Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

קרב קרקעות בחדרה: בעלי אדמות עתרו לבג”ץ נגד הרחבת מסילת רכבת ישראל

קרב קרקעות בחדרה: בעלי אדמות עתרו לבג”ץ נגד הרחבת מסילת רכבת ישראל

מאבק משפטי בין בעלי קרקעות בחדרה לבין הממשלה ורכבת ישראל עוצר תוכנית להפקיע שטח לטובת הרחבת מסילת חיפה-תל אביב | בעלי הקרקעות מבקשים פתרון חלופי, בית המשפט העליון ידון בעתירה | גורל הפרויקט ייקבע בהתאם להחלטת בית המשפט והסכמות בין הצדדים

מאבק משפטי מתנהל בימים אלה בין בעלי קרקעות בחדרה לבין משרדי הממשלה ורכבת ישראל, סביב תוכנית להפקיע שטח בן 388 דונם לטובת הכפלת מסילת הרכבת חיפה-תל אביב ליד כביש החוף ומתחם מול החוף. כך פרסם לראשונה אתר “גלובס”.

הקרקעות, המכונות “מתחם 27” או “מתחם אגרובנק”, מצויות ליד מתחם מול החוף ומיועדות על פי תוכניות המתאר לתעסוקה, אך רכבת ישראל מבקשת להפקיען לטובת הרחבת המסילה. בין היתר, תוכנן בעבר להקים על השטח בנייני תעשיית הייטק ובנייני משרדים משולבים במסחר, בגובה של עד 6 קומות, ועוד.

בעלי הקרקעות פנו לבג”ץ בטענה שההפקעה אותה מעוניינת רכבת ישראל לבצע, תפגע בזכויותיהם ותגרום להם נזק כלכלי כבד. הם הציעו פתרון חלופי, הכולל איחוד וחלוקה מחדש של הקרקעות, אך הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) דחתה את הצעתם.

מדובר בסיפור סבוך עם מספר גורמים: בעלי הקרקעות מתנגדים להפקעה ומבקשים פתרון חלופי. משרדי האוצר והתחבורה תומכים בהפקעה לטובת הרחבת מסילת הרכבת כאשר הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) דחתה את הצעת בעלי הקרקעות לאיחוד וחלוקה מחדש.

כביש החוף מעל קיסריה ואור עקיבא – צילום החברה לפיתוח קיסריה

רכבת ישראל מבקשת להפקיע את הקרקעות לטובת פרויקט הרכבת ואילו עיריית חדרה בה נמצא השטח, מתנגדת להפקעה מחשש לפגיעה בפוטנציאל התעסוקה וההכנסות עתידיות מארנונה.

בינתיים, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית הוציא צו ארעי המונע מהגופים הממשלתיים להפקיע את הקרקעות עד לסיום ההליך המשפטי.

בהמשך, ידון בית המשפט העליון בעתירה של בעלי הקרקעות וייתכן שיוצעו פתרונות חלופיים נוספים במהלך הדיונים. גורל הפרויקט ייקבע בהתאם להחלטת בית המשפט וההסכמות בין הצדדים. המשמעות היא שאם הצדדים לא יגיעו להבנות, קידום הכפלת המסילה עלול להתעכב משמעותית.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
2 .
Inline Feedbacks
View all comments
חי
חי
21/04/2024 10:41

על התוכניות לבניית מגדלים ושטחי מסחר במתחם זה אני שומע לפחות עשר שנים אם לא יותר ושום דבר מזה לא התקדם שם מאז.

ההתנגדות של בעלי הקרקע נובעת מכך שהפיצוי על ההפקעה יהיה נמוך יותר מסך ההכנסות הצפויות ממכירת/החכרת השטח לטובת בנייה.

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן