Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

היום הקשה ביותר מאז תחילת התמרון בעזה: שלושה חללי צה”ל מפרדס חנה-כרכור, זכרון יעקב ויקנעם עילית נפלו בקרב

היום הקשה ביותר מאז תחילת התמרון בעזה: שלושה חללי צה”ל מפרדס חנה-כרכור, זכרון יעקב ויקנעם עילית נפלו בקרב

רס"ם (במיל') שי ביטון חיון ז"ל, רס"ם (במיל') רפאל אליאס מושיוף ורס"ם (במיל') דניאל קאסאו זגייה ז"ל הם בין 21 הלוחמים שנפלו בתקרית הקשה ברצועה | חותנו של רפאל אליאס מושיוף: "הוא היה ילד טוב, ממש פטריוט. ילד מעולה. כל העניין שלו היה רק ארץ ישראל ולהילחם"

היום הקשה והעצוב ביותר לצה”ל מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה: רס״ם במילואים שי ביטון חיון, בן 40 מזכרון יעקב, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261; רס”ם במילואים רפאל אליאס מושיוף ז”ל, בן 33 מפרדס חנה-כרכור, לוחם בגדוד 6261 בחטיבה 261 ורס״ם במילואים דניאל קאסאו זגייה בן 38, מיקנעם עילית, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261, הם בין ההרוגים אתמול באירוע החריג בדרום רצועת עזה, בו נפלו 21 מילואימניקים. 

ראש מועצת זכרון יעקב זיו דשא כתב: “נפשנו בוכיה וליבנו דואב. יום קשה מאוד, בוקר בו עם ישראל מבכה את נפילתם של 24 לוחמים אתמול ופציעתם של רבים נוספים. נחבק את משפחות הנופלים, אם יש נחמה… נישא תפילה לרפואה שלמה לכל הפצועים. נשלח את תמיכתנו לחיילי צהל שיבצעו משימתם וישובו בשלום. יהי זכרם ברוך”.

מימין: רס”ם (במיל’) שי ביטון חיון ז”ל, רס”ם (במיל’) רפאל אליאס מושיוף ורס”ם (במיל’) דניאל קאסאו זגייה ז”ל. צילומים: דובר צה”ל

רס”ם במילואים רפאל אליאס מושיוף ז”ל, בן 33 מפרדס חנה-כרכור, לוחם בגדוד 6261 בחטיבה 261 הוא בין ההרוגים אתמול באירוע החריג ברצועת עזה, בו נפלו 21 מילואימניקים.

לרפאל סיפור מעורר השראה, סיפור על מוטיבציה, הגשמה עצמית ונתינה- בחור שהגיע מרקע מאוד קשה, והחליט לא לוותר לעצמו, הגיע להישגים מאוד גבוהים, אך לרגע לא שכח מהיכן הגיע, והפך לחונך בהתנדבות לילדים מרקע קשה.

הוא עלה לישראל מדרום אמריקה בילדותו. המצב הקשה בבית הביא את רפאל בשנות התיכון לעזור בפרנסת המשפחה והוא סיים 12 שנות לימוד לאחר מאמצים רבים ללא בגרות. למרות הקושי התגייס לקרבי ושירת עשה במסגרת הפלח”ן של חטיבת גבעתי.

צילום: המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

ב-2017 התקבל לתוכנית מושל. תוכנית המסייעת לצעירים מבריקים ונחושים המגיעים מרקע סוציואקונומי מאתגר ביותר להשלים תואר מורכב בהנדסה. את התואר בהנדסה השלים בשנת 2021 במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל לאחר שהצטיין במכינה הייעודית כמו גם בתואר עצמו.

הוא החל לעבוד ברפאל כמפתח טילים, אך לרגע לא שכח את העבר שלו וובמקביל לעבודתו בחר להעביר את שקיבל הלאה ושימש כחונך לילדים במסגרות אומנה, נטע בהם תקווה ושיאמינו שהעתיד שלהם תלי רק בהם.

חותנו, דוד סיונוב, סיפר על השיחה האחרונה איתו בתוכנית הבוקר בקשת 12 עם ניב רסקין: “דיברתי איתו אתמול בשעה 15:00 בצהריים. הוא סיפר שהם מנקים את השטח. בשביל מה לנקות ולשלוח את החיילים סתם, את הילדים האלה? הם ילדים טובים. חיל האוויר יכול לעשות את זה. אין שם אנשים, זה רק מחבלים. תפציצו אותם מהאוויר ונגמר הסיפור. מה הבעיה? לא צריך לדבר הרבה, אלא להפציץ אותם. חבל על החיילים שנהרגים סתם. אפשר לעשות את העבודה מהאוויר.

“הוא היה ילד טוב, ממש פטריוט. ילד מעולה. כל העניין שלו היה רק ארץ ישראל ולהילחם. אתמול שלח לי הודעה יפה שהם לא מוכנים לחזור הביתה לפני שמחסלים את כל המחבלים שם. אבא שלו לא נמצא, הוא בחוץ לארץ”.

מפרטים ראשוניים עולה כי כחלק ממשימת חיילי גדוד המילואים 8208 סמוך לכיסופים, נורו שני טילי RPG, שאחד מהם פגע בטנק ואחר במבנה. כתוצאה מהפגיעה במבנה התרחש פיצוץ אדיר עקב מטעני חבלה שהיו במקום, מה שהוביל לקריסתו ולקריסת מבנה נוסף צמוד לו על הלוחמים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לאסון. “בוקר קשה מנשוא, בו עוד ועוד שמות של טובי בנינו – מגש הכסף במלוא מובן המילה – מתווספים למצבת הגבורה, במלחמה שאין צודקת ממנה”, ציין.

עוד הוסיף: “מאחורי כל שם נמצאת משפחה שעולמה חרב עליה באחת, משפחה שאנו מאמצים אל ליבנו ביגון ובכאב, ובה בעת בגאווה – על גבורת הדור, על השליחות והרעות, על הדבקות במטרה ועל אהבת העם והמולדת. הקרבות העזים מתקיימים במרחב מאתגר ביותר, ואנחנו מחזקים את חיילי צה”ל וכוחות הביטחון שפועלים בנחישות אינסופית למימוש מטרות הלחימה. בשם העם כולו אני מנחם את המשפחות ומתפלל לרפואת הפצועים. גם בבוקר העצוב והקשה הזה אנחנו חזקים וזוכרים שביחד ננצח”.

// עדכון ראשון: 23.1.2024, 09:27 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן