Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

בזכות עירנות הרופאה: רפאל בן השבועיים מכרכור ניצל ממוות

בזכות עירנות הרופאה: רפאל בן השבועיים מכרכור ניצל ממוות

בדיקה שגרתית במרפאה לאיתור דופק של תינוק הביא לניתוח חירום בבית החולים רמב"ם בחיפה. גיבורי הסיפור, ד"ר מירב צוקר, קרדיולוג ילדים ברמב"ם וההורים מספרים על רגעי החרדה והמתח

הכול התחיל כאשר רחל וקובי (שמות בדויים)  לקחו את תינוקם בן השבועיים, רפאל, לבדיקה שגרתית אצל רופאת הילדים, כפי שנדרש במסגרת המעקב הרפואי לאחר לידת תינוק. דבר לא הכין אותם שהביקור התמים יסתיים בניתוח דחוף ואשפוז במחלקת טיפול נמרץ ילדים.  

הם הגיעו לד”ר מירב צוקר, מומחית ברפואת ילדים במכבי שירותי בריאות בכרכור. היא החלה בבדיקה שגרתית הנדרשת לתינוקות בני גילו אך תוך מספר דקות, הבחינה בסימן חריג שעלול להצביע על סכנת חיים. “אחד הדברים הראשונים שבודקים במסגרת בדיקה כזאת, הוא הדופק בגפיים התחתונות של התינוק”, היא מספרת.

“בדקתי את הדופק במספר אזורים אך לא שמעתי דופק. בקשתי מההורים שימתינו בחדר והלכתי להביא את מכשיר האולטרסאונד הגניקולוגי שנמצא במרפאה. גם בעזרת האולטרסאונד לא הצלחתי לאתר דופק. ניסיתי דקות ארוכות ללא הצלחה. באותו רגע הבנתי שהתינוק נמצא בסכנת חיים ושהוא חייב להגיע בדחיפות לקרדיולוג. החשש שלי היה שחוסר הדופק מצביע על בעיה בזרימת הדם שיכולה לגרום תוך זמן קצר לאי ספיקת לב וקריסת מערכות”, מסבירה ד”ר צוקר.

ד”ר צוקר מומחית בקרדיולוגיית ילדים, התקשרה מייד לרופא איתו היא עובדת במחלקת קרדיולוגית ילדים בבית החולים רמב”ם וביקשה שיקבל את התינוק מיידית. בשלב זה, הוריו של רפאל, עוד לא הבינו את חומרת המצב. “לא הבנו למה הרופאה מפצירה בנו שנגיע עוד היום לקרדיולוג”, הם נזכרים. “זה היה יום שישי בצהריים וחששנו שאנחנו עוד עלולים להתגלגל לחדר מיון ולשהות שם כל השבת. לא היה נעים לנו לסרב לה אחרי המאמץ שהיא השקיעה בגיוס הקרדיולוג ורק מחוסר נעימות ובגלל המאמצים שהשקיעה ד”ר צוקר, נסענו אליו”, משחזר אביו של התינוק.

כשהגיעו לקרדיולוג התמונה התבהרה וזוג ההורים הטרי החל לעכל את חומרת המצב. הרופא הסביר להם שבדיקת האולטרסאונד (אקו לב) הנוספת שביצע, מעידה על כך שהעורק הראשי בגופו של בנם בן השבועיים חסום כמעט לחלוטין. הוא דרש מהם להגיע מיידית לחדר מיון בבית החולים רמב”ם. בבית החולים, חיכה להם הצוות הרפואי לאחר שהקרדיולוג עדכן אותם במצב ובדחיפות הטיפול.

תוך 24 שעות רפאל הקטן נכנס לניתוח בהול להרחבת העורק החסום ולאחר מכן אושפז עוד שבוע במחלקת טיפול נמרץ ילדים. “רק כשהקרדיולוג ציין את האבחנה הרפואית והסביר לנו את המשמעויות, האסימון נפל. אשתי ואני החלפנו צבעים, התחלנו לבכות יחד. פחדנו מאוד. הבנו שהמצב של רפאל קריטי ואנחנו על זמן שאול. כל רגע שגופו תחת עומס כל כך גדול, עלול לגרום לנזק בלתי הפיך. היינו במירוץ נגד הזמן”, מתארים ההורים.

כל הזמן הזה, ד”ר צוקר המשיכה להיות בקשר ישיר עם זוג ההורים והתעדכנה בהתפתחויות. צוות הרופאים בבית החולים הדגיש בפני ההורים שאלמלא התעקשותה של ד”ר צוקר להגיע ולהיבדק עוד באותו היום, הסיפור יכול היה להסתיים אחרת לגמרי.

“אני מרגיש בר מזל. אין מילים אחרות לתאר את זה. זכינו שרופאת הילדים שבדקה את התינוק שלנו בדיקה תמימה ושגרתית לחלוטין, היא גם קרדיולוגית שידעה לזהות, לאבחן וגם לטפל בהכל מיידית. במקרה כל כך רגיש שכל דקה הייתה קריטית, אני יודע להגיד בוודאות שהיא הצילה את חייו”, מסכם אביו של רפאל.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן