Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

פרשת עיריית חדרה || “החקירה נגד צביקה גנדלמן נפתחה על בסיס מסמכים מזוייפים”

כיצד משפיעה הודעת משרד המשפטים בנוגע לסגירת התיק כנגד איש העסקים החדרתי סמי לוי על משפטו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן? עורך דינו של גנדלמן עו"ד ליאור אפשטיין עושה סדר בפרשה וחושף: "בידי המשטרה היו מסמכים שהועברו על ידי גורמים שונים כספי מזומנים, כולם התבררו כמזויפים"

משרד המשפטים הודיע לאחרונה (ד’, 6.4.22) על סגירת התיק כנגד איש העסקים החדרתי שמואל (סמי) לוי מבלי להגיש בו כתב אישום. מדובר בהתפתחות משפטית מרתקת המעלה את השאלה מהי המשמעות בנוגע למשפטו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, הצפוי לשוב לתפקידו בתוך כשלושה חודשים בתום תקופת ההשעיה. עו”ד ליאור אפשטיין הנמנה על צוות ההגנה במשפטו של גנדלמן ביחד עם עו”ד עמית חדד, חושף כי הליך הגישור מול הפרקליטות כבר החל.

המכתב שנשלח ללוי על ידי הפרקליטות, המודיע לו כי התיק כנגדו נסגר, הוא לדברי עו”ד אפשטיין, ביטוי טכני להחלטה שהתקבלה זמן רב לפני כן. “המשטרה פתחה בחקירה, קיבלה צווים, עצרה ראש עירייה למשך שבעה ימים, חקרה עשרות אנשים, תחת ההנחה ששניים הלכו יחד. שסמי (לוי) וצביקה (גנדלמן) ביצעו מיני מעללים שאינם מותרים על פי החוק.” עו”ד אפשטיין, מתייחס לכך שכזכור, כשהתפוצצה הפרשה, גנדלמן נעצר בחשד לעבירות שוחד, שבוטלו בשלב החקירות. “בתום החקירות הגיעה הפרקליטות למסקנה חדה ומובהקת ששני האנשים הללו לא ביצעו שום עבירה יחד.”

“בתיק הזה הושקעו מאמצים משטרתיים אדירים” מסביר עו”ד אפשטיין בנוגע לחקירה, שעסקה בתחילתה בחשדות אחרים לגמרי מאלה המופיעים בכתב האישום. “בידי המשטרה היו מסמכים שהועברו על ידי גורמי אופוזיציה בעיר על כספי מזומנים, כולם התבררו כמזויפים. החקירה סברה, שכשסמי נכנס לחדר הוא מביא לגנדלמן מאות אלפי שקלים במזומן. החשדות, המעצר, צווי ההאזנה היו שגנדלמן ולוי עושים משהו. סגירת התיק מחזקת למעשה את התזה של ההגנה כי לסמי לוי (בתמונה הקטנה משמאל) לא מיוחסת עבירה. הפרקליטות עושה במקרה הזה מעשה הגון ומקבלת החלטה אמיצה, כשהיא למעשה אומרת מראש, אין כאן שוחד”.

עו”ד אפשטיין, שמעלה שאלות לגבי אופן החקירה של גנדלמן, ביניהן השתלת מצלמות בלשכתו שלטענת צוות ההגנה נעשתה באופן לא חוקי, מסביר כי כתב האישום כנגד גנדלמן מבוסס על תיאוריה משפטית מאוד ראשונית המתייחסת ליחס שגנדלמן נתן ללוי- קיבל אותו בלשכתו, נפגש עמו יותר מהרגיל וכדומה. “הפרקליטות מכבדת מאד את השאלות בתיק הזה. אנחנו במסלול גישור בתיק, והפרקליטות בודקת את כל האפשרויות ואת כל השאלות, וכדרכו של אירוע כזה, מטפלים בו פרקליטים מהרמה הגבוהה ביותר”.

עו”ד אפשטיין מוסיף ומציין בהתייחס  לגניזת התיק כנגד סמי לוי האם היא  מועילה למשפטו של גנדלמן: “גניזת התיק מלמדת שמולנו פרקליטים מקצוענים ונחושים. הם עשו פעולה שבפירוש מראה את החולשה בתיק, אבל הם עשו אותה בצורה כזאת שאתה מבין כמה הם חזקים”.

עו”ד ליאור אפשטיין | צילום פרטי

מקורבים לגנדלמן אמרו מיד לאחר  סגירת התיק נגד סמי לוי:” מדובר בבשורה חשובה מאוד ומשמחת היות שסוף הסוף האמת תצא לאור. גם העובדה שנחשפו הזיופים של המסמכים שהוגשו למשטרה, חושפת מציאות מפחידה מאוד, לפיה ניתן להעליל עלילות על נבחר ציבור, להעביר למשטרה מסמכים מזויפים, ויום בהיר אחד אתה מוצא את עצמך במעצר, על בסיס המסמכים הללו. כיום כבר ברור, במקרה של צביקה לא היה שוחד ולא היו עוד דברים שנטענו כנגדו. אנו מאמינים כי  הפרשה הזאת תסתיים בקרוב מאוד וצביקה יחזור לעיריית חדרה”.

באשר למסמכים המזויפים לכאורה, למשטרה הועברו קבלות מזויפות על תרומות כביכול שהועברו לגנדלמן מאנשי עסקים בחדרה, ביניהם הקבלן סמי לוי. הקבלות היו מספר קבלות של העמותה לבחירתו של צביקה גנדלמן שהוקמה בכלל בבחירות 2008.  אולם, בבחירות 2013 העמותה כבר הייתה סגורה, וגנדלמן התמודד מטעם מפלגת יש עתיד במימון מלא של המפלגה. כשהמסמכים המזויפים הוצגו בפני פרקליטיו של גנדלמן, ישר נחשף דבר הזיוף וזו הסיבה שגם המשטרה הודתה בסוף של יום, כי לא נמצאו ראיות שוחד.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן