Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

חברת פינוי פסולת הגישה עתירה נגד עיריית אור עקיבא – אבל ברגע האחרון זה מה שקרה

חברת פינוי פסולת הגישה עתירה נגד עיריית אור עקיבא – אבל ברגע האחרון זה מה שקרה

העתירה הוגשה בינואר השנה לאחר שחברת 'מאיה' טענה כי היא זכתה במכרז פומבי לאיסוף ופינוי אשפה ופסולת לרבות אריזות מתחומי העיר - חוזה שהוארך בעקבות ויתור על חוב גדול לעירייה של מאות אלפי שקלים * הסיבה לעתירה: התנגדות החשבת המלווה לאשר את הארכת ההסכם * אז מה קרה בסוף?

בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה מחק בימים האחרונים (26.5) עתירה שהגישה חברת “מאיה ניהול תברואה ושירותים” נגד עיריית אור עקיבא, לאחר שלטענתה – משרד הפנים סירב לאפשר לעירייה לממש החלטה בדבר הארכת החוזה עם החברה לאיסוף ופינוי פסולת בתחומי העיר.

העתירה הוגשה בינואר השנה. חברת ‘מאיה’ טענה כי היא זכתה במכרז פומבי לאיסוף ופינוי אשפה ופסולת לרבות אריזות מתחומי העיר, וחתמה עם העירייה על חוזה ב-1.11.16. מכוח החוזה, מספקת החברה את שירותי הפינוי מפברואר 2017. בהמשך הוארך החוזה, כך לדברי החברה, עד ל1.2.22. ב’מאיה’ טענו כי באמצע 2020, בפגישה שהתקיימה במשרדי העירייה, הסכימה החברה לוותר על חוב בגובה 400 אלף שקלים, כנגד הבטחה ולפיה העירייה תמצה את כל תקופת האופציה, ותאריך את תקופת ההתקשות במחירים שסוכמו.

משאיות של חברת מאיה | צילום ארכיון: ע.ראש העין

החברה הוסיפה כי מכוח הסיכום, החליפה מאיה את המשאיות ששימשו אותה לעבודות בעיר במשאיות חדשות בהשקעות סכומי כסף גדולים הנאמדים בכ-2 מיליון שקלים.
“אולם”, נכתב בעתירה, “לאחרונה נמסר למאיה להפתעתה, כי על אף שהעירייה הסכימה להאריך את ההתקשרות עמה, החשבת המלווה הצביעה על קושי משפטי, כביכול, להוציא את הסיכום לפעול ולא ניתן להאריך את תקופת ההתקשרות…”. בהתאם לכך הודיעה העירייה לחברה כי היא תפסיק את פעילותה.

“מאיה תוסיף ותטען כי מעבר לעובדה שהעירייה מחוייבת להסכם עמה, שעל בסיסו ויתרה החברה על חוב משמעותי ואף השקיעה סכומים משמעותיים לטובת מתן השירותים, לעמדתה, הארכת ההתקשרות בין הצדדים צפויה להיטיב עם העירייה”.
החברה פנתה לעירייה לדבריה בנובמבר 2021 בנושא וקיבלה מענה כי משרד הפנים לא משנה את דעתו בעניין.

יש לציין כי עיריית אור עקיבא (שיוצגה על ידי עו”ד אריאל ארונוביץ’ ונוספים), בכתב תשובה לבית המשפט ב-2.2.22, אמרה כי יש לקבל את העתירה ולחייב את החשבת המלווה להסיר את התנגדותה לחתום על הסכם ההתקשרות.
במשרד הפנים אמרו לבית המשפט כי יש מקום לשמוע את עמדתו, וציינו כי ברשות שיש בה חשב מלווה, אין כל נפקות להתחייבות כספית, ללא אישור החשב. בהמשך צרף בית המשפט את משרד הפנים כצד בעתירה ודיו בנושא התקיים ב-24.5. בתום דיון זה ולאחר כעסו של השופט, נקבע דיון נוסף לתאריך 9.6.

ואולם, לאחר זמן קצר חזרו חברת מאיה והעירייה אל בית המשפט במכתב בקשה למחיקת העתירה ללא צו להוצאות, כאשר לא נכתב הנימוק לבקשה. בית המשפט, אשר מעוניין לחסוך בזמן שיפוטי יקר, באמצעות השופט אברהם אליקים, קיבל את הבקשה עוד באותו היום – והסכים למחוק את העתירה כשהדיון שהיה מתוכנן בנושא – בוטל.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן