Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בנימינה-גבעת עדה: שני תושבים נדבקו בקדחת הכתמים

כלבי רחוב. אילוסטרציה

קדחת הכתמים הגיעה למושבה בנימינה-גבעת עדה: לאחרונה, התגלו בבנימינה שני מקרים של קדחת הכתמים המועברת ע”י קרציות. קדחת הכתמים נגרמת על ידי “ריקציה קונורי” המועברת על ידי קרציית הכלב החומה. המחלה מועברת לבני אדם על ידי עקיצתה של קרצית נגועה. באדם, המחלה מופיעה בדרגות חומרה שונות כמו חום גבוה, צמרמורות, כאבי שרירים ועצמות, חולשה כללית. בשלבים מתקדמים, תופענה גם בהרות בכפות הידיים והרגליים, בצדן הפנימי. במקרים נדירים, המחלה עלולה להסתיים במוות.

המקרים בבנימינה דווחו לאיגוד ערים וטרינרי שומרון שמעורב בנושא. בשנת 2017, בעקבות פטירתה של צעירה בת 22 מקדחת כתמים, משרד הבריאות ומשרד החקלאות רענו את ההנחיות למניעת קרציות בחיות בית ומשק העלולות לעבור לבני אדם.

במשרד הבריאות מסבירים כי “הידבקויות בקדחת כתמים ים תיכונית מתרחשות בעיקר בחודשים החמים, כאשר הקרציות פעילות ובני אדם נוטים לבלות מחוץ לבית. חשיפה לקרציות מתרחשת ברוב המקרים בהקשר של קרבה לחיות מחמד ומשק, אך לעיתים גם ללא קשר כזה. חשיפה יכולה להתרחש בבית, בחצר, בגינות ציבוריות, בפינות חי וגם בטבע. ברוב המקרים אדם שנחשף לקרציות יהיה מודע לחשיפה, אולם בחלק מהמקרים חשיפה לקרציות יכולה להיות לא מורגשת. גם כאשר נחשפים לקרציות נגועות, המחלה תתפתח רק בחלק קטן מאוד מהנחשפים”.

במשרד הבריאות ובמשרד החקלאות ופיתוח הכפר מדגישים כי יש לטפל וטרינרית בצורה נאותה בכלבים, לטפל בחיות מחמד בתכשירים נגד קרציות שאושרו על ידי השירותים הווטרינריים, לפעול למניעה ולהדברה של מפגעי קרציות בבית או בחצר. כמו כן, הם מדגישים, כי הדברה ממוקדת ובהיקף קטן בתוך הבית יכולה להתבצע בתכשירים המיועדים להדברת קרציות, חרקים זוחלים ו/או פרוקי רגלים אחרים, הרשומים לקהל הרחב במשרד להגנת הסביבה. להדברה מחוץ לבית ו/או לטיפול במפגע בהיקף גדול רצוי להזמין מדביר בעל רישיון מהמשרד להגנת הסביבה.
בכל מצב של מחלת חום שלא עוברת וכאשר יש חשש שהייתה חשיפה לקרציות, יש ליידע את הרופא.

צילום ארכיון

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן