בחדרה בוחנים: רכבת קלה על גלגלים תחל לפעול ברחבי העיר?

הצוות המקצועי הבכיר של עיריית חדרה הגיע לביקור מיוחד במרכז הניסויים של משרד התחבורה באשדוד כדי לבחון את הרכבת החשמלית על גלגלים- כלי רכב חדשני המציע את כל היתרונות של הרכבת הקלה, ללא העלויות הגבוהות
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

בחדרה בוחנים: רכבת קלה על גלגלים תחל לפעול ברחבי העיר?

הצוות המקצועי הבכיר של עיריית חדרה הגיע לביקור מיוחד במרכז הניסויים של משרד התחבורה באשדוד כדי לבחון את הרכבת החשמלית על גלגלים- כלי רכב חדשני המציע את כל היתרונות של הרכבת הקלה, ללא העלויות הגבוהות

מגדלור-פיד ♋

משאירים את הרכב בבית ועוברים לרכבת על גלגלים: בשבוע שעבר התקיים סיור עירוני במרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה באשדוד, בניהולה של חברת נתיבי איילון, בו נבחנים אמצעי התחבורה המתקדמים בעולם לפני שהם עולים על כבישי ישראל.

הסיור נערך בהובלת מנכ”ל עיריית חדרה יעקב זיגדון ובהשתתפותם של מהנדס העיר נדב הדר, סגן מהנדס העיר ומנהל מחלקת פיתוח תשתיות הילאל פטימה, מנהל אגף אכיפה ובטחון גיל שלמה, מנכ”ל החברה הכלכלית שי ארנט כהן ונציגי חברת נתיבי איילון, במטרה לבחון את ה’רכבת על גלגלים’, פיתוח חדשני שצפוי לחולל מהפיכה של ממש בתחום התחבורה הציבורית.

כלי הרכב, הוא למעשה רכבת חשמלית, המציעה את כל יתרונותיה של הרכבת הקלה- קיבולת נוסעים גבוהה המאפשרת זמינות ונגישות לאלפי נוסעים בעיר ונסיעה שקטה, מהירה ובטוחה, ללא הצורך בעבודות התשתית המורכבות והיקרות של הרכבת הקלה, כגון מסילות ייעודיות ופריסת תשתית חשמלית.

צילום: דוברות עיריית חדרה

ה’רכבת’, לה שלושה קרונות, מופעלת בחשמל ונוסעת כאמור על גלגלים, ועל כביש רגיל לגמרי שעבר התאמות קלות ופשוטות. בשל גודלה, היא מסוגלת להוביל עד כ 5,000 נוסעים בשעת נסיעה, כשהמשמעות היא קיבולת של כ 50 אחוזים יותר מאוטובוס, וכאמור, באיכות וחווית נסיעה של הרכבת הקלה.

מלבד יתרונותיה בהיבטי עלויות, משך תכנון קצר ונסיעה מהירה ונוחה שתשפר את איכות חייהם של הנוסעים בתחבורה ציבורית, לרכבת על גלגלים יש יתרונות גם בתחומי איכות הסביבה והאויר. הנושא מתכתב עם חזונו של ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן לשיפור מתמיד בתשתיות ובמערכות התחבורה הפנים עירוניות, לצד צמצום בשימוש בכלי רכב פרטיים בשטחי העיר והפחתת ערכי הזיהום.

לדברי מהנדס העיר, שהשתתף כאמור בסיור, העירייה פועלת במרץ ליישום תכנית האב לתחבורה שהוכנה לפני כשנתיים. נכון להיום מתכננת העירייה בשיתוף חברת נתיבי איילון, שישה עורקי תחבורה בעיר במתכונת של נת”צים (נתיבי תחבורה ציבורית). עורקים אלו יאפשרו שינוע מסיבי של משתמשים בתחבורה ציבורית. הסיור, תרם רבות להבנת מערכות הסעת ההמונים שישולבו בפרויקט ויסייע לגורמי התכנון בתכנון מיטבי של עורקי התחבורה הציבורית וסביבתן.

לכל העדכוניםחדשות חדרה
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוז:
לקבוצת מגדלור ניוז בזמן אמת – כל החדשות מכל האזור • לקבוצת חדשות חדרה • לקבוצת חדשות אור עקיבא • לקבוצת חדשות פרדס חנה-כרכור •  לקבוצת חדשות בנימינה-גבעת עדה  • לקבוצת חדשות זכרון יעקב

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

עוד בחדרה

הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות

אולי יעניין אותך


 

דילוג לתוכן