Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מנהלת מחלקת החינוך בבנימינה-גבעת עדה הודתה בשידור כי ישנו אסבסט בבית הספר “הנדיב”

מנהלת מחלקת החינוך בבנימינה-גבעת עדה הודתה בשידור כי ישנו אסבסט בבית הספר “הנדיב”

גג אסבסט שנצבע הקיץ בבית ספר “הנדיב” || צילום: שלומי סלמה

“יש גגות אסבסט בבית ספר “הנדיב” בבנימינה”: כך אמרה היום בשידור חי מנהלת אגף חק”ר (חינוך, קהילה ורווחה) בבנימינה-גבעת עדה מוניק ווקנין והציתה מחדש את נושא האסבסט במושבה ובכלל. דבריה של ווקנין נאמרו במסגרת ראיון לקראת פתיחת שנת הלימודים ביומן הצהריים של רדיו 90, עם עמליה דואק ואטילה שומפלבי לקראת פתיחת שנת הלימודים תש”ף ביום ראשון. בבית הספר הממלכתי-דתי לומדים 210 תלמידים.

“במערכת החינוך שלנו לא מעט בתי ספר היו עם גגות אסבסט”, ציינה ווקנין. “הכנו תכנית סדורה וקיבלנו עזרה ותמיכה ממשרד החינוך להחלפת גגות אסבסט. היום אנחנו בישורת האחרונה, יש אישור תקציב. אנחנו כאן נצמדים לאיגוד, יש לנו יועץ כל שנה, ויש תקרה מפרידה בבית הספר. כל שנה אנחנו מטפלים באסבסט”. המגיש שומפלבי הקשה ותהה איך יכול להיות שב-2019, עדיין יש אסבסט בבתי ספר. “אלה בתי ספר ישנים”, השיבה ווקנין. “זאת המציאות שלנו, יש קושי לעשות החלפה. לכן אנחנו מטפלים באופן שוטף ואפילו יותר מהנדרש. הכל נעשה בשיתוף פעולה עם ההורים, ההורים הם חלק מתכנית העבודה שלנו, מול המשרדים, הם מקבלים עדכונים, יש פגישות עבודה שוטפות”.

לדברי ווקנין, יש תקרה המפרידה בין התלמידים לבין גג האסבסט. “האסבסט לא מעל ראשם של הילדים. אתם מוזמנים לבוא ולראות. איגוד ערים נתן אישור, משרד החינוך יודע וכן יועץ בטיחות של משרד החינוך”.

בסוף השבוע האחרון התייחס לנושא חבר מועצת בנימינה-גבעת עדה שלומי סלמה. “אסבסט -מוות איטי , רוצח שקט”, כתב בעמוד הפייסבוק שלו ובטור דעה בעיתון “גפן”. “אסבסטוזיס – מחלת ריאה הנגרמת מסיבי אסבסט שפגעו ברקמותיה ואף הותירו צלקות, אסבסט גורם למחלות נשימה , סרטן הריאות ועד מוות. היי שם על “פלנטה אחרת ” שוכן לו בית הספר “הנדיב” , “עצוב ” מבחוץ ושמח מבפנים, ילדינו המקסימים וצוות המורים, בית ספר יסודי ממלכתי דתי , וכמו “שאוהבים” להגדיר ההוא שבשיכון.  בית ספר מוזנח ולא מתוחזק כראוי בעל 3 מבנים גדולים וכולם אסבסטים רעועים ואכן הרבה שברים והם בני כ – 65 שנים ,אז ברור שהגגות לא חדשים ומסוכנים. אותו שיכון של אנשים יקרים אשר הקימו את מדינת ישראל בעשר אצבעותיהם ולמען הדורות הבאים. לפני כ- 4 שנים לערך זוכר אני כי מועצת בנימינה גבעת עדה קיבלה 500 אלף ש”ח ממשרד החינוך לטובת החלפת גגות אסבסט בבתי הספר אשכולות והנדיב. באשכולות הוחלפו הגגות ואני כמובן הצבעתי בעד ומברך על כך. בנדיב המצב בעינו עומד. לא הוחלף אפילו גג אחד מהשלושה מלפני 65 שנה, אז שאלת השאלות מדוע והיכן הכסף? טרם נעניתי”.

ממועצת בנימינה-גבעת עדה נמסר בתגובה לטור של סלמה כי “לצערנו וב אנו נתקלים בניסיון להטעות את הציבור. בית הספר הנדיב מקבל בשנים האחרונות טיפול תשתיתי מקיף בהסדרת החנייה, בהכנת תכניות בינוי, בהסדרת הביוב ובטיפול בגגות האסבסט. כחלק מעבודת מבדקי הבטיחות שנערכים מדי שנה, בוצעה לאחרונה בדיקה לגגות האסבסט על ידי יועצים מקצועיים והגגות טופלו על פי הנחיותיהם והנחיות המשרד להגנת הסביבה. נדגיש כי לא התקבלו במועצה כספים להחלפת גג האסבסט ונציין כי לאחר עבודה מאומצת ומקצועית התקציב להחלפת גג האסבסט באולם הספורט אושר עקרונית רק השבוע. טרם הועברו הכספים לביצוע”.

ובתוך כך, בשבוע שעבר נבחרה חיה קוגן, במסגרת מכרז ניהול של משרד החינוך, לנהל את בית הספר היסודי “הנדיב” בבנימינה. במקביל, נמסר מהמועצה כי לאחר מאמצים רבים, התקבל באותו שבוע באגף החינוך אישור לתקצוב החלפת גג האסבסט של אולם הספורט בבית הספר. העבודות יתבצעו במהלך החודשים הקרובים. חיה קוגן, בוגרת תכנית הכשרת מנהלים “אבני ראשה”, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בניהול מערכות חינוך ומנהיגות. קוגן עבדה כמחנכת בבי”ס “שדות” בבת חפר. הובילה מודל הוראה של דיוני דילמה בשיעורי תנ”ך עם צוות שכבת ד. קודם לכן עבדה כעשור בבי”ס יסודי ממלכתי בהרצליה והיתה חברת צוות ניהול.

במקביל למינוי המנהלת השבוע התבשרו באגף החינוך של המועצה על אישור תקצוב החלפת גג האסבסט של אולם הספורט. בימים אלו מטופלים גגות האסבסט של המבנים המיועדים להריסה באופן יסודי על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, טיפול הכולל צביעה מיוחדת והסדרה, אך במועצה פעלו כל העת לגיוס תקציב להסרת האסבסט לחלוטין מגג אולם בית הספר.

לשם כך פעלה מנהלת אגף החינוך, מוניק ווקנין מול משרד החינוך, חבר ההנהלה אהרון שיאחי התגייס לסייע לקדם את התיקצוב וגייס גם את חבר הכנסת מוטי יוגב שדחף מצידו את הנושא. השלב הבא הוא יציאה למכרז להחלפת הגג. ביצוע העבודות יתבצע בחופשות בשל רגישות העבודה וההתארגנות האיזורית הדרושה לכך. אנו נעדכן על מועד הביצוע בהמשך.

איתי ויסברג, ראש המועצה מציין כי “בית ספר הנדיב מקבל בשנתיים האחרונות טיפול פיסי אינטנסיבי, מהנגשה, דרך שיפוץ אולם בית הספר, אישור הבינוי מחדש, בניית פרוגרמה חדשה וכעת החלפת גג האסבסט הישן מעל האולם המשופץ. לטיפול פיסי זה מצטרפת כעת חיה להמשיך גם את מגמת ההובלה של בית הספר בתחום הפדגוגי של השנים האחרונות. תודה רבה לשלומי וזאנה על תרומתו לקידום בית הספר בארבע השנים האחרונות וברכות הצלחה חמות לשותפה החדשה חיה כוגן להובלת בית הספר הנדיב לשנים הבאות”.

ממשרד החינוך נמסר כי “הנושא טופל”. 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

יו”ר הנהלת מתנ”ס אור עקיבא, שלום שבתאי, עוזב את תפקידו: “המתנ”ס התייצב כלכלית ועלה על דרך המלך”

לאחר עשור של פעילות התנדבותית כיו”ר ההנהלה, מסכם עו”ד שבתאי את הפעילות הענפה במרכז התרבות המקומי שמיצב עצמו מחדש כמוקד פעילות תרבותית | “כיום אני נפרד די בסיפוק ממתנ”ס מיוצב כלכלית, ובקופתו מונחים למעלה ממיליון ₪, אותם הועדתי לשיפוץ המתנ”ס וריהוטו”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן