בני ה-16 מבנימינה-גבעת עדה יזמו ריצת ניווט שסחפה המונים

הקיץ האחרון היה עבור טל אשד ורז רובין, שני צעירים בני 16 מבנימינה, מעניין במיוחד. בזמן שרוב חבריהם העבירו את חופשת הקיץ בבילויים, מנוחה וים הם החליטו לארגן ריצת ניווט המונית בבנימינה והצליחו בתוך זמן קצר להביא מכל הארץ עשרות רצים או שנכון יותר לומר נווטים.  "הופתענו מההיענות הרחבה, אנשים מכל הארץ נרשמו והצטרפו אלינו לריצה", מציין אשד. "הגיעו במיוחד בשביל לרוץ ולנווט בכרמי בנימינה, במסלולים שאנחנו הכנו עבורם".

ענף הספורט של ריצות הניווט מתפתח מאוד בשנים האחרונות. מדובר בספורט המשלב יכולת התמצאות וניווט בשטח, תוך כדי ריצה. הרצים צריכים להפעיל לא רק את שרירי הרגלים אלא גם לדעת להשתמש במצפן ומפה שעליה מסומנות נקודות הציון ולנווט במסלול שניתן בזמן הקצר ביותר.

אשד ורובין, שני נווטים צעירים מבית הספר אורט בנימינה, נחשפו לעולם הניווט במסגרת מקצוע הבחירה בחטיבת הביניים. בכיתה ז', לאחר ששובצו למקצוע בחירה ניווט, התאמנו במסגרת בית הספר תחת הדרכתו של המאמן שי רם, הם התחרו באליפות בתי הספר, ואף זכו במקום הראשון שנתיים ברציפות! לאחר מכן, החליטו לקחת את הספורט צעד אחד קדימה, ולהצטרף לתחרויות של איגוד הניווט הספורטיבי בסופי השבוע. בנוסף, הצטרפו לקבוצה ומועדון מקצועי, שבהם הם מתאמנים עד היום. "יש משהו מיוחד בספורט הזה, בסופו של דבר זה אתה, לבד ביער, צריך למצוא את דרכך. הספורט דורש גם חשיבה ולכן אני כל כך התחברתי אליו." מספר רז.

טל אשד ורז רובין || צילום באדיבות המצולמים והמועצה המקומית

בחודש אוגוסט האחרון רז וטל עברו קורס מדריכים, שהכשיר אותם במיומנויות הדרכה ואימון של ספורט הניווט לאוכלוסיות השונות. במסגרת הקורס, תכננו אימון ניווט בשכונת "כרמי בנימינה", והזמינו את כלל חברי האיגוד להשתתף בו. בשבת בבוקר הוזנקו הרצים מגן החושים  ורצו ברחבי שכונת כרמי בנימינה, תוך שהם נעזרים במפה ובמסלול שרז וטל הכינו עבורם. הניווט הוגדר כאימון, כהכנה לליגת הניווט הספורטיבית, והנווטים ניווטו בין השעה שש וחצי לשמונה בבוקר, מפאת החום הכבד.

"האימון דרש מאיתנו הכנה מוקדמת רבה, עבדנו במשך זמן רב על מיפוי השכונה באופן מקצועי, תכנון המסלולים, הדפסת המפות, סימון נקודות הציון בשטח וארגון המשתתפים ביום האירוע עצמו" מספרים טל ורז.

 

ההשקעה השתלמה, והנווטים המשתתפים היו מרוצים מהאימונים, וכמובן גם מהשכונה המקסימה.

אך בזה שני הצעירים הנמרצים לא מתכוונים לעצור ובעונה הקרובה הם מתכננים לצרף אליהם רצים נוספים שינווטו איתם ברחבי האזור.

 

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

סכנה במצוק החוף שבעמק חפר: שביל הגישה לים של מועדון הגלישה קרס (וידאו)

בחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מזהירים: התופעות האלו של גלישת קרקע ממצוקי החוף ילכו ויחריפו. בחברה הממשלתית שפועלת לקידום פתרונות הגנה ימיים מנסים לקדם יחד עם הרשויות ומשרדי הממשלה את נושא ההגנות היבשתיות שנמצא בתחום באחריותן של הרשויות

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן