Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

היסטוריה: אושרה הקמת תחנת רכבת בתוך העיר חריש

אחרי שנים של הליכי תכנון, הליכים ביורוקרטיים והתנגדויות מצד גורמים שונים, אושר סופית במועצה הארצית לתכנון ולבנייה תוואי שמכניס את הרכבת לתוך העיר חריש ולא בסמוך לה.

פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה).

בתכנון הראשוני מסילת מנשה כלל לא אמורה הייתה לעבור בחריש. על פי החלופה המקורית (חלופת מנשה), המסילה אמורה הייתה לקום על התוואי של כביש 574, הכביש המוביל לצומת מג”ב, כשתחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש היא סמוך למחלף מג”ב.

בעיריית חריש מציינים כי פעלו רבות זה מספר שנים על מנת לשנות את התוואי, והצליחו להשפיע על ההחלטות בנושא. בהתאם לדרישת העירייה גובשה חלופה נוספת – שמה המקצועי: חלופה 4.1 – לפיה, מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת-קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרציפי הרכבת. המסילה תוקם סמוך לכביש 6 מצידו המערבי.

בתרשים: החלופה שנבחרה (4.1) מול החלופה המקורית (חלופת מנשה)

בישיבה הגורלית של הוועדה הארצית אתמול (שלישי, 7.5) השתתפו ראש העיר חריש יצחק קשת, סגן ראש העיר שלמה קליין ומהנדסת העיר אדר’ שרון פישמן. הקמת מסילת רכבת היא פרויקט אדיר בהיקפו, והוא אורך מספר שנים. השלב הבא הוא הכנת התכנון המפורט לתוואי שאושר.

 לפני כחודשיים פרסמנו כי המשרד להגנת הסביבה תומך בחלופה הכוללת תחנת רכבת בכניסה לעיר (סמוך לקניון), ולמעשה תומך בחלופה שהעירייה דורשת לקדם (חלופה 4.1).

המשרד להגנת הסביבה בדק את ההשפעה על הסביבה של מספר חלופות אפשריות לתוואי מסילת הרכבת. בחוות דעת לתסקיר שהגיש למנהל התכנון המליץ המשרד לקדם את החלופה שבה תומכת העירייה (חלופה 4.1).

נזכיר שבתחילת הדרך מסילת מנשה כלל לא אמורה הייתה לעבור בחריש. על פי החלופה המקורית (חלופת מנשה), המסילה אמורה הייתה לקום על התוואי של כביש 574 מצפון לדרום (הכביש המוביל לצומת מג”ב כיום), כשתחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש היא סמוך למחלף מג”ב.

העירייה התנגדה בתוקף לחלופה זו, ובעקבות דרישתה הוחלט לבחון גם את החלופה עם תחנת רכבת בכניסה לעיר – חלופה שכעת תומך בה גם המשרד להגנת הסביבה – וכאמור, אושרה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
4 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
16/02/2024 03:00

תחנת הרכבת הייתה צריכה לחכות לעיר ולא להיפך. איזה חדלי אישים כל המתכננים של המדינה המפגרת הזו. חיים שם כבר עשרות אלפי איש ורק עכשיו צריכים להחליט איפה תוקם התחנה????!! מה, לא היה ברור לפני 10 שנים שצריך להקים את התחנה בתוך חריש בסמוך לקניון???פשוט מדינה של מתכננים מפגרים.

דילוג לתוכן