Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בעתיד תשמעו עליהם: אלה ההמצאות של בני הנוער מחדרה, בנימינה ופרדס חנה-כרכור

בעתיד תשמעו עליהם: אלה ההמצאות של בני הנוער מחדרה, בנימינה ופרדס חנה-כרכור

תחרות "הממציא הצעיר" הארצית ע"ש הנווט ירון ויונטה ז"ל נחתמה השבוע באירוע חגיגי בטכנודע חדרה, בו הוצגו מעל ל-120 המצאות ופטנטים מעשרות בתי ספר ברחבי הארץ

בטקס הכרזת הזוכים בתחרות היוקרתית “הממציא הצעיר” הגדולה בארץ, שנערכה בטכנודע חדרה- המוזיאון הישראלי לרפואה ומדע, במעמד שלומי דהן, מנהל אגף החינוך בעיריית חדרה ומשפחת ויונטה, הוכרזו הממציאים הצעירים שעבודתם בלטה על פני עשרות המצאות נוספות בתחומי עזרה לזולת, חדשנות ועתידנות ושדרוג המצאה קיימת.

התחרות היוקרתית הגדולה מסוגה בארץ, פועלת בטכנודע חדרה מעל 26 שנים ובה לוקחים חלק אלפי ילדים ונוער מכל רחבי הארץ. בתחרות הוצגו השנה, לאחר שנתיים של קורונה,  מעל 120  המצאות מעשרות בתי ספר שונים ברחבי הארץ. התחרות מקדמת תפיסה חינוכית של פיתוח יכולות חשיבה, בדגש על חשיבה יצירתית וחדשנית באמצעות יזמות ופיתוח מוצר. ההשתתפות בתחרות נעשית דרך בתי הספר, אשר יחד עם הצוות האקדמי בטכנודע מנחים את התלמידים בתהליך ההמצאה.

// בתמונות: ממשתתפי וזוכי התחרות. צילומים: הטכנודע חדרה 

מנכ”ל הטכנודע ד”ר גדי מדור: “אני גאה להיות חלק מפעילות יוצאת דופן של ילדים, שיהיו דור העתיד של המדענים בישראל. אחרי הפסקה של שנתיים בעקבות נגיף הקורונה, נרשמו השנה כ-200 משתתפים שהציגו המצאות, כולן טובות ויצירתיות, והבחירה בהמצאות שזכו השנה, לא הייתה פשוטה”. “אני מאחל לכולנו שנמשיך לראות את המפעל הזה צומח וגדל עם מאות המצאות חדשות גם בשנים הבאות”, הוסיף דואני.

“הממציא הצעיר” הינה תחרות נושאת פרסים ע”ש הנווט ירון ויונטה ז”ל אשר מטוסו נפל בקיץ 1995 בשמי הנגב. מפעל הנצחה זה משמר את מורשתו של ירון ויונטה ז”ל ,יליד גבעת אולגה, שנמנה על המחזור הראשון של הטכנודע בחדרה.

שלומי דהן, מנהל אגף החינוך בעיריית חדרה, בנאומו “אלברט איינשטיין אמר שיצירתיות היא ביטוי לאינטליגנציה ואנחנו נוטים לייחס יצירתיות בעיקר לאומנות. הערב הזה הוא הוכחה שפיתוח יצירתיות בעולמות של מדע וטכנולוגיה הוא ביטוי לאינטליגנציה”.

לפני הטקס התקיימה בטכנודע תערוכה מרהיבה של כ-120  עבודות והמצאות והקהל הרחב סייר בין המעבדות המשוכללות בטכנודע וזכה להתרשם ולשמוע מפי התלמידים על המצאותיהם. הפרסים חולקו בקטגוריות השונות העוסקות בתחומי המדע והטכנולוגיה בדגש על עזרה לזולת, שדרוג המצאה קיימת  וחדשנות ועתידנות.

בין הזוכים המאושרים: בקטגוריה חדשנות ועתידנות את המקום הראשון קטפה אלה ארזי מבית ספר מעיינות בפרדס חנה-כרכור שהמציאה מכשיר להגנה על ילדים או רוכבי אופניים מפני פגיעת רכב, במקום השני זכה יואב לוי מבית ספר ניצני רעות במועצת מנשה שהמציא מחליף מים אוטומטי לאקווריום ובמקום השלישי זכה יואב אלטשולר מבית ספר אשכולות בבנימינה-גבעת עדה שהמציא חדר כושר לחתול בבית. במקום השלישי הנוסף זכו מיקה שוורץ ואופיר שוורץ שהמציאו חיישן לייזר למניעת תאונות הנגרמות ממשאיות וכלי רכב גדולים המתנגשים בגשרים.

בקטגוריית עזרה לזולת זכתה נגה בקנשטיין מבית ספר הנדיב בבנימינה-גבעת עדה שהמציאה קראוון שמונגש לנכים, במקום השני זכו ארז רמאח ואסעד אלטיר מבית ספר אופק יסודי ג’, שהמציאו מכשיר הנמצא בבית ומיועד לחרשים ומתריע על ידי נורות צבעוניות כשבאים אורחים ונותני שרות לבית. במקום השלישי זכו אנדי ז’יבוב ומרטין ז’יבוב מבית ספר גוונים במועצת מנשה שהמציאו מסכה חכמה בעקבות הקורונה שמודדת במקומות ציבוריים טמפרטורה של אדם. במקום השלישי הנוסף זכה אלון דנציגר שהמציא שמירה לנכים על החניות.

בקטגוריית שדרוג מוצרים קיימים במקום הראשון זכתה חן אלפסי מבית ספר הרצוג בחדרה שהמציאה כף חמה לגלידה עם מצית שעוזרת לחמם. במקום השני זכו מיה לאה בן עזרי, שקד להב, דנה הולדנר סנצס מקמפוס דורה לאומנויות שהמציאו אופני כושר שהם נדנדה לתינוק המיועדות לאמא ולתינוק יחד. במקום השלישי זכתה יהלי גואטה מבית ספר השחף בחדרה שהמציאה ז’קט לטיסה עם צווארון מתנפח שלא ניתן לאבד אותו. במקום השלישי הנוסף זכה מתן נחשונוב מבית ספר תחכמוני חדרה שהמציא שעון מעורר ששר ורוקד ומיועד גם לחירשים.

טכנודע  חדרה,  הנו  מרכז  שהוקם  ע”י פרויקט שיקום שכונות, במטרה להעשיר ולחשוף את ילדי השכונות למדע ולטכנולוגיה. כיום כשלושה עשורים  לאחר  הקמתו,   נערכים בו כ-  250,000 ביקורי תלמידים  מדי שנה, מכל רחבי הארץ.  פעילות המרכז נעשית בשעות הבוקר במסגרת שעות  הלימוד  בבתי  הספר, במסגרת  נוער שוחר מדע בשעות שלאחר הלימודים בבתי הספר, ובתוכניות מיוחדות לתלמידים מחוננים במגמות שהן רלוונטית לזמננו כגון: אסטרונומיה, אלקטרוניקה,  רובוטיקה,  רפואה,  מחשבים,  תכנות,  פיסיקה,  כימיה,  חשמל. כמו כן מהווה המוסד “בית חם” למאות ילדים מדי יום, אשר זוכים לקבל בו ארוחה חמה לאחר יום הלימודים בבית הספר, עזרה בלימודים, והעשרה נוספת עד לשעות הערב.  רבים מהם היו מדרדרים ללא ספק לשולי החברה ולפשע לולא פעילות זאת של המוסד. לפני כשנה נפתח לראשונה בישראל מוזיאון לרפואה, במוזיאון 6 תערוכות הממחישות את האנטומיה, הפיזיולוגיה, הפתולוגיות השונות והטיפול בהן. זהו מוזיאון ייחודי אינטראקטיבי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן