Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

שבים לים: פרויקט פתיחת עונת הרחצה באור עקיבא-חדרה והסביבה

שבים לים: פרויקט פתיחת עונת הרחצה באור עקיבא-חדרה והסביבה

לכבוד פתיחת עונת הרחצה מגיש “מגדלור ניוז” – המדריך לאוהבי הים באזור: חוף הכרמל, קיסריה, שדות ים וחדרה. איפה יש חופים מוכרזים, איפה הכי כיף ואיפה משלמים חניה



עונת הרחצה בים, בעשרות חופים ברחבי הארץ, נפתחה ביום חמישי 24.4  והחופים המוכרזים בחוק יהיו פתוחים לקהל הרחב בלווי שירותי הצלה עד 19.10.17 (לאחר חופשת הסוכות).

באזור אור עקיבא-המושבות וחדרה פועלים כמה וכמה חופי רחצה מוכרזים ולא מוכרזים אשר משמשים לרוב את תושבי העיר והאזור כולו, בניהם חוף הקשתות בקיסריה (מוכרז), חוף שדות ים (לא מוכרז), חוף אולגה (מוכרז), חוף הבונים (מוכרז) וחוף דור (מוכרז).

חוף הקשתות – קיסריה

עונת הרחצה עוד רגע כבר כאן, אולם בהחלט ניתן לומר שבחוף הקשתות (אקוודוקט) שבקיסריה עונת הרחצה החלה כבר ממזמן או אם תרצו, מעולם לא הסתיימה. טוב, לא ניסחף, ואולי יהיה קצת מוגזם להגיד שיש כאלה ששוחים כאן בימי החורף קרים, אבל דבר אחד בטוח: ישנם לא מעטים שמטיילים

חוף האקוודוקט (קשתות) בקיסריה

בין הקשתות ורובצים על החולות הנודדים שבחוף בכל ימות השנה. ועוד איך רובצים.

אז מה תמצאו בחוף מלבד הקשתות המעניינות? חניה יש כאן בשפע אבל בתשלום (אחת חינמית) החוף עצמו מרשים ביופיו: מים תכולים עם גוונים ירוקים, גם של הצמחייה מסביב. שטח החוף גדול, מאפשר שהייה נוחה ולא צפופה ובהחלט ניתן להבין מדוע הוא מושך כל כך הרבה מתרחצים מהאזור. כל זה לא כולל את התיירים המגיעים אל החוף במסגרת סיור או טיול מאורגן ומתבוננים בעתיקות שבמקום.

 

חופי חדרה

חופי חדרה משתרעים על פני שבעה קילומטרים, מתחנת הכוח ועד מכמורת. ברצועת החוף קיימים חופים מוכרזים בגבעת אולגה, כולל חוף נפרד לציבור הדתי, והחוף בכפר הים.

שעות הפעילות:

מפתיחת העונה ועד 1 ביוני, מהשעה 7:00 עד השעה 17:00.

מה-1 ביוני עד 20 ביוני, מהשעה 7:00 עד השעה 18:00.

מה-20 ביוני עד ה-1 בספטמבר, מהשעה 7:00 עד השעה 19:00.

החופים שאינם מוכרזים משתרעים מפארק נחל חדרה ועד קצה חוף מפרץ בנימין, ומהקצה הדרומי של החוף העירוני ועד חוף מכמורת.

חוף כפר הים בחדרה. צילום: דוברות עיריית חדרה

העירייה מנקה בכל יום לאורך כל שעות היום הן את החופים המוכרזים והן את החופים הלא מוכרזים. בנוסף נפתח חוף מוטורי להורדה, פריקה והעמסה של כלי שייט ממונעים בצורה מוסדרת ובטוחה. רישום והוצאת אגרה מתבצעים במשרדי פארק הנחל.

בחופים המוכרזים 4 סוכות הצלה מאוישות במצילים ומצוידות בכלים חדישים, החל מאופנועי ים וכלה ברחפן. כמו כן, בחודש הקרוב יותקנו מצלמות אבטחה לאורך רצועת החוף, מחוף גבעת אולגה ועד פארק נחל חדרה, להגברת ביטחונם של באי החוף. חלק מהמצלמות יהיו מצלמות מדברות, וחלק אחר מהמצלמות יופנו לכיוון הים, מה שיאפשר למתרחצים וגולשים להתעדכן מדי יום במצב הגלים.

ציבור המתרחצים ייהנה מחנייה מרווחת ללא תשלום, מלתחות, שירותים, סככות, תאורה, מדשאות, מתקני נופש,  קיר הפרדה המיועד לציבור הדתי, ועוד. החוף מונגש לנכים, כולל שביל אל קו המים, עגלת נכים, סככות ייעודיות ועוד.

בעירייה מבהירים כי לאורך החוף יתבצעו פיקוח ואכיפה לשמירת ביטחונם של המתרחצים, כולל איסור לנסוע ברצועת החוף.

כמו כן מדגישים בעירייה כי הרחצה ללא נוכחות מציל אסורה בתכלית האיסור, וכי יש להישמע להוראות המצילים.

חוף שדות ים

אוהבים גלישת גלים? אז חוף שדות ים הוא המקום האידיאלי בשבילכם. לכל אותם חובבים רדומים שלא מכירים- שדות ים הוא פנינת גלישת הים האזורית. לא בכדי יש כאן את המרכז הימי הגדול, שבין קירותיו וגליו גדלו כמה וכמה מספורטאי גלישת הגלים היותר מוכרים בארץ- גל פרידמן, גיל הורביץ ועופרי ארגוב.

חוף שדות ים

קיץ בחוף שדות ים הוא חגיגה מתמדת וחמה במיוחד, עירוב של צבעים, ריחות ושמש. כמות האנשים הגדולה נותנת הרגשה של קיץ אמיתי על החוף. גברים, נשים וטף מכל הסוגים והמינים צובעים על רצועת החוף כולה – המתחילה מקיבוץ שדות ים עצמו בצפון ומסתיימת על סף תחנת הכוח של חדרה בצד הדרומי. החוף הצפוני הוא חוף פרטי ועל כן עולה כסף בכניסה (25 שקלים), לכל מי שרוצה להחנות את הרכב במקום. לבאי החוף הדרומי לעומת זאת מומלץ לשים לב בחודשי הקיץ, אז הסיכוי שתמצאו כאן חנייה מוגדר כמעט כבלתי אפשרי. לא באתם מוקדם, תאלצו לעשות פרסה. התעקשתם בכל זאת להגיע? כנראה שתאלצו ללכת דרך ארוכה מאוד בשמש היוקדת עד שרגליכם יזכו להרגיש קצת חול. בשבתות תוכלו למצוא פה שבילים של מכוניות שחונות על גדת הכביש המוביל למקום, מה שמעיד מיד על התפוסה.

החוף בדרך כלל נקי מאוד, אולם נוטה להתלכלך במהירות על ידי אשפה ושאר ירקות. החוף מושך אליו בלילות נערים ונערות אשר נוהגים לעשות קומזיצים עד אור הבוקר, וסביר להניח שתתקלו בשרידי מדורה ביום שלמחרת. חוף שדות ים נטול לרוב כל סממן מוכרז. עם זאת, במקום מפוזרים פחים בנקודות שונות לנוחיות המתרחצים,  כשברוב החוף אין ציליות או סככות ואת זה תצטרכו להביא בעצמכם. בנוסף, מכיוון שמדובר בחוף לא מוכרז, לא תמצאו כאן מצילים, לתשומת ליבכם.

חוף דור – הבונים

4.5 קילומטרים הוא אורכו של חוף דור-הבונים, המשתרע על השטח שבין מושב הבונים הצפוני יותר ועד למושב דור הדרומי יותר. בדומה לחוף הקשתות של קיסריה, גם חוף זה מוגדר כשמורת טבע ונמצא באחריות רשות הטבע והגנים הלאומיים המתחזקת אותו. קטע החוף מתחיל רשמית מחוף הצדפים (עם מאות צדפים לאורכו) המצוי בחוף הבונים ומסתיים בשמורת הטבע איי חוף דור במפרץ הדרומי של החוף.

אולי לא ידעתם, אבל בשטח החוף הארוך ישנו את מספר המפרצים הגדול ביותר מבין כל חופי ישראל. הדבר נובע בעיקר מפעולת המים והרוחות במקום אשר מכרסמת בסלעי הכורכר ובאדמה  ויוצרת את ריבוי המפרצים בצורה טבעית. בנוסף לכך, בשטח החוף נמצאים גם מספר רכסים ואף מערה הנקראת “המערה הכחולה”, שנחשבת לאחת המערות הגדולות בארץ שנוצרו מגלי הים. אם תלכו על רצועת החוף, סביר להניח שתתקלו במגוון בעלי חיים ימיים החיים במקום כמו דגים, סרטנים, רכיכות, צמחים שונים, אלמוגים ועוד.

חוף דור-הבונים

הכניסה לחוף דור עם כרוכה בתשלום של 10 שקלים (לתושבי זכרון יעקב וחוף הכרמל- הכניסה בחינם). נשמע לכם תמוה? רק שתדעו שבחודשי הקיץ אין מטר מרובע על החוף שאינו תפוס על ידי זוגות, יחידים או משפחות שבאות לרבוץ, להשתזף, לשחק מטקות או לעשות על האש במקום. ביולי-אוגוסט הצפיפות מרקיעה שחקים ומגיעה לתפוסה כמעט מלאה. לכל המעוניינים, ניתן אף להחנות את האוטו לחניית לילה (55 שקלים), במידה ואתם מתכוונים להמשיך ולטייל ביום שלמחרת, מחיר הכולל גם ביקור בשמורה.

ומה מסביב? אם תגיעו לדור תגלו חוף מושקע במיוחד. החוף מוכר ולכן במקום מצויה סוכת מציל אחת המאוישת בעונת הרחצה. סככות צל מרובות מפוזרות על שטח החוף, אולם חלקן כבר לא ברי שימוש וזקוקות לשיפוץ רציני. קיוסק עם פינות זולה ובירות מצוי במקום, לצד מסעדה בניחוח ים תיכוני, אם הרעב יתקוף אתכם לפתע. ניתן להשכיר במקום סירות ולצאת לשייט ובתוך החוף תמצאו אף פינת משחקים לילדים וגן שעשועים.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן