Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

עובדי המינהל באורט בנימינה פתחו במחאה: “המועצה זונחת אותנו לקראת המעבר לרשת “עתיד””

עובדי המינהל באורט בנימינה פתחו במחאה: “המועצה זונחת אותנו לקראת המעבר לרשת “עתיד””

ועד העובדים של בית הספר חושש מפגיעה בזכויות העובדים בעקבות מעבר בית הספר מניהול רשת "אורט" לרשת "עתיד" || ועד העובדים: "עובדי המנהל שנתנו וממשיכים לתת את נשמתם למען התלמידים, מרגישים נטושים וכאובים" || המועצה: "תנאי העסקתם של עובדי המנהלה קיבלו התייחסות משמעותית" || רשת "עתיד": "מחויבים לקבל אלינו את כלל העובדים עם כל התנאים שלהם"

עובדי המינהל בבית ספר “אורט בנימינה”חוששים לעתידם: במסגרת המעבר בין רשתות הניהול החינוכיות, צפויה גם העברת עובדי ההוראה ועובדי המנהלה השייכים לרשת “אורט” לרשת “עתיד”. בימים האחרונים, מאז נודע זכיית רשת “עתיד” במכרז, מנהלים עובדי המינהל בבית הספר מחאה, לטענתם, עקב פגיעה צפויה בזכויותיהם.

כזכור, לאחר 51 שנה, רשת אורט תעזוב בסוף שנת הלימודים הקרובה את בית הספר אורט בנימינה ובמקומה תיכנס ברשת “עתיד” שזכתה לאחרונה במכרז של המועצה. רשת “עתיד” צפויה לנהל את בית הספר בחמש השנים הבאות.

לטענת ועד עובדי המינהל בבית הספר, “משרד החינוך וידא שבמעברים מסוג זה עובדי ההוראה לא יפגעו באמצעות נספח ‘העברה גב אל גב’ שמוודא שעובדי ההוראה עוברים עם כל זכויותיהם בצורה כמעט שקופה ממעביד זה לאחר.

“לעובדי המנהלה אין ‘מצנח זהב שכזה’, בהסכמי המכרז שפרסמה מועצת בנימינה מוזכרים עובדי המנהלה של בית הספר, בכמה שורות קצרות בהן נכתב כי “עובדי המנהל הקיימים בבית הספר ימשיכו לעסוק בתפקידם. בכל מקרה, פיטורין של עובדי מנהלה ייעשו אך ורק לאחר אישור המועצה ושמירת זכויות העובד על פי דין”. לא צויינו זכויות העובדים לפי הוותק שלהם, זכויותיהם הסוציאליות או שכרם, וההסכמים שלהם.

“העובדים רובם מעל 20 שנות ותק שאינם מקבלים שכר גבוה, חלקם אנשים קשיי יום, שעצם המעבר יפגע בהם ובזכויותיהם. העובדים מבקשים להמשיך לעבוד במסגרת ההסכמים שלהם, להמשיך לשרת את הקהילה והתלמידים, ואף, כמו כל אדם ועובד, להתפתח ולהתקדם. ככל שהמעבר ייעשה בלי התייחסות נאותה, כזאת שהמועצה לא כללה בהסכמי המכרז. שהרי לא די בכך שהפיטורים ייעשו תוך שמירה על פי דין. לפיכך, עובדי המנהלה בהתייעצות עם הסתדרות העובדים ועם יו”ר הועד הארצי של עובדי אורט פנתה למשרד עו”ד שייצגם וידאג להבטיח את שמירת זכויותיהם במעבר זה.

“הפנייה הראשונה של משרד עו”ד לשלושת הגופים המעורבים במעבר, רשת אורט (היוצאת), רשת עתיד (הנכנסת) ומועצת בנימינה-גבעת עדה לה שייך בית הספר, להיפגש כדי לדון בפרטי המעבר, זכתה לתגובה מהירה מצד מועצת בנימינה-גבעת עדה ובו התנערות מוחלטת של המועצה “מרשתי דוחה את האמור בפנייתך כי מדובר בהעסקה משולשת “.”עמדת מרשתי איננה פורמליסטית כי אם מהותית שכן מרשתי איננה המעסיק של עובדי המנהל”.

אורט בנימינה || צילום ארכיון

“רשת עתיד היתה היחידה שנענתה בחיוב והסכימה לשבת עם נציג העובדים. אלא שבכך, בהשתתפות רשת עתיד בלבד, לא די. הכיצד ייתכן כי עובדים המועסקים בתיכון בנימינה, וחלקם בעל וותק של מעל 35 שנים, לא יקבלו מענה וגיבוי מהמועצה אליה הם משתייכים כדי להבטיח את המשך עבודתם תוך שמירה על זכויותיהם ותנאי העסקתם מול המפעיל שנבחר על ידי המועצה? שהרי בפועל, ברור, שלא רק שהמפעיל נבחר על ידי המועצה, אלא שזה שירות שהמועצה נותנת, לתושביה, למשפחות, ולילדים שלנו, אמנם באמצעות מפעיל – אבל זה השירות והכסף של ועבור התושבים וילדינו. למה להתחמק מהאחריות?”.

עוד הוסיפו העובדים כי “עובדי המנהלה הם בורג מרכזי וחיוני בתיכון אורט בנימינה (או בכל מוסד לימודי אחר) הינם גם אנשי חינוך ככל איש צוות בבית הספר ובלעדיהם המקום לא מתפקד! עובדי המנהל שנתנו וממשיכים לתת את נשמתם למען התלמידים ולמען ילדי הישוב כדי שבית הספר יתפקד ויהווה בית ומוסד חינוכי, מרגישים נטושים וכאובים כי דווקא בעל הבית מועצת בנימינה-גבעת עדה היא זו שנטשה אותם ללא מענה. אנו עובדי המנהלה מרגישים כי מועצת בנימינה מעבירה אותנו כאילו הינו חפץ, ואינה מתייחסת לרגשותינו וחששותינו לעתידנו”.

ממועצה מקומית בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: “לאחר עשרות שנים התקיים על פי חוק מכרז להפעלת העל יסודי ברשות. מדובר בשינוי מבורך, משמעותי ואנחנו מאמינים ששינוי זה יצעיד את בית הספר המצוין שלנו קדימה. תנאי העסקתם של עובדי המנהלה קיבלו התייחסות משמעותית והמועצה אף וידאה כי רשת עתיד תמשיך את העסקתם בתנאים שבהם מועסקים כיום. אנו מבינים את החששות, עם זאת בימים הקרובים צפויה להתקיים פגישה בין רשת עתיד לעובדים ואנחנו בטוחים כי לאחריה ניתן יהיה להמשיך ולהתכונן לפתיחת שנת תשפ”א”.

מרשת “עתיד” נמסר בתגובה: “רשת עתיד גאה על זכייתה במכרז להפעלת תיכון עתיד בנימינה. כרשת מובילה ומצטיינת בישראל אנו יכולים להרגיע את כלל העובדים ולומר שלא תיפול שערה אחת משערות ראשו של אף עובד. אנו מחוייבים לקבל אלינו את כלל העובדים עם כל התנאים שלהם ואין לנו ספק שמייד לאחר פגישתנו הקרובה עם העובדים החששות יעלמו.

“רשת עתיד מינתה מטעמה גורם מתכלל אחד אשר מנהל את תהליך קליטת המשימה באופן מתודולוגי בתחומי הפדגוגיה, תשתיות, לוגיסטיקה, משאבי אנוש ועוד. מינוי מתכלל צמוד לתהליך של קליטת בית הספר יאפשר לנו לבצע בקרה על כלל המשימות וביצוען בהתאם ללו”ז שהוגדר במטרה להתחיל את שנת הלימודים בצורה המיטבית ביותר. כבר כעת אנו מגלים פערים משמעותיים בכל הקשור לאישורי בטיחות חסרים, תשתיות אינטרנט ומחשבים מיושנות ועוד, ופועלים להשלימן לשביעות רצון הרשות המקומית, צוותי ההוראה וההנהלה בבית הספר, ההורים ולמען עתיד בני הנוער בישוב”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן