Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

סוער בבית הספר “החיטה” בזכרון יעקב: ההורים חשפו קרינה בספרייה, ההנהגה ההורית התפטרה

סוער בבית הספר “החיטה” בזכרון יעקב: ההורים חשפו קרינה בספרייה, ההנהגה ההורית התפטרה

אווירה של חוסר אמון בין ההורים והנהלת בית הספר: לטענת ההורים, נציגי הוועד לא קיבלו עותק מממצאי דו"ח הקרינה וגילו את הממצאים בדיעבד ● הורי כיתה ד' הלומדת בספרייה לא ישלחו את התלמידים לאחר חופשת חנוכה עד טיפול מיידי בבעיה ● המועצה בתגובה: "כל מידע מהדוחות וחריגות מהתקן יוצגו להורים ויטופלו לאלתר"

בלגאן בבית הספר היסודי “החיטה” בזכרון יעקב: בעקבות ממצאי בדיקת קרינה שנערכה במבנים שונים בבית הספר, נתגלתה, לטענת ההורים, קרינה ברמה גבוהה, והורי תלמידי אחת מכיתות ד’ החליטו שלא לשלוח את התלמידים לבית הספר החל מיום ראשון – עד שבעיית הקרינה תוסדר.

במכתב שנשלח למועצה המקומית, הנהלת בית הספר ומחוז חיפה במשרד החינוך צוין כי “בתאריך ה-9.12.2020 נערכו מדידות שדה מגנטים (ELF) על ידי מודד חיצוני בנוכחות נציג מטעם ההורים.

“מטרת הבדיקה הינה לבדוק ולוודא תקינות ובטיחות החללים היבילים שנוספו לאחרונה למתחם בית הספר, במהלך המדידה נבדקו חללים נוספים ביניהם מתחם הספריה, חדרה של הגב’ מיכל חונגה וחצר בית הספר בהם שוהים תלמידי בית הספר והצוות המקצועי”.

לטענת ההורים, נציגי הוועד לא קיבלו עותק מממצאי הדו”ח. בנוסף, התקיימה פגישת הוועד המרכזי של ההורים בה נידונה ממצאי בדיקת קרינה חריגים בכיתת הלימוד הנמצאת בספריה. לטענת ההורים, מנהלת בית הספר ביקשה שלא להכליל את ממצאי הבדיקה בדו”ח.

“מענה ארעי כגון השמת שולחן חוסם ללוח החשמל ו/או בקשה מהילדים להימנע מלהתקרב ללוח החשמל אינו מקבול עלינו. יתרה על כן, למדנו שנציגי הועד המרכזי ביקשו לאור התוצאות החריגות, שלא לקיים לימודים בכיתת הספריה ובחללים היבילים עד שיטפלו כראוי בבעית הקרינה באופן שאינו מסכן את בריאות התלמידים ואנשי צוות ההוראה”, כתבו עוד ההורים.

הם סיכמו כי “אנו מבקשים מהפיקוח, מהמועצה והנהלת בית הספר למצוא במהרה פתרון הולם לבעית הקרינה החריגה, שיהיה בטוח לבריאות ילדינו ולצוות המורים הנאמן שמלמד אותם. ביום ראשון ה-20.12.2020 אין בכוונת הורי תלמידי כיתה ד’4 לשלוח את ילדינו לבית הספר החיטה, עד אשר ימצא פתרון הולם לכלל תלמידי בית הספר”.

המכתב ששלחו הורי כיתה ד’ 4 למועצה, להנהלת בית הספר ולמשרד החינוך

בתוך כך, בעקבות ביקורת קשה של הנהגת ההורים על הנהלת בית הספר, החליטה ההנהגה להתפטר מתפקידה. במכתב שנשלח על ידי ההנהגה להנהלה ולהורים, צוין כי נוצרה מציאות עכורה באשר להתנהלות בבית הספר ולחוסר האמון שנוצר בגינה.

ההנהגה מציינת את חוסר הידע בתחילת השנה באשר להנחיות לפיהן מוטלת חובה על מורה לעטות מסכה גם בזמן השיעור (כשאין מרחק של 2 מטר בינה לבין הילדים) והמשך בחוסר שקיפות והעדר נטילת אחריות ביחס לאירועי הרמת הכוסית וישיבה רבת משתתפים, שבגינם ולאחר שהתגלתה מורה חולה, נשלח כלל צוות בי”ס לבידוד בן שבועיים ובי”ס נסגר.

בנוסף, מבקרים בהנהגה אירועים נוספים בדמות “תפיסת המנהלת ש”הודעות מהועד חייבות לצאת באור חיובי”; ההתעקשות המנהלת, שיו”ר הנהגת ההורים והסגניות תגענה לבי”ס חרף היות חלקן בקבוצת סיכון; העדר קיום פגישות עבודה סדורות עם ההנהגה וראית המנהלת את ההנהגה כ”ארגון שטוח”; העדר שקיפות ועוד.

ההנהגה ההורית שהתפטרה כוללת את היו”ר, לילך מליניאק וסגניותיה ד”ר אלית שטרק-ענבר, ד”ר ליטל עטיה ושגית דובר.

מהמועצה המקומית זכרון יעקב נמסר בתגובה: “כחלק מהתרחבות בית ספר החיטה, במהלך השנה התווספו לבית הספר 2 כיתות יביליות. בהתאם לנדרש הוזמנו על ידי המועצה בדיקות נדרשות גם לתחום הקרינה, על מנת לוודא כי רמות הקרינה בסביבת הלמידה של הכיתות החדשות, עומדת בתקינה הנדרשת. בתחילת השנה בוצעה בדיקה שכזו, שתוצאותיה מראות כי הכיתות עומדות בתקינה הנדרשת. דו”ח זה הועבר להורים.

“יחד עם זאת, לאור פניות הנהגת ההורים בוצעה בדיקה נוספת בימים האחרונים. לבדיקה התלווה נציג ההורים, שהוא גם בעל ידע מקצועי בתחום. המודד דיווח במקום כי ‘רמות השדה המגנטי שנמדדו, עומדות בהמלצות המשרד להגנת הסביבה למקום חינוך’. עם זאת, הומלץ לבדוק גם את ספרית בית הספר בסמוך לארון החשמל. רוח המבנים היבילים המלא יוצג היום (ה’) לנציגי הנהגת ההורים בפגישה משותפת עם קב”ט המועצה.

“בעקבות זה הוחלט על ידי המועצה והנהלת בית הספר להזמין להיום (ה’) בודק לבדיקת כלל ארונות החשמל בבית הספר בעומס מירבי, כולל הספריה. גם לבדיקה זו יתלווה נציג ההורים. בהתאם לדוח שיתקבל, כל הנחיה שתינתן ככל שיהיו ממצאים שיחייבו זאת, תבוצע לאלתר. נחזור ונדגיש, כל מידע מהדוחות וככל שתהיינה חריגות מהתקן המותר, יוצגו להורים ויטופלו לאלתר בהתאם להנחיות הבודק המקצועי. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם הנהגת ההורים”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

בן 22 נדקר בקטטה באור עקיבא

אלימות באור עקיבא במוצאי השבת. בשעה 18:05 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב שרון על פצוע מאירוע אלימות באור עקיבא. חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן