Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“יום חגיגי לתושבי שכונת שז”ר ואור עקיבא”. כך אמרו הערב (רביעי) ממלא מקום ראש העיר אור עקיבא שמחה יוסיפוב וחבר מועצת העיר נוח שמאילוב, במליאת המועצה שהתכנסה ואישרה את תכנית פינוי-בינוי בשכונת שז”ר בעיר. התכנית הוצעה לראשונה בשנת 2010, ו-11 שנים חלפו עד שאושרה הערב לאחר מהמורות ואכזבות רבות בדרך של תושבי השכונה.

לא כל חברי מועצת העיר הגיעו הערב למליאה. לדברי ממלא מקום ראש העיר, שמחה יוסיפוב, “עשינו כברת דרך כדי להגיע לרגע הזה. עשינו שתי ישיבות חשובות וזה נתן לנו להבין את הפרויקט לעומק. בנוסף, עשינו עוד ישיבות עם חברות תדהר ושיכון ובינוי והבהרנו את הדברים. גם מצידם קיבלנו מידע.

“זהו פרויקט חשוב עם הרבה היבטים ונושאים – תחבורה, מים, חניות, מוסדות חינוך. בסופו של דבר אנחנו מביאים להחלטה על מנת לאפשר את התוכנית למען תושבי אור עקיבא. אנחנו שמחים לבשר את זה – החלום מתגשם. חברי המועצה לקחו אחריות יחד איתי, היא לא קלה אבל חשובה למענכם. נעשה הכל על מנת לפתור את הבעיות”.

יוסיפוב הוסיף: “יש תקנון לפרויקט, הסכמי פיתוח על פי מה שסיכמנו. כולם מעורבים במה שנעשה, במיוחד מי שנוכח כאן בשולחן. זה לא אומר שמחר מתחילים לבנות אבל אנחנו מאשרים את זה כדי להמשיך קדימה לקראת הוצאת הפרויקט לפועל. הגיע הזמן להגיד די ולקדם את הפרויקט באמת”.

חבר המועצה משה אבועזיז ציין כי “זהו יום חג, אחרי שנים של תכנון. זה מה שצריך להיות למען תושבי אור עקיבא והקידום של העיר”.

חבר המועצה אברהם כהן הצטרף לשבחים: “תמיד אמרתי – הפרויקט יקום באיזה יום אבל אנחנו כנבחרי ציבור חשוב לנו לפקח על מנת שהדיירים ייהנו מזה. כל המלחמות שעשינו היו למען התושבים. דאגנו להמון היבטים ופיתוח. היום זה יום חגיגי שאנחנו מביאים את זה לאישור. הגענו לתוצאות טובות”.

היועץ המשפטי לעירייה, עו”ד אריאל ארונוביץ’ הדגיש כי “הפרוצדורה לא מהירה כל כך מכאן. היא תלך להפקדה ואולי יהיו התנגדויות. עוד לא סיימנו, לאחר שתאשרו, נתחיל הסכם פיתוח ולצקת תוכן לתב”ע. גם ההסכם הזה יגיע להסכם חברי המועצה. אני מקווה שכל זה יקרה בחודשים הקרובים. ושיהיה בהצלחה”.

עו”ד נוח שמאילוב, שהעלה מספר הצעות בנושא לאורך השנה האחרונה סיכם ואמר: “היום אושרה הצעתי לקידום הפרויקט, וזה מה שהבטחתי לתושבים כחבר עירייה. זה יום היסטורי. אישור הפרויקט הוא המפתח לשיקום על השכונות בעיר. ולשם נבחרי הציבור צריכים לשאוף. אני מברך את תושבי השכונה, יש עוד דרך ארוכה אבל אנחנו נהיה עם האצבע על הדופק”.

מנהל הפרויקט ונציג הדיירים, אליאס אסייג ציין: “אני כבן המקום, גדלתי בשכונה. בשנת 2010 הבאתי את הרעיון לשמחה והוא רק דחף את התכנית. אני רוצה להודות לכם בשמי ובן הדיירים על העתיד והתקווה שנתתם להם קדימה, לילדים שלהם, למשפחות שלהם ולכולם. כל התהליך נעשה באופן מקצועי ואחראי. התעקשתם לראות דבר דבר”.

ביום רביעי שעבר, הביא שמאילוב את ההצעה לסדר במליאת מועצת העיר, לאישור התכנית, אך המועצה החליטה לדחות את ההצעה בשבוע על מנת לאפשר את מפגש חברי המועצה עם נציגי היזמים.

השבוע, נפגשו חברי מועצת העיר עם נציגי חברת הנדל”ן היזמית “תדהר”, שאלו שאלות ושמעו הסברים על התכנית המוצעת, לאחר תיקונים ושיפורים שבוצעו בה במהלך החודשים האחרונים.

// ההדמיה החדשה של התכנית – פינוי בינוי, בשכונת שז”ר באור עקיבא. הדמייה: “תדהר” 

כזכור, בתחילת 2016 התקשרה תדהר עם חברת NSA התחדשות ובנייה, בהסכם לייזום ובנייה של פרויקט הפינוי-בינוי. במסגרתו יפונו 355 דירות בעלים בשכונת שז”ר, לטובת הקמת שכונה חדשה ובה 1,750 דירות.

בכ- 12 מגדלי מגורים בני 25 קומות כ”א. הפרויקט כבר בשלבי תכנון מתקדמים, לאחר שכ- 94% מבעלי הדירות חתמו על העסקה. במסגרת הפרויקט יהרסו הבניינים המיושנים (בניינים טוריים ברובם בני 3-4 קומות) כמו גם, התשתיות הרעועות של השכונה הקיימת – בשטח של כ- 118 דונם ותחתם תוקם שכונת מגורים חדשה, מודרנית ומטופחת הכוללת מתחם קניות, בילוי ופנאי חדש, גני ילדים, מעונות יום, טיילת חדשה ותשתיות המותאמות לקליטת מאות התושבים החדשים.

דילוג לתוכן