שכונת הפארק 2: הוועדה המחוזית חיפה אישרה 6,000 יחידות דיור חדשות בחדרה

מדובר ב-"שכונת הפארק ב" הכוללת כ-4,500 יחידות דיור ו'מתחם 17' הכוללת כ-1,500 יחידות דיור

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה אישרה לאחרונה שתי תוכניות הכוללות 6,000 יחידות דיור חדשות בחדרה: תוכנית להקמת שכונת מגורים – "שכונת הפארק ב" הכוללת כ-4,488 יחידות דיור ותוכנית 'מתחם 17' הכוללת כ-1,540 יחידות דיור. מדובר בציון דרך משמעותי בעיר, שמרבית הקרקעות בה הן פרטיות.

עוד ב-2021 פורסם אודות הכוונה להפקיד את "מתחם 17" פרוייקט שאושר לבניית כ-1,300 דירות כולל שטחים פרטיים של צאצאי משפחות אהרונסון והרגיל, ממייסדי חדרה. התוכנית היא חלק מתוכנית המתאר של חדרה שאושרה ב־2014, ובה מסומן השטח כמיועד למגורים. היא הממוקמת מדרום-מערב למרכז העיר בצמוד לשכונת ברנדייס על שטח של כ-217 דונם.

הבנייה בחלק מהמגרשים תהיה בצפיפות נמוכה של 6-5 יחידות דיור לדונם, צמודי קרקע דו־משפחתיים, ואילו במגרשים אחרים הבנייה תהיה צפופה יותר, בהיקף של 16 דירות לדונם ובנייה בתשע קומות. בחלק של התוכנית, המרוחק יותר מהשכונה, יהיו מבנים בני 13 קומות עד מגדלים בני 25 קומות. התוכנית בכללותה צפויה להכיל בין 1300 ל-1500 יחידות דיור.

הדמיה – באדיבות משרדי האדריכלים גיורא גור ושות', מן-שנער ופינצי רווה לונדון

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 23 דונם עבור מבני ציבור בהם הרחבת בית הספר הדמוקרטי בעיר, וכן שטח לטובת הקמת בית ספר יסודי, 27 דונם שטחים ציבוריים פתוחים, וכן טיילת המקשרת את השכונה לשטחים הפתוחים מדרום לה. התוכנית נערכה על ידי משרד "ערן מבל ארכיטקטורה ובינוי ערים".

תוכנית נוספת שאושרה – "שכונת הפארק ב' ", המשכה של "שכונת הפארק" המוכרת הקיימת, תוכנית על שטח כולל של כ-650 דונם בבעלות פרטית. התוכנית צפויה לכלול כ-4,500 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים בני 3-29 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 100 יוקצו עבור דיור מוגן, ו-1,064 יוקצו עבור דירות קטנות.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה שטחים רבים לצורכי ציבור, ובכללם שטח לטובת הקמת קריית חינוך גדולה שתשמש את כלל העיר. גם השכונה זו צפוי פארק גדול במרכזה, הקורץ לפארק כיום – האקו פארק המוצלח. בנוסף, תכלול השכונה רשת שבילים החוצים אותה לאורך ולרוחב ומאפשרים הליכה בטוחה בין המגורים, הפארק ומוסדות ציבור.

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה אמר כי  "לאחר שנים של תכנון, שלב ב' של שכונת הפארק ומתחם 17 יוצא לדרך הלכה למעשה. מדובר בפרויקטים בהיקפים שישנו את פניה של העיר ויתנו מענה מגורים איכותי ואטרקטיבי גם למשפחות צעירות". עוד הוסיף בן חיים: "אנחנו פועלים בכל החזיתות כדי לקדם את איכות חייהם של תושבי חדרה, בתוכניות חדשות, בפרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי ובשדרוג המרחב הציבורי והתשתיות בשכונות הותיקות".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן