|בחירות באור עקיבא| כדורי: "על חינוך אנחנו לא מתפשרים"



"אני שמח ומתרגש לפגוש כל אחד מכם כל יום. ובמיוחד היום, כאשר אני מתמודד על תקופת כהונה נוספת לטובת העיר. כל אחד מכם מהווה עבורי מקור כוח להמשיך בעשיה למען תושבי אור עקיבא". כך פתח וחנך יוסי כדורי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך באור עקיבא את כנס ההתנעה של מטה הבחירות בסיעת "עתיד בטוח", בחודש האחרון, בהשתתפות עשרות מתושבי אור עקיבא. מאז נבחר לשרת את הציבור באור עקיבא הוא לא מפספס שום הזדמנות להודות לתושבים על שיתוף הפעולה ולקדם את העיר, בפרט בתחום החינוך הקרוב מאוד ללבו. התלווינו ליוסי כדורי ביום פעילות, האיש פעלתן ומתחילת יומו הוא עסוק בענייני הציבור. הוא רץ בין  העבודה לפרנסתו, ובין החובה שלו לתלמידי אור עקיבא.

"אי אפשר לנוח במערכת החינוך", הוא אומר בראיון מיוחד, "וזה מה שטוב בה, כל יום יש יוזמות חדשות ויש כיווני התפתחות מוצעים, לכן צריך לנהל תמיד דיאלוג פנימי כדי להבין מה נכון ומה לא, מה אפשר ומה לא, מול – מה צריך. המתח בין הצורך לבין האפשר הוא התחום בו אני פועל כל יום, אני בשליחות של להפוך כל מה שצריך לאפשר. תלמידי אור עקיבא שווים ואף עולים על תלמידים רבים בארץ, מערכת החינוך מהווה דוגמה ומופת ליישובי הסביבה ועל כך גאוותנו. קשה לפתח הכל יחד, חינוך הוא כמו סולם, אם תדלג שלב אתה עלול ליפול ולשבור את הראש, לכן אנו עושים הכל במחשבה, וב"ה דרכנו מצליחה".

כדורי ביום היערכות של רשת אמי"ת

– אנשים תמיד שומעים מפיך את המילה "חינוך". מדוע אתה מתמקד דווקא במילה הזו?

"אני רואה בחינוך את הדרך העיקרית להצמחת מנהיגות ראויה לאור עקיבא. עתיד אור עקיבא תלוי בעתיד ילדנו, ועתיד ילדנו תלוי בעתיד החינוך. כידוע, אני מכהן כסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך כשני עשורים, במהלך שנים אלה עברה העיר מהפכה גדולה בתחום החינוך ומהפכה זו ממשיכה ותמשיך כל עוד אני ממלא תפקיד זה.

"בשנים האחרונות עמלנו רבות והגענו להישגים משמעותיים בחינוך וזאת לאחר מאמצים ומאבקים רבים. אנו לא מוותרים על דרכנו וברוך ה' מתמידים ורואים תוצאות.

– מה למשל?

"תלמידי אור עקיבא מגיעים להישגים גבוהים המהווים דוגמה ומופת לתלמידי הסביבה. בזכות העשייה החינוכית הפכה אור עקיבא לגוּלת הכותרת של החינוך באזור כולו. תוצאות בחינות הבגרות מעמידות את תלמידי אור עקיבא בין המתקדמים בארץ –  כי על חינוך אנחנו לא מתפשרים. פרויקט מחשב לכל ילד, שאני אישית עומד בראשו, הביא לכך שאין בית באור עקיבא ללא מחשב. עניין זה מאפשר לילדינו להתקדם ולהרחיב אופקים. כיושב ראש הוועדה למלגות לסטודנטים, אני פועל מידי שנה להבאת תקציבים לסטודנטים באור עקיבא. גם השנה, כמו בשנים קודמות נעניק בעזרת ה' מלגות בסך של 350,000 ₪.

"שרת המשפטים וחברת הקבינט המדיני-בטחוני, איילת שקד, שהגיעה להביע תמיכה ברשימתי בתחילת החודש בכנס בחירות חגיגי, אמרה באופן מפורש: 'אנחנו, חברי סיעת הבית היהודי, נמצאים שם בממשלה ובכנסת למען  יוסי, למען תושבי אור עקיבא, ואנחנו יודעים לתת את הפתרונות לבעיות שעולות וצפות'"

"המרכז לילד והמשפחה – ההשקעה בחינוך מתחילה מיום הלידה, אנו מקיימים סדנאות להורים ומלווים אותם באמצעות המרכז בכל השלבים- על מנת להבטיח התפתחות תקינה של ילדינו. כמו כן, בתקופתי נבנו ועדיין נבנים בתי ספר וגני ילדים בשכונות החדשות, על מנת לתת מענה לדור הצעיר המגיע אלינו בזכות השם הטוב שלנו. ההשקעה בחינוך הביאה אותנו לכך שהיום אחוזי הגיוס באור עקיבא גבוהים ביותר, אחוז הקצינים שלנו גדל משמעותית, השירות ביחידות מובחרות הפך לשם דבר כאן. גם בנות השירות הלאומי הן שם-דבר אצלנו, וכך אנו הופכים את החברה באור עקיבא לחברה טובה ואיכותית, יוצרת ותורמת".

– את התושבים מעניין מאוד גם החינוך אחר הצהריים, הבלתי פורמאלי.

"זה נושא חשוב ורציני. תנועת בני עקיבא, זוכה לליווי צמוד שלי, החניכים והמדריכים הם בני טיפוחיי, והתנועה הזו הולכת וגדלה בזכות המדריכים שלה. אני שמח שיש לי חלק צנוע באחזקתם כאן. הכנסנו גם את תנועת הצופים לאור עקיבא, אנו מסייעים להם, והם מושרשים בקרבנו".

"נלחמתי כל הזמן לתוספות בתקציבים לחינוך"

משפחת כדורי מוכרת וידועה בקרב מרבית התושבים בעיר. יוסי (56) נולד באור עקיבא, למד בבתי הספר 'רבי עקיבא', 'עציון', 'תחכמוני' וסיים את 12 שנות הלימוד ב'הדסה נעורים', ביה"ס בו למד את מקצוע החשמל. ב-1976 התגייס לצה"ל, שירת במודיעין ואף קיבל את אות החייל מצטיין. בתום השירות, הוסמך כחשמלאי ועבד בתחום בכפר ויתקין, במפעל "שטיחי כרמל" באור עקיבא ולאחר מכן החל להתפרנס כקבלן חשמל עצמאי.

כבר בשנות ה-80 שימש כיו"ר ועד ההורים בביה"ס הממלכתי-דתי 'רבי עקיבא' שבעיר כ-12 שנה. "ראו את העשייה שלי וביקשו ממני להצטרף לפוליטיקה המקומית ולהשפיע על ההחלטות היישוביות", הוא נזכר, "ובאמת, כך עשיתי. הצטרפתי למפד"ל ונבחרתי כמספר 2 ברשימה, לחברות במועצה ב-1989. בקדנציה השנייה הצטרפתי לקואליציה והתחלתי לשמש כממונה על תיק החינוך, וסגן ראש העיר. ייאמר לזכותם של יעקב אדרי ושמחה יוסיפוב שהאצילו סמכויות ואפשרו לי לעבוד בצורה מיטבית".

כדורי, המסיים קדנציה חמישית במועצת העיר ומשמש בתפקיד ציבורי מזה 25 שנים, מקווה שבבחירות ב-30.10.18 הוא יגדיל את כוחו לשלושה מנדטים. "הנשמה שלי נמצאת היכן שהחינוך נמצא, בבית חיים ונושמים חינוך, אני משקיע כדי שלילדי תהיה השכלה אקדמית כי אני חושב שזה השער לקדמה. אני רוצה שכל שאר תלמידי אור עקיבא יגיעו לשער הזה וגם יעברו בו בהצלחה. לכן אני מקפיד לעסוק בענייני החינוך בישוב. היום יש תכנית מעטפת, כל ילד באור עקיבא מלווה מלידה עד אחרי התואר הראשון. בדרך זו אנו מלווים את התפתחות הילד, מזהים חולשות ומסייעים לפתור אותם, ולצידם מזהים גם מצוינות ורוקמים תכניות להעצמת הילדים הללו. יש מוסדות טכנולוגיים מתקדמים  באזורנו, אני פועל להפיכתם למוסדות אזוריים, שישמשו את כל התלמידים בסביבה, כך יתאפשר להשקיע בהם יותר תקציבים, וכך תלמידים יקבלו עוד הזדמנות לעוד חשיפה לתחומים חדשים.

"התקציבים בעיר מוגבלים מטבע הדברים, אבל אני לא מניח למערכת לשאוב אותי לצרות היומיום, אני בא עם תכניות, דורש פתרונות ונאבק על תקציבים. הדבקות שלי בחינוך הביאה אותי לא פעם לחיכוך עם צמרת ההנהגה המקומית, אך מעולם לא ויתרתי על דרכי ולא אוותר עליה גם בעתיד. נהפוך הוא, נלחמתי כל הזמן לתוספות בתקציבים לחינוך, מעולם לא הסכמתי ולא אפשרתי לצמצם את תקציב החינוך וזה גדל משנה לשנה. ועל כך אני גאה".

– מה באשר לאורח החיים של המועמדים הצפויים. זה לא מפריע לך?

"אני אדם גאה בדתי ובאמונתי, אני ומשפחתי שומרים את דתנו ואת מסורת אבותינו. עם זאת אני מכיר גם בדעות של אחרים שאינם כדעתי. חיבור הלבבות הוא חלק מאמונתנו ואני דבק בו. לכן הרשימה שלנו מגוונת, יש אתנו דתיים, יש חילוניים, יש חרדים ויש חובשי כיפה סרוגה, הכל יש לנו ברוך השם. והעיקר שכולנו שואפים לאותה מטרה. ורק בשיתוף פעולה מאוחד נוכל להצליח".

מביט בסיפוק בעשור האחרון

בעשור האחרון, קיבל כדורי את אחת ההחלטות האמיצות שמוכיחה עצמה עד היום: העברת בתי הספר בעיר לרשת אמי"ת. לאחר שהבין שטובת התלמידים היא בהעברת בתי הספר לניהול מקצועי חיצוני, יזם כדורי את ההתקשרות עם רשת אמי"ת ונאלץ להתמודד על עמדתו מול כל מקבלי ההחלטות. רק ההתעקשות והעמידה שלו על דעתו אפשרה את חתימת החוזה עם הרשת. "התוצאות היום מלמדות שפעלתי נכון וזה מה שחשוב באמת", הוא מדגיש. "אנו בעידן מתפתח בו נכנסים הרובוטים והטכנולוגיה הזעירה, ואני רוצה שתלמידי אור עקיבא יהיו בשורה הראשונה בתחום. הכל תלוי בנו בלבד, אם תהיה מודעות לחשיבות ההשקעה בחינוך נשיג את היעדים הללו".

– אתה תמיד אומר שגם להורים יש תפקיד – להיות מעורבים יותר.

"אין ספק. נגמרו הימים בהם שולחים את הילד לבית הספר ו'נפטרים' ממנו עד אחה"צ, היום היעדים מחייבים שילוב זרועות של המורים וההורים, הורים שישתלבו בתהליכים יסייעו טוב יותר לילדיהם. צריך להבין, אין כדאיות כלכלית להקים מרכזי מידע בכל ישוב, ואין טעם לפצל את המוסדות הללו, נהפוך הוא – צריך לאגם, לאחד את המשאבים וכך התלמידים כולם יקבלו יותר. צריך להפנים שהעתיד מחייב השקעות בסכומי כסף גדולים ביותר, ורק שילוב בין הרשויות יכול להבטיח את קיומם ופריחתם של מוסדות אלה.

"קיימתי שיחות עם ראש העיר הנוכחי ועם ראש העיר לשעבר שמתמודד על התפקיד כעת, ושניהם הודיעו לי שהם מאמצים ומחזקים את ידי בעשייה החינוכית. זה מחמם את הלב לדעת שאתה נהנה מאמון כה רחב של הציבור ושל נציגי הציבור. יש צוות חינוכי מצויין לאור עקיבא. כל מנהלי המחלקות  באגף הם אקדמאים ומנהלי החינוך היסודי  והעל יסודי הם בעלי תואר שני, כאן לא היו פשרות. מערכת ההכשרה הפנימית חשובה, עובדי חינוך רבים נוטלים חלק בלמידה והעירייה יוצאת נשכרת מכך, ככל שההשכלה עולה, כך עולה רמת השירות בבתי הספר".

כדורי לא עוסק רק בחינוך. ישנם תחומי סיוע אחרים בהם הוא עוסק. "ברשותך לא אפרט כי אין הברכה נתונה אלא בדברים הנסתרים מהעין", הוא מצטנע, "אני רק יכול לומר לך שלצערי לצד המצוינים יש עוד תושבים חלשים שמידי יום זקוקים לסיוע וליווי, גם חומרי.

"אני מתפרנס מעבודת כפי כעצמאי, אני עושה לביתי בין ובין. משמע מיום שאני מחזיק את תיק החינוך אני יותר ויותר עסוק בענייני החינוך, וההשקעה בפרנסה תופסת מקום משני, אני לא מתלונן, ברוך ה', יש פרנסה, אבל ברור שלו הייתי עושה רק לביתי מצבי היה אחר. אני לא מחפש עושר, אני מחפש אושר. אין אושר גדול יותר מלראות בעיניים את הצלחתך בקידום דורות שלמים קדימה, צריך לעסוק בהתנדבות כדי להבין כמה התרומה שלך, תורמת לך יותר".

– יש מי שטוענים שזמנה של ההנהגה הוותיקה חלף – ויש לשבץ כוח צעיר. אתה מסכים עם הטענה הזו? לא חשבת אחרי 25 שנה לפרוש ולהעביר את השרביט?

"החזון שלי הוא להביא את ילדי אור עקיבא להישגים גבוהים בחינוך ולקידמת הטכנולוגיה. וזה לא חולף גם אחרי 25 שנה של עשייה ציבורית. האמונה שלי קיימת ומתקיימת בכל ילד וילד כל יום, אמונה זו היא המחזיקה אותי בתפקיד החשוב הזה ונותנת לי את הכח להמשיך ולפעול ותמיד לצעוד קדימה בראש מורם. האומץ הוא של מנהלי החינוך, האומץ להעיז, האומץ לנסות דברים חדשים שיקדמו את הילדים ויעלו אותם מעלה. המעוף – הוא היעד שאנו מציבים לתלמידים. הם אלה היוצאים לחיים עם ארגז הכלים שנעניק להם, עם מעוף זה יוכלו לראות את האפשרויות הפרושות לפניהם ולנצל את הכישורים שלהם. כך יצליחו בדרכם והצלחתם היא הצלחתנו.

"הדבקות שלי בחינוך הביאה אותי לא פעם לחיכוך עם צמרת ההנהגה המקומית, אך מעולם לא ויתרתי על דרכי ולא אוותר עליה גם בעתיד. נהפוך הוא, נלחמתי כל הזמן לתוספות בתקציבים לחינוך, מעולם לא הסכמתי ולא אפשרתי לצמצם את תקציב החינוך וזה גדל משנה לשנה. ועל כך אני גאה"

"יש לציין כי אני תמיד דואג לטיפוחם של צעירים בסיעתי ובפעילות הציבורית. שרון קלי, מספר 2 ברשימה, הוא כח צעיר שמבקש לתרום מזמנו לנוער וצעירים באור עקיבא, ואני יודע כמה האש בוערת בקרבו. אני משוכנע שיש לו ולצעירים כמוהו מקום בתרומה הציבורית לעיר. ברשימתנו נמצא גם מוטי ג'אן, שאין מי שלא מכיר אותו. למי ששכח – מוטי היה בעבר חבר מועצת העיר, ואני מקווה שישוב למקום זה בהקדם. מוטי עשה לילות כימים לסיוע לתושבי אור עקיבא ותרם רבות לישוב. מוטי התבקש לעמוד במקום שלישי ברשימה, והסכים ועל כך תודתי אליו.

"כל פוליטיקאי מבטיח הבטחות, אני משתדל שלא. עד כה הצבתי לעצמי יעדים במקום הבטחות, וברוך ה' צַלַחְתי את מרביתם. באחד הרֵאַיונות בעבר נשאלתי ע"י עיתונאי: מהן מטרות ריצתי למועצת העיר? השבתי, כי אני מבקש להעלות את אחוזי הזכאות בבגרויות. לא הבטחתי אך ברוך ה' הצלחתי. אחוז הזכאים עלה ל 94% בבית הספר עתידים. ובאולפנית – עלה ל- 100%. גם מרכז נוער לא הבטחתי, אך חלמתי על מקום שייתן מענה לנוער ביישוב. והיום המרכז פועל בקצב אדיר, ותודה לעוסקים במלאכה.

"הקשרים שלי עם עובדי העירייה הם כאלה שבעזרתם אני מצליח להניע תהליכים חשובים לישוב. הכל בסבר פנים יפות ובנחת רוח המתחייבת.

"גם אלה היושבים בכנסת ישראל, מכירים את יוסי כדורי, ויודעים להעריך את מה שהוא עושה. ההכרות האישית שלי עם חברי הכנסת והשרים בעזרת ה' תסייע לי לקדם את ענייני הישוב. שרת המשפטים וחברת הקבינט המדיני-בטחוני, איילת שקד, שהגיעה להביע תמיכה ברשימתי בתחילת החודש בכנס בחירות חגיגי, אמרה באופן מפורש: "שר החינוך הוא נפתלי בנט, הוא יו"ר מפלגת הבית היהודי. כמה זה חשוב שבהנהגה בכנסת נמצא אדם שאפשר לדבר איתו ובשיחת טלפון לתת מענה. אנחנו, חברי סיעת הבית היהודי, נמצאים שם בממשלה ובכנסת למען  יוסי, למען תושבי אור עקיבא, ואנחנו יודעים לתת את הפתרונות לבעיות שעולות וצפות".

– מה יעשה יוסי כדורי בעוד 10-20 שנים?

"כשאתבגר, ארצה לשבת במרפסת, לראות את המנהיגים שירשו אותנו עושים את מלאכתם נאמנה, אני רוצה לראות את אור עקיבא צומחת לכדי 40,000 תושבים, עם מערכת חינוך מפוארת כמו היום ואף יותר, אם זה יתממש אדע שאני את שלי עשיתי. עולם החינוך הוא עולם דינאמי, כמו הדינאמיות בעולמנו בתחומים רבים אחרים. העולם משתנה, ואנו מתאימים עצמנו למרחבי הדעת המתפתחים.

"החזון שלי הוא להביא את ילדי אור עקיבא להישגים גבוהים בחינוך ולקידמת הטכנולוגיה. וזה לא חולף גם אחרי 25 שנה של עשייה ציבורית. האמונה שלי קיימת ומתקיימת בכל ילד וילד כל יום, אמונה זו היא המחזיקה אותי בתפקיד החשוב הזה ונותנת לי את הכח להמשיך ולפעול ותמיד לצעוד קדימה בראש מורם"

"מה שבטוח, היום אני מביט באנשים היקרים, הנציגים שלנו בשטח, הפעילים שעושים עבודה רבה למען הצלחתנו בבחירות, ועל כך תודעתי להם על התמיכה הגדולה לאורך הדרך בכלל. תמיכתם היא הנותנת את הכוח ובכוח זה אנו פועלים עכשיו ובעזרת ה', נמשיך לפעול גם בעתיד. אני מודה למשפחתי היקרה והתומכת, לאחַיי, לאחיותיי ולכל המשפחה המורחבת, וכן לילדיי על התמיכה המלאה בדרך בה בחרתי. בזכותם יש לי את הכוח להמשיך. לסיום, אני רוצה להודות במיוחד לאשתי היקרה. את שהולכת אתי בדרך הארוכה שבחרתי ומעולם לא נואשת. דעי – שתמיכתך האיתנה היא אבן היסוד לרצון ולכוח שלי ללכת הלאה".

=======================================================

כדורי עם נכדו

יוסי כדורי – בקצרה…

מזל – אריה

צבע– כחול

בגד– בצבעי תכלת

ספר– "עמודי הבית" בהוצאת מורשת

סרט– אהבתי את הסרטים הישראליים הישנים

הצגה– של הגששים

טלוויזיה– חדשות

מוזיקה– חסידית

תחביב– חינוך, תרומה, השקעה

משחק–  עם הילדים שלי

מכוניות– ואן GMC ספארי

מקום בארץ– צפון, רמת הגולן

אוכל– קוסקוס ושניצל שאשתי מכינה

פרי– סברס

ירק– פטרוזיליה

בילוי– במסעדה עם אשתי

החבר/ה הכי טוב/ה- שיהיה אמין וישר

מתנה– "שונא מתנות יחיה"

העיקר בחיים– טוב, בריאות, יושר ואמינות

עושה למען הבריאות– כל הזמן, כל עוד שאני יכול

סדר עדיפות בחיים– משפחה, חינוך ילדים ועזרה לזולת

כסף– לא מחייב

ישראלי בעיניי– לאהוב את ארץ ישראל, את הבריות ואת הזולת

יפה בעיניי– אשתי

עונת שנה מועדפת– חורף

חם או קר– קר

קל או קשה– קשה זה טוב

רגש או שכל– שילוב בין השניים

מצחיק אותי– הגששים, וסיסמת חיי היא להיות תמיד בשמחה

מעציב אותי– כשאני רואה אחרים במצוקה

מרגש אותי– הילדים בגנים, הבעת התודה של הציבור באור עקיבא, ומכתבים שבנותיי כותבות לי

מפחיד אותי– שום דבר

זיכרון ילדות– אבי נפטר כשהייתי בגיל 12 וכאחד שגדל עם 6 אחים, 2 בנות ו-5 בנים, למדנו בבתי הספר כשאנו נתונים במצב כלכלי קשה. כשהיינו הולכים לבית הספר ללא פרוסת לחם, המנהל, יצחק רוקח, שלח אותנו לחנות מכולת בשם "סופר" ברחוב הרצל ביישוב, שבעל המכולת היה קרוב משפחתו של רוקח. רוקח היה אומר לנו: 'לכו, תכינו את הפרוסה ותגידו שיצחק רוקח שלח אתכם'. כך, כשלא היה לנו כסף היה מי שעזר לנו והיום, חשוב לי גם לעזור לאחרים

נקודת שיא בחיים– מתקדם הלאה וממשיך כדי לעזור לזולת

אוהב אצל אנשים– יושר ואמינות

שפות נוספות– ערבית-עיראקית

צדק– הוא מפתח לחברה בריאה

תקווה ועתיד– אור עקיבא- מרכז חינוך אזורי, בריאות והצלחה לכל עם ישראל.

אינטרנט– הציב את אור עקיבא על המפה

חלום לא מוגשם– בריאות לאמא. אנחנו משתדלים לעשות הכל כדי לעזור לה בבעיותיה הבריאותיות

חלום שהתגשם

מתנדב– בני עקיבא, עמותות, סיוע לנזקקים, במערכת החינוך וכמעט בכל מה שנדרש לטובת התושבים

חייב תודה ל– בורא עולם

ברכה– בריאות והצלחה לכל עם ישראל

דמות מוערכת– אמא

אלוקים– בורא עולם, הכל

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן