בזכרון יעקב יצאו למלחמה להצלת 2 עצי אזדרכת גדולים המיועדים לכריתה

עבור שני עצי אזדרכת ענקיים, היחידים בחצר סניף בני עקיבא בזיכרון יעקב, הוגשה בקשה לכריתה. התושבים החליטו לא לשתוק ויצאו בקריאה לבטל את רוע הגזירה 

"הצילו את העצים!", זעק הפוסט בקבוצות שומרי האילנות בזיכרון יעקב, לצד תמונות של שני עצי אזדרכת גדולי ממדים – היחידים בחצר סניף בני עקיבא במועצה המקומית.

עוד נכתב כי שני העצים בתמונות – העצים היחידים בחצר סניף בני עקיבא בזכרון יעקב, מועמדים לכריתה. התושבים החליטו כאמור לא לשתוק ולצד תמונות העצים קראו לכולם להצטרף לקריאה למועצה על מנת לשנות רוע הגזירה, כאשר לכך צורפו כתובות המייל של ראש המועצה, זיו דשא, ומנהלת המחלקה לאיכות הסביבה, טליה מבור.

על מנת להקל על הפונים, צורף נוסח לבקשה בזו הלשון:

"שלום רב! נודע לנו על בקשתכם לכרות שני עצי אזדרכת – היחידים בסניף בני עקיבא בזיכרון יעקב. מדובר בעצים מצלים התורמים רבות לכולנו. בקיץ הקופח ומשבר האקלים – הגנה על עצים היא צו סביבתי וחינוכי! הבקשה לכרות עצים שמעניקים צל וממתנים טמפרטורות, מהסיבות שצוינו – אינה חינוכית, אינה סביבתית ואינה מתחשבת ברווחת הציבור.

"אנא בטלו את בקשתכם והצילו את העצים!". אגב, לצד העצים נתלו שלטים בנוסח: "צל בחינם. תשמרו עלי!", "פה גרים בכיף ציפור וציפורה", "גם לי יש לב" ו-"גם אני רוצה לחיות".

התגובות הזועמות והכואבות לא איחרו להגיע, כאשר בין השאר נכתב כי "במדינה שלנו זה עוול לכרות עצים בוגרים שכאלו. כואב הלב על העצים וחבל על הילדים שלא יהיה להם צל. לעצים חדשים ייקח 20 שנה לתת צל כמו שצריך אם לא יתייבשו מתישהו במהלך השנים, מה שקורה להרבה מהעצים הנשתלים בזיכרון…".

עוד נכתב: "זיו דשא סומכים עליך שתבטל את ההחלטה ותשמור לנו ולדורות הבאים על זיכרון מקיימת עם צל וקירור וכל התועלות שיש לעצים שלנו. במציאות של משבר אקלים זהו צו השעה".

כעת נותר להמתין ולראות האם במועצה יתייחסו ברצינות לסוגיה הבוערת והאם מאבק התושבים יוכתר בהצלחה ויציל את שני עצי האזדרכת בזכרון יעקב.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
30/08/2023 21:59

אני מצפה מעיתון שמכבד את עצמו שיסביר את ההקשר, שיעשה קצת תחקיר או לפחות שישמע את הצד השני (אשת המקצוע שעשתה תוכנית גינון לחצר הזו).
הפרטים שלא טרחתם לברר:
העצים האלו גורמים נזק כרגע.
אמורים להנטע עצים אחרים במסגרת תוכנית הגינון, שיתנו צל לא פחות (כנראה יותר) ויהיו ידידותיים יותר.
אנשי מקצוע מתחום האגרונומיה תומכים בתוכנית וחתומים עליה.

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן