Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

המחטף של “ביג” באור עקיבא? התנגדות לתוכנית חדשה במתחם – “יהיה אסון למרכז העיר”

המחטף של “ביג” באור עקיבא? התנגדות לתוכנית חדשה במתחם – “יהיה אסון למרכז העיר”

התוכנית, שהוגשה לוועדה המחוזית לאחרונה, כוללת בניית שלושה מגדלים בני 21 קומות, בהם יהיו 300 יחידות דיור חדשות | אולם, העירייה טוענת ששינוי יעוד השטח מתעשייה ומסחר למגורים יפגע באיזון העירוני ויגרום למחסור בחניות ובעיות תחבורתיות קשות | ראש העיר יוסיפוב: "אם היא תאושר זה יהיה אסון, מכה קשה למרכז העיר"

תוכנית חדשה של חברת ‘ביג’ להוספת מגורים במתחם ביג במרכז אור עקיבא מעוררת התנגדות עזה מצד העירייה. הנושא נידון באחת מישיבות המועצה האחרונות והעירייה הגישה ערר על התוכנית המוצעת.

התוכנית, שהוגשה לוועדה המחוזית לאחרונה, כוללת בניית שלושה מגדלים בני 21 קומות, בהם יהיו 300 יחידות דיור חדשות. אולם, העירייה טוענת ששינוי יעוד השטח מתעשייה ומסחר למגורים יפגע באיזון העירוני ויגרום למחסור בחניות ובעיות תחבורתיות קשות.

המהנדס העירוני, עדי גיא, התייחס לתוכנית ואמר: “מדובר בתוכנית נוספת שמשנה את התוכנית הקיימת של מתחם ביג במרכז העיר. כך – השינוי הוא מתעשייה ומסחר למסחר בשילוב מגורים.

“כיום בונים קומת מסחר ובניין של תעסוקה בן 7 קומות. התוכנית החדשה מבקשת להוסיף שלושה מגדלים של כ-21 קומות למגורים ובסך הכול תוספת של עוד 300 יחידות דיור, זאת במקום חניונים של מאות מקומות חנייה. היזמים מוסיפים ל 18,500מ”ר מסחר שקיים היום בתוכנית עוד 1500מ”ר כך שהמסחר יגיע ל 20,000 מ”ר. חשוב לציין שאם תאושר בקשת היזמים – הרווח של העירייה מהמסחר יתקזז ויעלם מול ההוצאות של כ-300 יחידות דיור”.

על פי התוכנית, תבנה קומה נוספת של שטחי ציבור, קומה שלא קיימת כיום.

העירייה הגישה את התנגדה יחד עם הועדה לתכנון ובניה הברון ערר לתוכנית ובדיון שהתקיים ב-18/03/2024 דחתה הועדה המחוזית את התנגדות העירייה.

גיא הוסיף: “החלטת פוגעת במרכז העיר. התוכנית הופקדה בסטייה מהוראות תוכנית המתאר, סטייה אשר יכולה לשמש תקדים לכל מקום שלא הותר בו מגורים. תוכנית המתאר שאושרה לעירייה בשנת 2017 ע”י אדריכל רובינשטיין קבע שמרכז העיר הינו מרכז המסחרי. באזור זה יש כבר 450 יחידות דיור וזה האיזון שיש. עוד מאות יחידות דיור הורסת את כל תכנון העיר.

ביג אור עקיבא בבניה | מגדלור ניוז קליק

“התוכנית הזאת תשנה את קו הרקיע של מרכז העיר”, חותם המהנדס גיא. “אין בתוכנית הזו שום בשורה. מותר להם להציע, אבל יש לנו בעיר הרבה יזמים והרבה מגורים. אנחנו צריכים לחזק את הכלכלה העירונית, אסור לנו לסטות מתוכנית המתאר – זו תהיה טעות קשה שלא נוכל להתמודד איתה”.

ראש העיר שמחה יוסיפוב התייחס גם הוא לתוכנית ואמר כי “אם היא תאושר זה יהיה אסון. הועדה המחוזית רוצה לבוא ולהחליט עבור אור עקיבא, הם רוצים לדחוס כמה שיותר יחידות דיור. היזמים רוצים לבנות ולברוח, אנחנו נישאר עם הבעיות. מדובר במקום הכי צר בין כביש 2 וכביש 4, לא יעלה על הדעת. תודה לוועדה המקומית שהצטרפה אלינו בהתנגדות הזאת”.

בהתאם לכך, העירייה תערער על החלטת הוועדה המחוזית בבית המשפט. התוכנית צפויה להשפיע משמעותית על עתיד מרכז העיר אור עקיבא. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא כאן במגדלור ניוז אור עקיבא.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
אחד
אחד
01/05/2024 19:38

הזיה איפה יש תשתיות לעוד 300 דירות באזור הזה
סיוט

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן