Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הוועדה המחוזית דנה בהקמת תחנת כוח בגז בחדרה: מביעים הסתייגות גדולה מהתוכנית המקודמת

הוועדה המחוזית דנה בהקמת תחנת כוח בגז בחדרה: מביעים הסתייגות גדולה מהתוכנית המקודמת

בוועדה הסבירו כי בות"ל (הוועדה לתשתיות לאומית) מקודמות בימים אלו, מלבד תת"ל/ 20 /ב, 3 תכניות נוספות לתחנות שאמורות לעבוד על גז, ולאור ריבוי אתרי ייצור האנרגיה והמזהמים באזור חדרה יש לשקול את הקמת תחנת OPC2

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז חיפה הודיעה היום כי קידום תת”ל 20 /ב להקמת OPC2 יהיה בסדר העדיפויות האחרון בעת הזו, והביעה הסתייגויות מהתוכנית המוצעת כיום.

בוועדה הסבירו כי בות”ל (הוועדה לתשתיות לאומית) מקודמות בימים אלו, מלבד תת”ל/ 20 /ב, 3 תכניות נוספות לתחנות שאמורות לעבוד על גז, ולאור ריבוי אתרי ייצור האנרגיה והמזהמים באזור חדרה יש לשקול את הקמת תחנת OPC2.

על פי איגוד ערים, הוועדה קבלה גם את השגות האיגוד לגבי יחידות 1-4 בתחנת הכוח אורות רבין וקבעה כי כל עוד לא ברורה התמונה הסופית בכל הנוגע להסבת יחידות 5-6 לגז וסגירה סופית של היחידות הפחמיות 1-4 בתחנת הכוח ‘אורות רבין’ –כפי שדורש האיגוד אין סיבה להתייחס להקמת תחנת גז נוספת.

למדור >> המאבק נגד הקמת תחנת הכוח בגז בחדרה

יש לציין כי מה שהחל את המאבק נגד תחנת הכוח בגז המתוכננת בחדרה הוא מטה המאבק שהחל בפרדס חנה-כרכור בראשות הפעיל החברתי ארז אריאב. התושב פועל מזה תקופה ארוכה מול גורמים ממשלתיים, רשויות מקומיות ואיגוד ערים על מנת להביא לביטול התוכנית, זאת ביחד עם פעילים נוספים.

צילומים: מגדלור ניוז

בנוסף, איגוד ערים שרון כרמל הגיש את התנגדותו להקמת התחנה – היות ולתכנית קיימות השלכות סביבתיות משמעותיות לשכונות המגורים הסמוכות ולמרחב כולו וכן לפגיעה במיני חי וצומח נדירים ומוגנים. בהתבסס על המוצג בחוות הדעת לרבות הזיהום והמפגעים אשר מצויים משכבר במרחב ובראייה את ציבור התושבים באזור, המליץ האיגוד כי יש להחליט על בחינה מחדש של הקמת תחנת כוח זו בדגש על מרכיבי זיהום האוויר, הרעש, הניקוז וערכי הטבע והנוף. היום, כאמור קבלה הוועדה את המלצות האיגוד.

אריאב, יו”ר המטה, אמר היום למגדלור ניוז כי “מטה המאבק רושם לו היום עוד הישג בדרך למטרה הסופית לביטול תוכנית תתל 20ב’ בחדרה. לאחרונה, לאור המאבק כנגד התוכנית גם עיריית חדרה שינתה כיוון, ישרה קו ומתנגדת לתוכנית. היום פורסמה ההחלטה של הועדה לתכנון ובניה מחוז חיפה וממנה אנחנו למדים שמחוז חיפה תומך בזהירות בתוכנית, אך עם זאת מציע לבחון את ההשלכות הסביבתיות.

“אין ספק שהמאבק הציבורי ב-4 החודשים האחרונים חדר גם לתוך חדרי הועדה המחוזית. זה בהחלט עוד היישג שהציבור יכול לזקוף לעצמו. למרות זאת, אל לנו לטעות לרגע –  הקרב טרם נגמר. הוות”ל היא הסמכות לקבוע אם תוכנית תת”ל 20 ב’ תצא לפועל או לא. מטה המאבק מזכיר לציבור שתאריך הגשת ההתנגדיות לוות”ל קיבל ארכה עד ל13.5.21. המטה קורא לתושבים להמשיך ולשלוח את ההתנגדות כאשר נכון לרגע זה מעל ל300 התנגדיות נשלחו”.

יו”ר האיגוד וראש מועצה אזורית חוף הכרמל אסיף איזק ,” אנו מברכים על קבלת ההחלטה אשר רואה את טובת השמירה על איכות חיי התושבים ואיכות חיי הסביבה. אנו מצפים גם מהוועדה הארצית לתכנון ובנייה לקבל את ההמלצה המקצועית של האיגוד והחלטת הוועדה המחוזית. האיגוד ימשיך להוביל את המדינית לפיה שימוש בפחם , גז ודלקים פוסיליים באופן כללי כמקור אנרגיה הינה נחלת העבר וכי כבתכנון העתידי, יש להגדיל את ייצור החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים ולייעל את צריכת החשמל”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן