"מחוץ לקופסא": היזמית מכרכור פיתחה משחקי קופסא ללימוד אנגלית

קאטס אנ'בוקסז – משחקי קופסא ללמידת אנגלית || צילום: אלונה להב

מחקרים מאז ומתמיד הוכיחו לכולנו שתכנים המועברים כלמידה רב חושית ועל ידי משחק הם השיטה הטובה ביותר ללמד אנגלית לילדים. משחק הוא חלק מתהליך הלמידה בכל גיל, הוא מאפשר להעז, לאתגר, לאלתר, ליצור פתרונות ולקחת סיכונים מבלי לחשוש מהתוצאות. ההנאה שבמשחק מזרימה אדרנלין ודופמין למוח המגבירים ומעצימים את תחושת הסיפוק אצל הילדים.

סיגל כהן-סקאלי, תושבת כרכור ואמא לילדה בת 10 שאוהבת אתגרים וחשיבה מחוץ לקופסא, פיתחה בשנה האחרונה, בעקבות הצורך של בתה לגיוון ואתגר בתהליך הלמידה, משחקי קופסא תחת המותג CATS&BOXES שיעניקו לילדכם עולם שלם של אנגלית.

סיגל כהן סקאלי, העוסקת במתן ייעוץ שיווקי וניהול פרויקטים שיווקיים לעסקים קטנים ובינוניים מספרת "נעם בתי בכל יום מלמדת אותי משהו חדש, ובשנים האחרונות אני לומדת ממנה איך להתאים את חומרי הלימוד לאינטליגנציה המתפרצת שלה, שהרבה פעמים משתעממת ונובלת מול חומרי למידה רגילים. התחלתי לייצר משחקים פשוטים עבורה. מקרטון ביצוע וטושים פשוטים יצרתי משחק זיכרון וכך היא למדה את האותיות בתוך זמן קצר. עד היום היא מבקשת לשחק במשחק הפשוט מקרטון, פשוט כי כיף לה לשחק ולתרגל. כדי לעזור לה ללמוד לקרוא ולהבחין בין הצלילים השונים פיתחתי עבורה משחק רביעיות. די מהר נעם אמרה לי שזה לא הוגן שרק היא יכולה ללמוד עם המשחקים הכיפיים האלה, ושצריך להכין כאלה לכל הילדים. אז הכנתי!".

מדובר בסדרות של משחקי קופסא ללימוד אנגלית המתאמה גם לילדים עם קשיי למידה, בהם שולטת דמות מרכזית שנקראת CAT BADOO  (החתול בדו) , חתול מאויר המעודד את הילדים לשחק את משחק הזיכרון שכולם אוהבים ומשחק הרביעיות ללימוד קריאה לפי תנועה וצליל ובכך לומדים הילדים באמצעות חווית המשחק קריאה ואת אותיות ה- ABC.

קאט-באדו הוא הגיבור של סדרת המשחקים החדשה שמטרתם לסייע לילדי הגנים ובית הספר היסודי ללמוד אנגלית. בליווי איורים מקוריים של סיטואציות יומיומיות משעשעות, קאט-באדו מתווך לילדים את נבכי השפה, הילדים משחקים ונחשפים לאותיות ה-ABC , רוכשים אוצר מילים ראשוני ומתרגלים את הקריאה והכתיבה.

קאט באדו הוא הכוכב המרכזי וכך ההבעות העשירות, הסיטואציות המצחיקות, התנועתיות הקומית, כל אלו מלהיבים את הילדים ומזמינים למשחק מלא דמיון ושמחה.

המשחק הראשון שיצרה סיגל היה לשימוש בייתי עבור בתה בלבד, אבל בעקבות הרצון של הבת לעזור לילדים נוספים ללמוד אנגלית, המשחק נשלח לייצור והדפסה בכמויות לטובת כל ילדי ישראל.

בתהליך יצירת המשחקים היו שותפים גם מורים לאנגלית שמתמודדים ביום יום עם תהליך לימוד האותיות והקריאה וכעת המשחקים מוצעים לילדי גן וילדי בית ספר יסודי.

– ספרי על המשחקים בקצרה. 

"משחק זיכרון אותיות ABC – המשחק מסייע בהטמעה ושינון של אותיות ה ABC הגדולות והקטנות. המשחק מקצר את תהליך השינון ולמידת אותיות ה ABC והוא גם מציע לילדים אוצר מילים ראשוני באיורים מקוריים מקסימים. המשחק מיועד לילדים סקרנים בגילאי הגן המעוניינים ללמוד את השפה ולילדי בתי ספר יסודי הנפגשים לראשונה עם אותיות ה ABC.

משחק הרביעיות – קוראים אנגלית לפי תנועה וצליל. המשחק מסייע ללמוד ולהטמיע את צלילי השפה השונים ובכך לשפר את יכולת הקריאה. משחק הרביעיות מתוכנן על פי התנועות והצלילים והוא מאפשר תרגול ויישום של הקריאה של מילים שונות, על פי צליליהן. וכל זאת – בליווי האיורים המקסימים של קאט-באדו, הנתקל בסיטואציות משעשעות בחיי היומיום. במקביל לתרגול הקריאה על פי הצלילים, הילדים גם מרחיבים את אוצר המילים וגם נהנים ממשחק מהנה ומותח".

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן