Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ניצחון לנהגים נגד “הרמזור העוקץ” בחדרה: בית המשפט קבע הסדר פשרה רחב היקף וביטל אלפי קנסות

ניצחון לנהגים נגד “הרמזור העוקץ” בחדרה: בית המשפט קבע הסדר פשרה רחב היקף וביטל אלפי קנסות

הרמזור הבעייתי בכניסה לחדרה. המצב ישתנה? צילום: מגדלור ניוז

בדיוק לפני כשנתיים, בחודש אוקטובר 2017, פרצה לה מחאה גדולה בנושא מקומם ומרגיז: רמזור אחד ש”הפיל בפח” נהגים רבים – ככל הנראה על לא עוול בכפם. הרמזור, בכניסה ללב העיר חדרה מכביש 4 החל להנפיק דוחות בקצב גבוה והביא לקנסות גבוהים בסך אלפי שקלים ונקודות לחובת הנהגים.

אחד הנהגים שיצאו למחאה היה עמוס דדון מפרדס חנה, שחטף כהוגן. לדבריו, המצלמות בנקודה זו הנפיקו לו 9 דוחות על מהירות מופרזת (מעל 50 קמ”ש), 72 נקודות ו-6,750 ש”ח קנסות.

דדון לא ויתר, אסף את כל הדוחות ויצא למחאה מתוקשרת, כולל עצומה ופנייה לבית המשפט. השבוע – באה הסאגה הפרטית של דדון לסיומה והיא אבן מפתח במאבק: קנס סימלי בלבד ו-0 נקודות חובה בגין “העבירות”.

למי שאינו בקיא בעניין, מדובר ברמזור בכניסה לחדרה (מכביש 4 דרומה, בצומת עם רחוב הרב עובדיה/הנשיא), קצת לפני כיכר המשטרה. לדברי תושבים בזמנו, שהפיצו אז כמות גדולה של חומרים ברשתות החברתיות – המהירות המותרת במקום הינה 50 אך כל מי שמגיע מצפון נוסע מהר יותר – וחוטף דוח.

כזכור, נושא מצלמות המהירות הפך בשנתיים האלה לשיג ושיח לאחר שהתברר כי הן כנראה מוציאות דוחות על סמך הוכחות לא קבילות. תשלומי הדוחות נידחו והדבר נבדק פעם אחר פעם. בסופו של דבר, בחודש יולי האחרון נמסר כי המצלמות הכתומות יחזרו לאכוף עבירות תנועה ומהירות.

מבחינתו של עמוס דדון, זוהי סגירת מעגל מתוקה. בתחילת השבוע, בהליך משפטי, “זה נגמר בדוח אחד על עבירה פחותה,  אפס נקודות וקנס סמלי של 100 ש”ח” כתב דדון בפוסט ניצחון.

הוא הוסיף: “היום לפני שנתיים כשהכל התחיל, התחלתי במאבק פרטי וגם ציבורי שכלל הקמת קבוצה שהצטרפו אליה יותר מ-1,000 איש שרובם היו כמוני נהגים שקיבלו דוח מאותה מצלמה. שתי מטרות עמדו לפני: מטרה ראשונה הכרת המערכת במחדל ע”י כך שיבואו לקראת מקבלי הדוחות והמטרה השניה – שהקטע הכביש הבעייתי שאחראי לאלפי הדוחות, יסודר.

“לקידום מטרות אילו, פניתי לגורמים האחראים משטרה, נתיבי ישראל, משרדי ממשלה, שרים, חברי כנסת, אבל מבחינתם הנהג הוא פושע שצריך להיענש ולשלם קנס ונקודות. חשבתי שאם אערב את התקשורת, הגישה תשתנה אז דברתי בתוכנית “חי בלילה” , חדשות כאן 11, אורלי וגיא , אבל כלום לא השתנה הדוחות נשארו והכביש לא סודר.

“משלא נותרה ברירה, הצעתי לחברי הקבוצה ללכת להליך משפטי ואכן כך עשו. התעקשות מאות הנהגים ללכת להליך משפטי יחד עם בעיית האמינות של המצלמות הביאה את המערכת להבנה שטוב תעשה אם תציע פשרה למאות הנהגים וכך היה, כל מי שהגיע למשפט קיבל הצעה לקנס בלי נקודות.

עמוס דדון. צילום ארכיון: פרטי

“גם לי הוצע ההסדר הזה, אבל הבנתי שאם אקבל אותו כלום לא ישתנה ולזה לא הסכמתי ובקשתי להגיע לדיון הוכחות ולהציג בפני השופטת את הטיעונים, בתקווה שהחלטה שלה לטובתי תגרום למערכת לתקן את הליקויים.

“השבוע התקיים הדיון, במשך כ 3 שעות התנהל דיון בלתי פורמלי שבו גם הצגתי את הסרטון שמראה את התמרור המוסתר, השופטת הסכימה שקיימת בעיה ופנתה לתביעה ולי בהצעה להסדר פשרה שבו ירשם רק דוח אחד עם האשמה פחותה וללא נקודות. למרות הרצון להמשיך להוכיח את צדקתי, החלטתי לקבל את ההצעה, אך גם הסברתי שקבלת האשמה תאפשר למערכת להשאיר את המצב כפי שבו נהגים לא מודעים לכך שהם נוסעים בכביש עירוני השופטת פנתה לנציג המשטרה שידאג לכך שיתווסף שילוט ותמרורים בקטע הכביש המדובר”.

דדון חותם: “למי שרגיל להיאבק על עקרונותיו, ההחלטה היום לא הייתה לי פשוטה, אבל אם אכן הכביש יטופל כפי שהובטח, אז אתנחם בזה. אני שמח שכל מי שהלך איתי, זכה להסדר כזה או אחר, ושם את הסיפור מאחוריו, היום גם אני עשיתי זאת. אני גם מקווה שהמערכת למדה משהו מכל הסיפור הזה ואם בפעם הבאה יקרה ארוע דומה, היא תתנהג אחרת ולא תתעלם, כי בסוף לא מדובר רק בדוחות, אלה בבטיחות ובחיי בני אדם”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

כתב אישום נגד צעיר מאור עקיבא ו-4 נוספים שתקפו באלימות קשה אוהד במשחק כדורסל

על פי החשד, לאחר סיום משחק כדורסל באולם היכלי שלמה ביום 23.3.24 בין הפועל תל אביב להפועל חיפה, חזרו מספר אוהדים לתוך האולם, כשחלקם רעולי פנים והיכו אוהד מהקבוצה היריבה, תוך שימוש במוטות, חגורות, וחפצים שונים | האירוע זיעזע את המדינה

קרא עוד »

מדוע מיזם הניקיון האומנותי בחדרה עלה על שרטון? (וידאו)

האומנים גבריאל רענן והנס פלדה מפרדס חנה יזמו מהלך של ניקיון חוף בגדה הצפונית של נחל חדרה, אלא שאז התברר שהשטח נמצא בכלל בבעלות חברת החשמל. עם זאת, הם ממתינים לתשובות בנושא ולא מאבדים תקווה. ואיזה שת”פ בכל זאת נוצר מהפנייה לעיריית חדרה? כל הפרטים

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן