Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“מודיעים לנו מהיום למחר, התנהלות לא רצינית”: הילדים של גן ‘אלון’ בבנימינה שוב נותרו בבית

“מודיעים לנו מהיום למחר, התנהלות לא רצינית”: הילדים של גן ‘אלון’ בבנימינה שוב נותרו בבית

מצוקת צוותי החינוך בגנים ממשיכה להכות בהורים: על אף שלא מדובר במקרה ייחודי לבנימינה, ההורים אובדי עצות וכועסים על המערכת, שלא מצליחה למצוא פתרונות נכון לעכשיו | משרד החינוך: "מבינים את מורכבות המצב"

״זה לא כל-כך נעים לראות גן סגור. זה לא שיר זה המצב בגני הילדים בבנימינה”. כך אומרים היום הורים לילדים בגן “אלון” במושבה לאחר שאתמול נודע להם כי הגן לא ייפתח הבוקר (21.2).

המצוקה בצוותים החינוכיים בגני הילדים גדלה במיוחד מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ורשויות רבות לא מצליחות לעיתים לאתר גננות וסייעות שיתפעלו את הגן. התוצאה – גנים ללא גננות או סגירת גנים “מהיום למחר”. התופעה מתרחשת לא רק בבנימינה, אלא גם באור עקיבא, חדרה, צפון הארץ ועוד, ובמשרד החינוך והרשויות המקומיות – אובדי עצות.

“המצב כה חמור שהגן ננעל עלי ידי הרשויות ללא כל התראה מוקדמת מספקת רק מהיום למחר באמצעות הודעה לקונית קבועה שמתקבלת בשעות הערב המאוחרות מאוד כי אין צוות חינוכי אין סייעות ואין פתרון למחר”, אומרים ההורים ומציגים את תשובת הרשויות: ״משרד החינוך עושה מאמצים גדולים על מנת לפתוח את הגן מחר…נמשיך במאמצים במהלך הלילה…״”.

ההורים מוסיפים: “אם היו מטפלים כראוי במשבר במהלך היום ובמעוד מועד מהשורש כשהחל לא היו נדרשים ״לעשות מאמצים לתוך הלילה״. במבחן התוצאה הילדים שלנו ״לא אוכלים בשבת״ כי אין מי שטרח עבורם. ההודעות הקבועות יכולות להעיד על התנהלות שברירית ולא רצינית של הגורמים המוסמכים ברשות ובמשרד החינוך. בפרט כאשר המצב נמשך חודשיים וחוזר ונשנה שוב ושוב למרות שהם נותרים מופתעים כאילו קרה פעם ראשונה”.

על פי ההורים, וכן אלו שבני זוגם משרתים ולוחמים בפרט, הם נאלצים להחסיר ימי עבודה ועסקים על חשבונם האישי. “גם ימי החופש בסוף יגמרו. מי יפצה אותם? מי יסביר למקומות העבודה מדוע שוב אינם מגיעים לעבודה בהתראה קצרה? מי יסביר לילדים שמתעוררים לעוד יום בהלם מוחלט שהם אינם אלו שאשמים ולא עשו כל מעשה רע בכך שלא מקבלים אותם לגן ושזה לא בגלל שלא אוהבים אותם מספיק?”.

מחאת הורי גן אלון בבנימינה, בפגישה במועצה | צילום: פרטי

הם מוסיפים: “ביום בו הגן כן נפתח הגן מתקיים על גננות וסייעות מחליפות. הילדים פוגשים מס׳ גננות שונות מידי שבוע ובאותו שבוע עצמו. מדובר בפגיעה אנושה ביותר בנפשם העדינה של הילדים בגיל הרך שזקוקים לסדר יום קבוע ויציבות איתנה, בפרט בתקופה זאת כאשר גם בבית לא תמיד קיימת יציבות ונוכחות של ההורים בשל המלחמה הממושכת בחזית”.

לאחר שאתמול בערב התקבלה שוב אותה הודעה לקונית קבועה בווטסאפ מהמועצה על סגירת הגן, הגיעו ההורים עם הילדים הפגועים והמבולבלים ב-8:00 הבוקר למשרדי המועצה לבקש פתרון לילדים. ראש המועצה איתי וייסברג וראש האגף קיבלו את פניהם, ארחו אותם במשרדם והתחייבו למצוא פתרון עוד היום וכי המצב לא יחזור על עצמו”.

ממשרד החינוך נמסר: “אנו מבינים את מורכבות המצב ונמצאים בשיח עם ההורים והרשות למציאת פתרון מהיר ומיטבי עבור הילדים והקהילה”.

ממועצה מקומית בנימינה גבעת עדה נמסר בתגובה: “אנחנו מודעים לנזק הנגרם לילדים בהעדר נוכחות גננת יציבה בגן. צוות סייעות המועצה מתוח עד לקצהו בכיסוי על העדרויות של גננות משרד החינוך מהגנים. במקרי העדרות כאלו, ולאחר שמוצה כל מאגר הסייעות ומחליפותיהן מטעם המועצה, מודיע משרד החינוך על סגירת הגן בהעדר גננת מחליפה. חוסר גננות הוא בעיה רחבה שמכה בכל הארץ ולצערנו גם באיזורנו”

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן