Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

כיצד נותרו 50 ילדי גן מזכרון יעקב ללא מסגרת, שבועיים בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים?

כיצד נותרו 50 ילדי גן מזכרון יעקב ללא מסגרת, שבועיים בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים?

כבר שלוש שנים שהסטטוס-קוו נשמר עבור עשרות ילדים שהוריהם בחרו בחינוך אלטרנטיבי לגני המועצה בזכרון יעקב, בתמיכת ראש המועצה, זיו דשא | אלא שלאחרונה החליט האחרון להפסיק את תמיכתו כרעם ביום בהיר, וכתוצאה מכך הותיר את ההורים מתוסכלים ואת הילדים ללא המסגרות המוכרות שלהם. ההורים: "זיו מנסה למרוח אותנו עם תירוצים חסרי בסיס, והכל על הגב של הילדים" | דשא לא הגיב | המועצה: "אין לנו שום קשר לסגירת הגן"

פרשה מטרידה במסגרת החינוך האלטרנטיבי מסעירה בימים אלה תושבים בזכרון יעקב. לטענת הורים, הוחלט לזרוק לכאורה לרחוב ולנעול את השערים עבור 50 ילדי גן כשבועיים בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים, ורגע אחרי שסיימו את תהליך הקליטה באותם גנים.

מדובר במכלול של גנים קהילתיים, 4 במספר – שדות, שמש, ירח ותלתן, בהם לומדים ילדים בגילאי שנה עד 5, שהוריהם תרו אחר אלטרנטיבה חינוכית לגני המועצה במושבה. חשוב לציין, שהבקשה לאישור הגנים הוגשה אי שם בשנת 2020, אך בינתיים, עד קבלת רישיון קבוע, קיבל המתחם  אישור לפעול בשל תמיכת המועצה המקומית בנושא אל מול משרד החינוך.

בזמן שחלף התקבלו כל האישורים הדרושים – בכלל זה בטיחות, כבאות, פדגוגיה ואישורי משרד הבריאות. כמו כן, עם השנים הקהילה גדלה ומונה כיום כ-100 משפחות שבוחרות בחינוך שהוא לא פחות ממופלא, כך לדברי ההורים.

אלא שהדברים קיבלו לאחרונה תפנית שלילית, בעקבות ביקורת פתע של משרד החינוך סמוך לפתיחת שנת הלימודים. “בכל שנה אנחנו מקיימים מספר שיחות הסברה, אבל חרף היעדר הרישיון הקבוע הגן ממשיך לפעול בידיעה ובתמיכת המועצה”, מסביר אחד ההורים. “גם הפעם ניתן היה לשמור על הסטאטוס-קוו, אבל נדרש לשם כך מכתב תמיכה מראש המועצה”.

באופן מפתיע ולמורת רוחם של ההורים, החליט ראש המועצה זיו דשא שלא לתמוך הפעם בגנים הפרטיים והאלטרנטיביים, והותיר את ידי ההורים כבולות. “המצב הוא שהגנים נסגרו והילדים יושבים בבית ללא מסגרת. בשורה תחתונה, 50 ילדים נזרקו לרחוב, וראש המועצה בשלו – מסרב”, קובלים ההורים. “עשרות פעוטות תקועים בבית לאחר שמועצת זיכרון יעקב החליטה לסגור גנים לאחר תחילת השנה וללא מתן חלופה”.

ההורים לא הרימו ידיים, ולאחרונה קיימו עשרות מהם הפגנת מחאה מול המועצה המקומית והעומד בראשה. דשא יצא מהבניין ופגש בהם, ושמע על התרעומת והזלזול הבוטה לתחושתם. עוד הזכירו לו ההורים כי בשל המחדל, עשרות משפחות תלויות באוויר עם הילדים בבית. 

“ישבנו פעמיים עם דשא בנושא, אבל נתקלנו באטימות מוחלטת”, זועם הורה נוסף. “צריך לזכור שגנים כאלה עולים כ-3,000 שקל בחודש, זה ממש לא בחינם ואנחנו לא מחפשים סבסוד מאף אחד. פתאום הוא קיבל רגליים קרות ולא רוצה לתמוך בנו. ילדים שואלים במשך שבועיים מה עם הגן ואנשי צוות נשלחו הביתה, הכל בגלל מכתב פשוט שראש המועצה מסרב להוציא לנו. יש לנו טעם רע מההתנהלות הזו, וכנראה מופעלים עליו לחצים, אבל בכל מקרה ללא התמיכה של המועצה אנחנו חסרי אונים”.   

אמא נוספת סיכמה בהתייחסה לדשא: “במקום להכיר במסגרת הנפלאה הזו שבזכותה בכלל אנחנו פה, ראש המועצה מנסה למרוח אותנו עם כל מיני תירוצים חסרי בסיס, כשהילדים שלנו בחוסר יציבות בבית. כל  מאמץ אל מול הרשות והעומד בראשה נתקל בדלתיים סגורות ואטימות מוחלטת, והכל על גבם של הילדים שלנו, שנמצאים ללא מסגרת וללא רצף חינוכי”.

מראש מועצת זכרון יעקב זיו דשא לא נמסרה תגובה.

מהמועצה המקומית זכרון יעקב נמסר בתגובה: “למועצה אין שום קשר לסגירת הגן. מדובר בגן שפעל ללא רישיון ונסגר על ידי הפיקוח של משרד החינוך. המועצה המקומית ומחלקת החינוך מעניקים מגוון רחב של פתרונות מסגרתיים לגיל הרך החל מפעוטונים וגנים של המועצה ועד לגנים פרטיים המפוקחים והמאושרים על ידי משרד החינוך. המסגרות מסוגלות שמחות ורשאיות להעניק חינוך לכל ילדי זכרון יעקב ללא יוצא מן הכלל בהתאם להעדפות האישיות של כל משפחה ומשפחה ובהתאם לאזור הרישום. המועצה עושה הכול כדי שהמסגרות הללו יהיו בטוחות וטובות לילדי היישוב.

“המועצה מצרה על כך ש”גן השדות” קיבל צו סגירה ממפקחת משרד החינוך בגין חוסר התאמה לתקנים ולדרישות הרישוי. המועצה מצרה על כך שההתאמות לא נעשו עד תחילת שנת הלימודים ופעילות הגן הופסקה בתחילת חודש ספטמבר. ליבנו עם אותן 11 משפחות שנפגעו מכך. לפי כך פעלנו באופן מיידי כדי למצוא חלופות הולמות ומותאמות לכולם, ואכן חלקם כבר נמצאים במסגרות בהתאם לבחירתם. המועצה תמשיך לעשות את המיטב כדי למצוא חלופות ראויות לכלל ילדי זכרון יעקב. כמו כן המועצה ומחלקת החינוך ימשיכו לבחון ביחד עם הקהילה מענה למסגרות חינוך אלטרנטיביות כחלק ממגוון המענים”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
29/09/2023 08:11

התגובה של המועצה ברשות זיו דשא היא פארסה אחת גדולה ומטעה קהל של קוראים.
בתור מישהו שלפני 3 לקח חלק מאד מרכזי בקבלת כל האישורים שכללו:
כבאות והצלה, פיקוד העורף, משרד הבריאות, בטיחות ותברואה, משרד החינוך.
אז צודקת המועצה שעונה שלא קיבלנו את כל האישורים – רק חבל שהם לא אומרים שהאישור שחסר הוא שלהם!!

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן