דיון מעניין ב’טוויטר’ על רכבת בנימינה, הוביל למסמך אשר פורסם לפני כ-7 שנים על ידי ארגון ‘תחבורה היום ומחר’, והוא מלמד על הרכב האוכלוסיה הנוסעת בתחנה. יש לשער כי במהלך הזמן שעבר מאז ישנם שינויים, אך הם לא מאוד גדולים. במסגרת הדיון, טען גולש כי יש להעתיק את תחנת בנימינה לאזור אור עקיבא – שכן התחנה היא אזורית ומשרתת יותר את תושבי הסביבה – מאשר את תושבי בנימינה עצמה.
“כ-80% מהמשתמשים בתחנה מגיעים מחוץ לבנימינה, וכ-75% מגיעים ברכב. זאת תחנה אזורית, אז עדיף לשים אותה במיקום אזורי”, כתב הגולש abaleh. “אור עקיבא יותר גדולה כבר היום ומתווספים לה אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות. הייתי אומר להשאיר את התוואי הקיים בנוסף, אבל רק 6% מגיעים ברגל, אז זה יהיה מיותר לדעתי”.
ובכן, במסמך המפורט של ‘תחבורה היום ומחר’ על רכבת בנימינה נמצאו כמה פרטים מעניינים. כך למשל נודע כי הרכב הפרטי משמש כאמצעי הגעה עיקרי בבנימינה ועומד על 0.74%. “נתון זה גבוה באופן משמעותי מהנתון הארצי העומד על 0.50%, נכתב, “מיעוט יחסי של נסיעות באוטובוסים העומד על 4% ונמוך מהממוצע הארצי. אחוז הנסיעות ברכבת גבוה מהממוצע הארצי ועומד על 0.6%”.
בנוסף צוין במסמך כי “כ-74% עובדים מחוץ לישוב, נתון גבוה מהממוצע הארצי. כ-91% מגיעים למקום עבודתם תוך שימוש באמצעי נסיעה אחד, נתון נמוך מעט מהממוצע הארצי.
נתון מעניין נוסף היה בהרכב המשמתמשים של התחנה, כשדומה כי תושבי זכרון יעקב השכנה הם המשתמשים העיקריים ברכבת – יותר מאלה שמתגוררים בבנימינה ושהתחנה נמצאת ליד ביתם לכאורה.
במסמך נכתב כי לפי סקר נוסעים שבוצע בתחנה ע”י חברת עדליא –
- 25% מהנוסעים מתגוררים בזיכרון יעקב ו- 21% מתגוררים בבנימינה
- כ- 75% מגיעים ברכב לתחנה ל”חנה וסע” ו”הורד וסע”, %11 באוטובוס, %1 במונית שירות ו- 6% ברגל.
- 41% נוסעים לצרכי עבודה ו – 15% ללימודים. מרביתם נוסעים יוממים.
- 66% נוסעים לתל אביב, 11% לחיפה ו-4% להרצליה.
- כסיבה לאי שימוש באוטובוס 48% ציינו העדר קו, 10% משך זמן נסיעה ארוך ו -13%ציינו את אי התאימות בלו”ז אוטובוס רכבת.
- 63% ציינו כי ישתמשו בתח”צ בסבירות גבוהה/ בינונית, בתנאי שהשירות שינתן יענה על צרכיהם.