Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הצביה מרמת הנדיב שהיתה בהיריון מתקדם – נדרסה; “היא סמל המאבק בתכנית פארק היין בזכרון יעקב”

צילום: עמוד הפייסבוק של רמת הנדיב

זהו סיפורה של ג’יזל, צביה שחיה ברמת הנדיב בזכרון יעקב ב-5 השנים האחרונות לאחר שהשתקמה מפציעה. היא נמצאה השבוע מתה לאחר שנדרסה בכביש המוביל לשמורת הטבע היפהפיה. ברמת הנדיב קיבלו הבוקר את הבשורה הכואבת וציינו כי “הצבייה ג’יזל היא סמל המאבק בתכנית פארק היין בזכרון יעקב. ג’יזל נמצאה מתה, לאחר שנדרסה. בבדיקה לאחר המוות נמצא שג’יזל הייתה בהריון מתקדם, ימים ספורים לפני המלטה”.

אתמול, 5 שנים אחרי שנפצעה והושבה לטבע – נמצאה הצבייה דרוסה למוות, בסמוך לעבודות המתבצעות בימים אלה, לצורך הכשרת הקרקע לתוכנית פארק היין. לדברי החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים ורמת הנדיב המובילים עם התושבים המקומיים את המאבק לתיקון התוכנית ושמירת המסדרון האקולוגי – מותה של ג’יזל, הוא שיעור קריטי בחשיבות יצירתם של מעברים נאותים לבעלי החיים בחציית תשתיות, ושמירת מסדרונות אקולוגיים שיבטיחו את חוסנן של האוכלוסיות לאורך זמן.

“הצבייה ג’יזל נמצאה פגועה בסמיכות לגבעת הצבאים בזכרון יעקב, בשנת 2014. היא נאספה על ידי פקח רשות הטבע והגנים והועברה לטיפול בביה”ח לחיות בר בספארי ברמת גן.

“בביה”ח היא טופלה במסירות, ושם התגלה כי היא בהריון. לאחר שיקום מהיר היא הוחזרה לאזור מחייתה בגבעת הצבאים, הפעם כשהיא נושאת קולר GPS”, מציינים בצוות רמת הנדיב.

> לסרטון המתאר את הטיפול בג’יזל והשבתה של לטבע – ליחצו כאן <

המעקב אחר ג’יזל הממושדרת סיפק הצצה נפלאה לחיי הצבאים במרחב ומידע מרתק על אורחות חייה שלה. היא שוטטה במרחב הגבעה, ואף המליטה בה עופרים. בחברה להגנת הטבע מסבירים כי “גבעת הצבאים היא חוליה מקשרת חיונית בין שטחי הטבע של רמת הנדיב, לבין שטחי אלונה והר חורשן, ומאפשרת לצבאים להתרבות ולאוכלוסייה להישאר חסינה. אולם, על הגבעה תוכננה תכנית בעייתית, בשם פארק היין. שורה של החלטות והתחייבויות קבעו שיש לעדכן את התוכנית ולהרחיב את המסדרון האקולוגי בה על מנת לאפשר את מעבר חיות הבר דרכו.

“אלא שרמ”י (רשות מקרקעי ישראל) החליטה להתעלם מהחלטות אלה ולהוציא את מגרשי התוכנית לשיווק. פניות של רמת הנדיב והחברה להגנת הטבע, לרמ”י ולמועצה המקומית, נדחו. בחודש יולי האחרון, יצאה רמ”י לעבודות תשתית בתחום פארק היין. ימים בודדים לפני תחילת העבודות ואפילו בתחילתן, עוד נלכדה ג’יזל – שהייתה לסמל המאבק – בעדשת מצלמת בעלי החיים המוצבת באתר על ידי רמת הנדיב, לצורך ניטור תנועות חיות הבר”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן