Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בשורה משמחת: ועדת התכנון והבנייה אישרה פרוייקט פינוי-בינוי ענק בשכונת ‘פאר’ בחדרה

בשורה משמחת: ועדת התכנון והבנייה אישרה פרוייקט פינוי-בינוי ענק בשכונת ‘פאר’ בחדרה

הועדה המקומית לתכנון ובניה בחדרה אישרה להפקדה בתנאים את תכנית הפינוי בינוי של שכונת "פאר" במסגרתה צפויים לפנות ולהרוס 386 דירות ישנות ובמקומן להקים כ- 2,800 דירות חדשות וכן שטחי ציבור, פנאי ומוסדות חינוך שיפיחו רוח חדשה בשכונה הוותיקה.

עוד ציון דרך משמעותי בקידום תהליכי ההתחדשות בעיר חדרה. לאחר למעלה מעשור, אישרה  בתנאים הועדה המקומית בחדרה את תכנית ההתחדשות של שכונת “פאר” והתוכנית תופקד בקרוב בוועדה המחוזית. התוכנית משתרעת על פני כ- 75 דונם בין הרחובות פיינברג בדרום ורחוב בן צבי ממערב ותכלול כ 2,800 דירות חדשות במגדלים בני 26 – 35 קומות. כמו כן שדרה ירוקה הגובלת בבניה מרקמית נמוכה לצד שטחי מסחר, תעסוקה ופנאי וכן מבני ציבור וגני ילדים, מרכז קהילתי ובתי ספר חדשים.

במצב הקיים היום קיימים בניינים בני 4 ו 5 קומות ובהם 386 דירות שיכון וותיקות וכן גני ילדים, מרכז קהילתי ובית כנסת. אחד היתרונות הבולטים של תכנית ההתחדשות העירונית בשכונה הוא העובדה שחלק ניכר מהשטח עומד ריק ולכן מתאפשר תהליך “בינוי פינוי” של רוב יחידות הדיור החדשות – קודם בונים בניין חדש  ואחר כך מפנים את הדיירים והורסים את הבניין הישן.

התכנית מקודמת כאמור כבר מספר שנים, ולפני כשלוש שנים החליטה הועדה המקומית להצטרף כיזמית לפרויקט לאור החשיבות וההשפעה הניכרת על נושאים עירוניים נרחבים. אחד הגורמים הבולטים שמובילים את תהליך ההתחדשות העירונית בשכונה , הן מול התושבים והן מול הגורמים העירוניים היא מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה שתפקידה לקשר ולתאם בין הגורמים השונים ולייעל את התהליכים הרבים הכרוכים בפרויקט פינוי בינוי בסדר גודל כזה.

כך תיראה שכונת פאר בעתיד

“התחדשות עירונית מהווה חלק משמעותי מתנופת הפיתוח בעיר”, אמר ניר בן חיים, מ”מ ראש העיר חדרה בפועל. “אישור תכנית ההתחדשות העירונית של שכונת “פאר” היא בשורה גדולה לתושבים, שחיכו שנים רבות לכך ובשורה לעיר, על הקמת שכונה חדשה ואיכותית במרכז העיר המתחדש. נמשיך לפעול לחידוש ושדרוג פני העיר והמרחב הציבורי, ולשיפור איכות החיים של התושבים בשכונות הוותיקות”.

שי ארנט  כהן – מנכ”ל החברה הכלכלית לחדרה הוסיף כי “לעיר חדרה תוכניות לקידום של כ 14,000 יח”ד בהתחדשות עירונית, כאשר המוקדים המרכזיים הינם מרכז העיר ושכונת גבעת אולגה, שם ישנם עשרות מתחמי התחדשות פעילים בהם התארגנו דיירים, מונו נציגויות ומונו אנשי מקצוע שונים– יזמים, עורכי דין ומארגנים – המקדמים מול העירייה תהליכי התחדשות עירונית בשלבים שונים.  מי שאמונה בשנים האחרונות על החיבור והתהליכים הבירוקרטיים, קידם האישורים וההיתרים של הפרויקטים השונים מול העירייה היא מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה. בזכות החיבור שלהם עם התושבים והפעילות שהמנהלת מבצעת מול התושבים ובתיאום מול העירייה, מצליחים לא מעט פרויקטים להתקדם בצורה מהירה ויעילה יותר”.

הרשות המקומית והחברה הכלכלית חדרה מובילות בשנים האחרונות תהליכי התחדשות עירונית מואצים במרכז העיר חדרה, והצפי הוא כי בעוד 10 שנים פני מרכז העיר ישתנו כליל.  מרכז העיר שהיום משופע בבניינים וותיקים וישנים בני 2-3 קומות יהפוך למתחם אורבני ובו הרבה יותר בנייני מגורים גבוהים, בני 20- 30 קומות,  בשילוב עירוב שימושים של מסחר ותעסוקה.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן