Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

התנגדות להתחברות למערכת הגז של מתחם “מול החוף” בחדרה: “סיכון לבריאות התושבים”

משרד האנרגיה הודיע כי המתחם המסחרי הגדול יתחבר לרשת חלוקת הגז - וכעת יש מי שמתנגדים למהלך * עיריית חדרה ואיגוד ערים החלו בבדיקת הנושא * אמירי גן: "התקבלו כל האישורים למתקן"

פורום התושבים האזורי להגנת הסביבה שרון-כרמל יוצא נגד חיבור קניון “מול החוף וילג'” בחדרה לגז הטבעי, כשפי שפורסם בשבוע שבער.
כזכור, משרד האנרגיה הודיע כי המתחם המסחרי הגדול יתחבר לרשת חלוקת הגז של ‘סופר אנ.ג’י חדרה והעמקים’ כאשר מול החוף הוא המרכז המסחרי הגדול הראשון המתחבר לרשת החלוקה. זה יאפשר לו על פי הפרסום, לייצר חשמל בצורה עצמאית ובכך להביא לתועלת כלכלית סביבתית לצרכן ולסביבה.

במכתב ששלח הפעיל החברתי מפרדס חנה-כרכור ארז אריאב, אל מ”מ ראש עיריית חדרה ניר בן חיים, כתב לו השבוע כי “כידוע קניון מול החוף וילג’ נמצא כמה עשרות מטרים בסמוך לשכונות ויצמן וגבעת אולגה. בהתאם לנייר העמדה של המשרד להגנת הסביבה הדבר מהווה סיכון חמור בבריאותם של תושבי השכונות המדוברות.

“עלינו לזכור שכבר היום האזור כולו נמצא החריגות מחוק אויר נקי, על פי משרד הבריאות ועדת הפנים ואיכות הסביבה 7.10.21, לאור שלל המזהמים באזור . לכן כל תשתית “פולטת” נוספת כגון תחנה כוח במתחם זה מוסיפה לחריגה הקיימת.

“כאלטרנטיבה ניתן לפרוס תשתית של אנרגיה מתחדשת במתחם (סולארית) שתפיק את החשמל הנדרש-  5 מגה וואט . נדרשים כ-40 דונם של פנלים סולאריים בכדי לייצר כ- 5 מגה וואט. בעוד במתחם עצמו יש די והותר שטח לפריסת תשתית מסוג זה, הן על גג המתחם והן לייצר קרוי מעל לחניות במתחם. לאור אמור לעיל אבקש את כבודו ואת עיריית חדרה להתנגד נחרצות להקמת תחנת כוח נוספת בשטחה”.

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה שרון-כרמל נמסר: “לאחרונה הודיעו נציגי קניון ‘מול החוף Village’ בחדרה על הקמת תחנת כוח פרטית מופעלת בגז בסמוך לקניון. בעקבות כך הודיע איגוד ערים לסביבה שרון כרמל כי הוא דורש הבהרות מהיזם בנוגע למטרת המתקן המוצע והשפעתו הסביבתית. אנשי המקצוע של האיגוד מציינים כי בהתאם לבדיקתם, בתכנית המאושרת החלה במקום, לא קיים אזכור לכך שניתן להקים מתקן לייצור חשמל קבוע בשטח הקניון. כמו כן, מדגישים באיגוד כי היתר הבניה של הקניון כלל חדר גנרטור להפעלה בשעת חירום בלבד, כמקובל במרכזים מסחריים גדולים, ולא למתקן  לייצור חשמל על בסיס קבוע, בהספק של כ-5 מגה וואט כפי שמבקש היזם.

“לאור זאת מציינים באיגוד כי בשלב זה לא יכול האיגוד כלל לבחון את ההקמה ללא השלמת מידע הכולל בין השאר: מיקום המתקן, מיקום וגובה הארובה בדיקות סביבתיות מפורטות בנושא איכות אוויר ורעש. כמו כן דורשים באיגוד פירוט למשטר העבודה הצפוי של המתקן, הגשת סקר אנרגיה, ביצוע סקר לאיתור פוטנציאל לשימור אנרגיה צריכת החשמל הכללית של הקניון והאם חלק מייצור החשמל מתבצע באמצעות אנרגיה מתחדשת לסוגיה, כגון תאים פוטווולטאים. האיגוד מוסיף כי האישור לכאורה, שניתן לייצור חשמל במתחם “מול החוף וילג'” הוא אישור עקרוני של חברת החשמל, ואין לו כל תוקף סטטוטורי”.

יו”ר האיגוד אסיף איזק: “תפקידו של האיגוד הוא להבטיח ולשפר את איכות החיים ובריאותם של 900 אלף התושבים החיים במרחב האיגוד. אנו מחויבים לבחון את כלל ההיבטים הנוגעים לכך בכל תוכנית להקמת תחנות כוח, מתקן אנרגיה או תעשייה חדשה. אנו רואים לנגד עינינו בראש ובראשונה את טובת התושבים.”

מחברת אמירי גן נמסר כי “התקבלו כל האישורים למתקן ולא התקבלו התנגדויות. עבודות הנחת הצינורות בוצעו על ידי סופר אנג’י והגז זורם במערכת”.
בעיריית חדרה מסרו כי הנושא נמצא בבדיקה של גורמי המקצוע של העירייה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן