Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

החשמל מתייקר? | בשורת אנרגיית השמש בפרדס חנה-כרכור: 5 מערכות סולאריות יוקמו בבניינים משותפים

החשמל מתייקר? | בשורת אנרגיית השמש בפרדס חנה-כרכור: 5 מערכות סולאריות יוקמו בבניינים משותפים

במסגרת שיתוף פעולה בין משרד האנרגיה והתשתיות, הפורום הישראלי לאנרגיה וקק"ל, נחתמו 5 חוזים להקמת מערכות סולאריות על גגות של בניינים משותפים ברחוב התקווה שבמועצה המקומית

אירוע פורץ דרך בייצור אנרגיה מתחדשת בבתים משותפים בישראל בכלל ובפרדס-חנה כרכור בפרט: השבוע נחתמו לראשונה חמישה חוזים להקמת מערכות סולאריות על גגות של בניינים משותפים ברחוב התקווה שבמועצה המקומית. בעלי הדירות בבניינים ייהנו מרווחים מייצור אנרגיה נקייה ללא הוצאה של שקל אחד מכיסם.

החתימה היא במסגרת המיזם ״שמש לכולם״, מיזם משותף של עמותת הפורום הישראלי לאנרגיה, קרן קימת לישראל ומשרד האנרגיה והתשתיות, אליהם מצטרפת גם קרן פילנתרופית גדולה.

אחד הגגות עליו יותקנו הפאנלים הסולאריים. צילום: וולה סולאר

על מנת לקדם ייצור אנרגיה מתחדשת בישראל תוך מקסום פוטנציאל השטחים המבונים, יש צורך בהטמעת מודלים חדשניים אשר יגייסו את הציבור הרחב להשתתפות פעילה במשק האנרגיה. גג סולארי בבניין משותף הוא אחד המודלים האפשריים, כאשר הדיירים מתאגדים ביחד על מנת להתקין מתקן ייצור של אנרגיה סולארית על גג הבניין.

בניינים משותפים מהווים כ-80% מהשטח הבנוי בישראל, אולם עד היום, בשל מגוון סיבות, קיימים בישראל רק בתים משותפים בודדים אשר עליהם הוקמו מערכות סולאריות. החתימה של 5 הבניינים במסגרת מיזם “שמש לכולם” הוא בגדר של פריצת דרך בתחום, כאשר השאיפה היא שהסכמים מסוג זה יורחבו למקומות נוספים בישראל.

המערכות הסולאריות בבניינים אלו יוקמו ע״י חברה סולארית מובילה, אשר תממן את הקמת המערכות ותתחזק אותן לאורך 25 שנים, בהן תשלם לוועדי הבניינים מההכנסות שיתקבלו מהחשמל הסולארי. בעלי הדירות בבניינים לא מוציאים שקל אחד מכיסם, ומרוויחים מייצור אנרגיה נקייה. “שמש לכולם” ליווה את ועדי הבניינים שברחוב התקווה בתהליך ההסכמה בין הדיירים וההתקשרות עם החברה הסולארית, ומציע ליווי זה לכל בניין המעוניין להקים מערכת סולארית על הגג.

ועדי הבתים בעת החתימה. צילום: יעל כהן פארן

אוריאל בבצ’יק, מנהל אגף בכיר בחטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות: “משרד האנרגיה והתשתיות רואה חשיבות גדולה בהצטרפות הבניינים המשותפים למהפכת האנרגיה המתחדשת, זאת כדי לקדם עמידה ביעד הלאומי של ייצור 30% מהחשמל מאנרגיה מתחדשת בשנת 2030. אנו מברכים על העבודה המשותפת עם הפורום הישראלי לאנרגיה וקק”ל, ומאמינים כי שותפויות מסוג זה יסייעו לגייס את הציבור הרחב לקידום אנרגיה קהילתית בישראל”.

ד”ר דורון מרקל, המדען הראשי של קק”ל: “משבר האקלים אשר האנושות ניצבת בפניו מחייב אותנו גם בישראל לעבור לייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים. בישראל הקטנה והצפופה, השטח הגדול הנדרש לאנרגיה סולארית מסכן את השטחים הפתוחים ולכן עלינו לעשות שימוש כפול בקרקע ובין השאר להגיע למקסימום אנרגיה מתחדשת בשטח הבנוי.

“אני מברך על המיזם החשוב ‘שמש לכולם’ המשותף לקק״ל ולפורום הישראלי לאנרגיה, אליו הצטרף לאחרונה גם משרד האנרגיה והתשתיות, מיזם המנפץ את תקרת הזכוכית למערכות סולאריות על גגות בתים משותפים, במיוחד בפריפריה, שעד עתה לא חלמו על אפשרות כזו. זהו win-win קלאסי גם לסייע לפריפריה וגם למאבק במשבר האקלים״.

עינת דטנר, מנכ”לית הפורום הישראלי לאנרגיה: “בניינים משותפים מהווים אמצעי קריטי להגעה ליעדי ייצור אנרגיה מתחדשת מבלי לפגוע בשטחים הפתוחים, ובנוסף, הקמת מערכות סולאריות היא כלי לייצר רווחים לקהילה, בעיקר בבניינים בערי הפריפריה. אנו שמחים להוביל יחד עם השותפים את מיזם ‘שמש לכולם’, שמטרתו העיקרית היא יצירת ישימות לייצור אנרגיה מתחדשת בבניינים משותפים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן