Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

נחל השופט היה סגור – עד שבני הנוער משנת השירות בחוף הכרמל סייעו בשיקומו

בני הנוער שעושים שנת שירות בבית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע הקפיאו את הפעילות השוטפת בעקבות הקורונה - אך מצאו דרכים נוספות לסייע לטבע ולסביבה | בין היתר, במהלך השבועות האחרונים נהרס כמעט לגמרי השביל המונגש לאנשים עם מוגבלויות

בני נוער בשנת שירות מבית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע סייעו בשיקום נחל השופט: בחודשים האחרונים, כמו רוב המשק, נאלצו בני הנוער שעושים שנת שירות בבית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע להקפיא את הפעילות השוטפת ולמצוא דרכים נוספות לסייע לסביבה ולטבע.

“בשבוע שעבר התקשרתי לקק”ל ושאלתי אותם מה צריך לעשות כדי שהנחל ייפתח לציבור, הצעתי את עזרת הצוות שלנו. לשימחתי הם הרימו את הכפפה”, אומרת ליאלי מלמן, ובשבוע שעבר חבר הצוות הצעיר ליערן קק”ל אוהד דגן האמון על נחל השופט ויחדיו, ניקו את הנחל, הוציאו קרשים מהמים שיצרו סכרים קטנים, ניסרו מעברים שנשברו על מנת שיהיה ניתן להחליפם ועוד.

“עבורנו, זו הייתה זכות גדולה לעזור בשיקום הנחל ושמחנו לקדם מקום כלכך יפה מיוחד ומטוייל בארץ שלנו”, מספרים אופק סער וניר שיטרית, ש”ש בבית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע.

נחל השופט, לפני שיקומו ולאחר השיקום. צילומים: בית ספר שדה חוף הכרמל, החברה להגנת הטבע

נחל השופט מתחיל את זרימתו ליד קיבוץ עין השופט ונשפך לנחל הקישון, צפון-מזרחית לקיבוץ הזורע. מי הנחל זורמים כל השנה, תופעה נדירה בישראל, וכל זאת הודות למעיינותיו. ירידה קצרה ברגל תוביל אתכם לפנינת טבע אמיתית – גדת הנחל שלאורכו נלך עד בריכת שכשוך קטנה ורדודה, שאפשר לעצור בה להתרעננות קצרה עם הילדים ולשבת בצמוד למפל הקטן שזורם לאורך כל השנה.

“בעקבות היציאה ממשבר הקורונה והרצון שלנו לזרז את החזרה למסלולים כמדריכים וכמטיילים, יצאנו לעזור ולשקם את הנחל. כמדריכי טיולים, הנחל מאוד משמעותי עבורנו ואנו מאוד אוהבים להדריך ולטייל שם. חשוב מכך, לאורך הנחל יש שביל מונגש לאנשים עם מוגבלויות, שלא טופל בתקופה האחרונה ונהרס כמעט לגמרי בגלל הצפות ושטפונות שפקדו את הנחל בתקופה שכולנו היינו בבתים, וזו המשימה הבאה שם”, מוסיפים השניים.

“יידרש עוד קצת זמן וסבלנות, אך בקרוב יחזור הנחל לקדמותו, לשמחתנו. בשבוע שעבר חגגנו את שבועות שהוא כולו חג של מים וטבע. אנחנו מזמינים את הציבור לחגוג איתנו את שובו של הנחל. פרטים נוספים בדף הפייסבוק של בית ספר שדה חוף הכרמל, מסכמת ליאלי מלמן, מנהלת בית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן