Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

אור עקיבא עוברת למוני חשמל חכמים; איך הם ישפיעו עלינו?

כמו בעולם, גם ישראל עוברת לשימוש במוני חשמל חכמים שכבר מותקנים ברחבי הארץ, ובימים אלה מוחלפים מוני החשמל בשכונת היובל באור עקיבא למונים מתקדמים.

אז מה זה בעצם מונה חכם? המונה החכם רושם את צריכת החשמל ברציפות, ומשדר את הנתונים ישירות למערכות חברת החשמל. בעולם מותקנים כמיליארד מונים מסוג זה, התורמים להתפתחות המשק והכלכלה ומהווים את המרכיב העיקרי ברשת החכמה. בארץ, הדבר יאפשר לקדם את יעדי משרד האנרגיה במשק החשמל.

אחד היתרונות המרכזיים של המונים האלה הוא קבלת פחות “חשבונות על פי הערכה”. עד היום, נדרשה קריאה פיזית של המונה. כאשר לא ניתן היה להגיע למונה, קיבלתם “חשבון על פי הערכה” ולעתים הצטבר הפרש לתשלום עד לקריאה בפועל. במונה החכם הנתונים משודרים ישירות לחברת החשמל והחשבון נוצר מיידית.

מונה חשמל חכם – חברת החשמל – צילום מסך רשת13

בנוסף, המונה החכם מאפשר לבחור את מועד התשלום הנוח שלכם, בכל יום בחודש ואם אתם מעדיפים לשלם פעם בחודש מעתה זה אפשרי. המונה הוא חלק מ”הרשת החכמה” (Smart Grid) המבטיחה אספקת חשמל אמינה ויציבה באמצעות ניהול מרכזי זרימת מידע שוטפת מכל קצות הארץ.

עוד יתרון משמעותי – רישום הצריכה ברציפות, ובקרוב ניתן יהיה לצפות בנתוני הצריכה שלכם במהלך היום, השבוע והחודש. המונה החכם יאפשר הסטת צריכה משעות שיא הביקוש ובחירה מושכלת של תעריף משתנה לפי שעות ועונות או תעריף אחיד.

בנוסף, ואולי הדבר שמהווה את פריצת הדרך המשמעותית ביותר הוא שעם פתיחת שוק החשמל לתחרות, המונה החכם יאפשר מעבר בין ספקים.

עובדי חברת החשמל בפעולה. צילום: מגדלור ניוז

ואיך זה ישפיע על הכיס שלנו? הרפורמה במשק החשמל, שעברה בהחלטת ממשלה ב-2018, קבעה כי 2 המקטעים הקיצוניים – הייצור והאספקה – יוצאו בהדרגה מחברת החשמל וייפתחו גם לגורמים חיצוניים.

במקטע האספקה – הרלוונטי לנו בהקשר הזה – נפתח התחום גם לחברות נוספות שיציעו לנו הצרכנים חשמל בהנחה. איך הן עושות את זה? השחקניות החדשות רוכשות חשמל בצורה סיטונאית מיצרניות קטנות יותר, שמוכרות להן את החשמל במחיר נמוך יותר, ורשות החשמל, שאחראית על מחירי החשמל בישראל, מאפשרת לשחקניות לגלגל את המחירים הנמוכים האלו לצרכן הסופי.

בפועל, וזה דבר שחשוב להבין, החשמל ממשיך להגיע אליכם בחסות חברת החשמל, ובכל תקלה באספקת החשמל, חברת החשמל היא עדיין הכתובת שלכם. אז אם יש לכם בעיה עם השירות או הפסקות החשמל בחורף ובקיץ, לא צפוי לכם שינוי או שיפור. במקום זאת, במובן מסוים, הרפורמה הזאת הופכת את שוק החשמל לקצת יותר דומה לשוק האינטרנט בזמנו, עם “ספקית חשמל” ו”ספקית תשתית”.

ספקים מתחרים מציעים הנחות בגובה של כ-5% מהתעריף, שגובה חברת החשמל, או הנחות בשעות מסוימות, בעיקר בלילה ובסופי שבוע (הזמנים בהם ספקי החשמל יכולים לרכוש חשמל מוזל באופן סיטונאי). מעבר מחברת החשמל לספק מתחרה עשוי לחסוך למשק בית טיפוסי מאות שקלים בשנה, ואף יותר.

דילוג לתוכן