Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חדרה עוברת מייקאובר: תוספת של כ-11,000 דירות ייבנו במרכז העיר הוותיק

חדרה עוברת מייקאובר: תוספת של כ-11,000 דירות ייבנו במרכז העיר הוותיק

תכנית הענק שנקראת מתחם "לב חדרה"  תשתרע על שטח של  כ-1,665 דונמים בין רחוב הנשיא בצפון, רחוב ביאליק בדרום, ובין רחוב ירושלים/יצחק רבין במזרח לכביש 4 ותחנת הרכבת במערב

מרכז העיר חדרה מקבל חיזוק משמעותי: ועדת המשנה להתחדשות עירונית של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה החליטה על הפקדת תכנית “לב העיר חדרה”  לתוספת של 11 אלף דירות חדשות במרכז העיר הוותיק.

תכנית הענק שנקראת מתחם “לב חדרה”  תשתרע על שטח של  כ-1,665 דונמים בין רחוב הנשיא בצפון, רחוב ביאליק בדרום, ובין רחוב ירושלים/יצחק רבין במזרח לכביש 4 ותחנת הרכבת במערב, ומייצרת פרוגרמה לתוספת של כ-11,000 דירות מעבר למה שקיים כבר בתכניות התקפות לאזור זה, תוך הנחת מימוש של 50% מהיקפה של התוכנית.

בדברי ההסבר של התכנית שהוגשה לוועדה המחוזית חיפה נכתב כי מטרת התכנית היא עידוד התחדשות עירונית במרכז העיר חדרה, זאת באמצעות תוספת ושינוי ייעודי קרקע, ושינוי בחתכי הרחוב ליצירת היררכיה ברורה של רחובות ראשיים ומשניים. כמו כן, התכנית נועדה להוסיף זכויות בנייה למגורים, למסחר ולתעסוקה, הכל תוך שמירה על הערכים ההיסטוריים המקומיים ומיתוגם, חיזוק הגריד העירוני תוך פיתוח במוקדים המשמעותיים, פיתוח ושדרוג המרחב הציבורי ויצירת עירוניות מיטבית שתגרום לתושבים ולכלל המשתמשים לצאת ולהשתמש ברחובות מרכז העיר ולהפוך את מרכז העיר למקום “ששווה להיות בו”.

// רחוב רמבם בחדרה. צילום: גוגל סטריט ויו. למעלה: רחוב הנשיא לאחר שדרוג. צילום: עיריית חדרה 

מתחם לב חדרה מחולק ל-17 מתחמים, חלקם מיועדים לפינוי בינוי במסגרת תכנית מפורטת עתידית . התכנית החדשה כוללת מעל 400 אלף מ”ר של שטחי מגורים וכן חצי מיליון מ”ר של פרויקטים הכוללים שימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה ומגורים, בניה בגובה של בין 8 ועד מעל 21 קומות בחלק מהמתחמים וכן כ 167 אלף מ”ר של שטחים למוסדות ציבור.

התכנית, אשר החלה את דרכה כתוכנית מתארית, מתקדמת היום כתכנית מפורטת ברובה המקנה זכויות ואשר מכוחה ניתן יהיה להוציא היתרי בניה מיד עם אישורה.  בכך, צפויה התוכנית “לשחרר” לפיתוח והתחדשות מיידים, איזורים רבים במרכז העיר. בחלקים מסוימים שלה נותרה התכנית מתארית ומסמנת אזורים שהם במסלול “מוקדי ענין” המיועדים לפינוי בינוי ויקודמו במסגרת תכניות מפורטת עתידיות, חלקן כבר מתקדמות בימים אלה, במקביל להליך אישור התוכנית כדוגמת השוק העירוני ומתחם הפיאצה.

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל: “תכנית לב העיר חשובה ומשמעותית ותביא לחידוש פני מרכז העיר הותיק תוך שימור האתרים ההיסטורים של חדרה וחיבור לטבעת הירוקה המקיפה את העיר. התוכנית תוסיף אלפי יחידות דיור חדשות למרכז העיר, לצד מוסדות חינוך ומבני ציבור, תשתיות חדשות, מסחר ותעסוקה ומרכז העיר צפוי לשנות פניו ולהפוך למתחם אורבני שוקק. נמשיך את תנופת ההתחדשות במטרה להעניק איכות חיים גבוהה לתושבי העיר היום ותושביה בעתיד”.

שנת 2022 מהווה שנת תפנית בכל הנוגע למימוש תוכניות התחדשות עירונית בחדרה. במהלכה אושרו תוכניות התחדשות עירונית, אשר מגדילות את היקף יחידות הדיור אשר צפויות להיבנות בעיר בשנים הקרובות. בין היתר, ניתן לציין כי במהלך חודשי נובמבר ודצמבר 2022, אושרו 2 תוכניות משמעותיות: תוכנית “סלע ביתר” שקיבלה מתן תוקף, שם צפויות לקום 1,452 יח”ד ואשר תהווה את שער הכניסה המערבי למרכז העיר, ותוכנית “אזורים” בשכונת גבעת אולגה, אשר בה אושרו 1,840 יחידות דיור בבניה אשר משלבת מגורים, מסחר, תעסוקה, דיור מוגן ושטחים ציבוריים איכותיים. מוקדם יותר השנה, אחרי שנים רבות, אושרה השנה גם תוכנית “אלי כהן” בשכונת גבעת אולגה אשר מציעה כ-1,300 דירות חדשות.

בנוסף במהלך 2022 אושרו היתרי בניה בפועל לכ- 1,100 דירות חדשות במסגרת תהליכי פינוי בינוי ב 5 מתחמים בעיר. זאת בין היתר כחלק מהסכם המסגרת שחתמה חדרה עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תמורת תקציבים לתשתיות נילוות.

נדב הדר, מהנדס העיר: “תכנית לב חדרה הינה נדבך חשוב ביותר בקידום מדיניות התכנון העירונית בכלל והתחדשות עירונית בפרט. התכנית מהווה שלד לקידום הבניה האורבנית בחדרה. בשנים הקרובות צפויים לצאת לפועל פרויקטים רבים בהליכי פינוי-בינוי בכל חלקי העיר. הבנייה החדשה בחדרה מהווה בשורה הן ליזמים וחברות נדל”ן המחפשות השקעות עסקיות טובות ונחשפות ליעילות הביצוע בעיר והן עבור התושבים, שכן מדובר בהתחדשות של אזורים שלמים – התחדשות של הקהילה, התשתיות, המסחר ומבני הציבור”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

האם פרויקט “מחיר מטרה” באור עקיבא וברחבי הארץ מוטה לטובת בנייה למגזר החרדי?

על פי תחקיר באתר “מידה”, מכרז על 166 יחידות דיור במסגרת פרויקט “מחיר מטרה” פורסם לפני כשנתיים אך חוברת המכרז מעולם לא פורסמה | גם חוברת מכרז אחר של 405 יחידות דיור בעיר לא פורסמה, למרות שמדובר במכרז משנת 2021

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן