תכירו אותן: הפנים מאחורי קטיעת שרשראות ההדבקה בבנימינה וגבעת עדה

רוית סימון, רכזת המתנדבים במועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה, הפכה להיות דמות מפתח במושבה במהלך משבר הקורונה ● עכשיו היא מספרת על התקופה המאתגרת והתחושות

כל מי שנדבק בשנה האחרונה בנגיף הקורונה או ניאלץ לשהות בבידוד בבנימינה-גבעת עדה, מכיר בוודאי את רוית סימון, שבהגדרת התפקיד שלה היא רכזת המתנדבים במועצה. בנועם, במסירות ובצורה מקצועית שמהווה השראה לרשויות אחרות בארץ, ממשרדה הצנוע למרגלות בניין המועצה הישן בגבעת עדה ומביתה, בימי חול ובסופי שבוע, מנהלת רוית את המערך המקומי לקטיעת שרשראות ההדבקה והטיפול בחולים ובמבודדים.

"לפני שהגעתי למועצה הייתי קוסמטיקאית במשרה מלאה והתנדבתי שנים במשמר האזרחי ובכל מקום שביקשו ממני", מספרת רוית. "באיזשהו שלב אף ריכזתי צוות מתנדבים מקסים של המשמר האזרחי. לפני שנה  וחצי שאלו אותי אם אני אסכים לעבוד במועצה בתור רכזת מתנדבים וכמובן הסכמתי. יש לנו קהילה נהדרת ושמחתי מאוד לקבל הצעת עבודה זו"

מה עושה בשגרה רכזת המתנדבים במועצה? אילו תכניות מופעלות על ידך?

"כיום יש לנו יותר מ-500 מתנדבים שפועלים בתחומי הרשות. כל תחום מרכז מנהל – מתנדב שדואג להתנדבויות הפועלות בשגרה. ישנן דוגמאות רבות של פעילויות התנדבות וקורסים: לפני כחודש סיימו אצלנו מתנדבים קורס מג"ב וכולנו מחכים לתחילת פעילות, יש לנו ברשות צוותים שעברו קורס עזרה ראשונה בסיסי ונכונים להגיע כאשר אני מבקשת עזרה, קורס חובשים ונהגי אמבלונס ייפתח בקרוב מאוד (הקורס נדחה בגלל הקורונה), צוות סע"ר – סיוע עצמי ראשוני אשר עוברים הכשרה פעם בשנה , מדובר על סיוע במצבי חירום – רעידות אדמה לדוגמא.  וכמובן השומר החדש שפועל באזורינו למניעת גניבות בשטחים חקלאיים וסיירת הורים בניהולו של עומרי מרקוביץ מנהל התחום של הביטחון הקהילתי במועצה.

"השנה האחרונה הוכיחה לי שיש לנו קהילה נהדרת , נכנסנו לתקופת חירום קורונה והבנתי שלא אוכל לנהל הכל לבדי. לכן, בחרתי לי צוות משובח של מתנדבים שירכזו לי כל תחום שבו צריכים מענה, והפעלתי חמ"ל קורונה הפועל עד היום. האוכלוסייה שהכי זקוקה לסיוע ותמיכה בימים אלו זו אוכלוסיית הגיל השלישי, בעיקר אלו שמשפחתם לא גרה במושבות, ואנחנו מסייעים להם במגוון תחומים: משלוחים לבתים, סיוע בטיפול בנוי וגינון, אספקת תרופות, קו חם לקשיש בו מתנדבים יוזמים פנייה לקשישים ובודקים האם הם צריכים משהו ועוד. הדבר הכי מרגש בהקשר הן התכניות להידוק הקשר בין הדור הצעיר לזה המבוגר, במסגרת תכניות אלו ילדים מגיעים בליווי ההורים או המורים שלהם לבתי הקשישים עם שי או תשורה כדי לחמם להם את הלב ולהפיג להם את הבדידות. גם בגילאים היותר בוגרים, אני מנהלת קשר הדוק עם יאיר רכז הנוער שלנו, ויחד עם בני הנוער הנפלאים שלנו עושים דברים מדהימים לטובת היישוב.

אני נותנת מענה לכל הגילאים, בני הנוער האיכותיים שלנו בשיתוף עם יאיר רכז הנוער ותנועות הצופים בבנימינה ובגבעת עדה "תורמים המון ליישוב מבחינת כל משימה שנקראית בדרכינו.

ספרי קצת למי שלא בקיא איך בכלל בנית את מערך השליטה בקורונה במושבות ומה את עושה כאשר מישהו נדרש להיכנס לבידוד או חלילה מתגלה כמאומת?

"בימים אלו אני מתחקרת חולים מאומתים ביישוב ומשתדלת לתת מענה אנושי לכולם".

ומרוית לדורית גרוס, שעוזרת להתקשר אל המבודדים ביישוב ובמקרה ויש להם שאלות הם מתקשרים אליי ואני מסבירה להם בסבלנות על תקופת הבידוד. במידה ואחד המבודדים/ חולים זקוקים לעזרה היא מפנה אותם למתנדבים שמטפלים ספציפית בתחום בו הם מבקשים עזרה.

"לכל מבודד אני מסבירה כמובן את הסיבה שלשמה הוא נכנס לבידוד", אומרת גרוס, "ומסבירה על האחריות האישית ועצירת שרשרת ההדבקה. הקהילה שלנו היא קהילה מחבקת ואני שואבת כוח מכל אחד ואחת מהתושבים / מתנדבים שלנו".

איך מתנהל הקשר עם רשויות המדינה ולמה לעיתים יש פער בין הנתונים שלנו לבין אלו המפורסמים בערוצים הרשמיים של המדינה?

"יש לנו לצערי פער גדול בין מאומתים בפועל למה שמצוין באתרי משרד הבריאות. ישנם קשיים רבים מאוד אשר מקשים על עבודתי בתור חוקרת אך אני מתמודדת איתם למרות שהמון פעמים אין לי תשובות למבודדים. אני בודקת , דואגת ומתייחסת לכל בעיה / שאלה בסבלנות רבה ומנסה לפתור באהבה. קשה לי מאוד עם ההתנהלות מול המשרדים השונים ומשחקי האגו בין משרד למשרד. כשאני לוקחת על עצמי חקירה של מוסדות חינוך למשל  הייתי רוצה שאותה חקירה תישאר בידיים שלי ונעשה אותה על  הצד הטוב ביותר אך החקירות לצערי עוברות למשרד החינוך ולעיתים לוקח זמן להוציא צווים אל בתי הספר / גנים .כמו כן, באשר להתנהלות מול פיקוד העורף / משרד הבריאות / משרד החינוך, אין סנכרון בין אחד לשני וזה מה שיוצר את הפערים הגדולים".

מה תרצי למסור מפה לתושבים שלנו ומה תאחלי לנו לשנה החדשה?

"יש לנו קהילה מקסימה, תושבים נהדרים ומתנדבים מכל הסוגים. אני מאחלת לנו שנה נהדרת, מאחלת לנו שתמיד נחשוב על הטוב, הנתינה באהבה ובחיבוק עושה המון לנפש שלנו. אני רוצה להודות לכל מי שהולך לצידי לאורך כל הדרך למתנדבים הנהדרים שמיד נרתמים לעזרה, למועצה ובעיקר למנכ"לית ניצן מחנאי – גרמן על כל העזרה והתמיכה. יש לנו רשות נהדרת. בואו נשמור על עצמינו ועל הסביבה שלנו: תשמרו מרחק , תעטו מסיכות והכי חשוב, תשמרו על עצמכם".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן