Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

תושבים בפרדס חנה-כרכור נגד הקמינים הביתיים לחימום בעזרת שריפת עץ: “מסוכנים ומסרטנים”

בפרדס חנה כרכור סימנו את המאבק הבא בזיהום האוויר. לא מדובר באסדת לווייתן או תחנת הכוח, אלא ככל הנראה מקורות זיהום הרבה יותר קטנים: הקמינים הביתיים המשמשים לחימום בעזרת שריפת עצים. “מה עושים עם המאבק נגד הפעלת קמינים באמצעות שרפת עצים?”, שאל תושב המושבה בשבוע החולף. “עיריית ירושלים, ת”א, ראשון לציון ומקומות נוספים בארץ, קבלו החלטה בנדון באמצעות חוק עזר עירוני. החומרים הנפלטים בעת השריפה פי2 מסרטנים יותר מהמפחמות. אז מה אנחנו עושים לטובת העניין?”.

התושב החל לרתום תושבים נוספים לעניין. הוא הוסיף:” פניתי בתחילת השנה , בעת ישיבת וועדת איכות הסביבה ברשותו של סגן ראש המועצה אייל כגןבנושא הקמינים – ומאז לא שמעתי שנעשה משהו בנדון. מוכח שהעץ השרוף פולט חומרים מסרטנים ביותר. פצצות הקמינים ליד הבית, הרבה יותר מסוכנות מהמפחמות שמגיעות ממרחקים. אבקש מכם להעלות נושא זה בכל הרשתות ביישוב וכן ביישובים שמסביב וללחוץ על כל הגורמים  הנוגעים בדבר לחוקק חוקי עזר עירוניים ,למנוע ולאכוף את ההחלטות בהתאם”.

בעמוד הפייסבוק “קמין עצים – סכנה בריאותית” נכתב בימים האחרונים: “המשרד להגנת הסביבה בדוח הפליטות השנתי שלו דיווח על נתון מטורף. הם לקחו את כל פליטות המסרטנים לאוויר של כל תחנות החשמל בארץ במשך כל השנה (יצור חשמל לבתים ולתעשיה ביחד) ואת פליטות המסרטנים של קמיני העצים בישראל במשך כל השנה (שמחממים ב – 4% מהבתים בישראל בלבד ומופעלים בעצם רק בחורף) וגילו שקמיני העצים פולטים פי 4 יותר מסרטנים לאוויר. המשמעות היא שמי שגר בבית עם קמין עצים או ליד בית כזה, חשוף לכמות גדולה מאוד של מסרטנים”.

בנוסף ציינו בעמוד כי ” עיריית ראשון לציון שמרשה להגיש היתרי בניה רק עם קמיני גז או חשמל. רוצים קמין עצים? אין אופציה כזו בראשון לציון. פה זה לא מדינת עולם שלישי (רוב החימום בקמיני עצים בעולם מתבצע בעולם השלישי)”. בהמשך לכך נודע כי ישיבת איכות הסביבה בנושא הקמינים, תתקיים בתאריך  15/12/19 בשעה 18:00 במועצה המקומית”.

התושב ביקש מתושבים להביא לישיבה זו חומר מקצועי שמוכיח עד כמה שריפת העץ בקמינים מסוכנת ואולי אף לשקול לזמן איש מקצוע בנושא זה.

התושב חתם: “עם כל ההתמזמזות הזו, בינתיים אנחנו מתחילים עוד חורף. ארבעה חודשים שבהם כל המרחב מזוהם ומסריח מעשן של מאות קמינים. אלה שמשתמשים בקמינים , שמופעלים באמצעות עץ מתנגדים לחוקים מגבילים, אך רוב הציבור דורש להפסיק את ההסקה באמצעות עץ. מה שמנחה זו רק הבריאות של כולנו”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

האיטלקיה ברחוב הרצל: המסעדה שמשנה את הנוף באור עקיבא

מאז שנפתחה “חלביה” ברחוב הרצל, נראה שמשהו חדש קרה באוויר של אור עקיבא | הבעלים, עמית אסדו, מביט בגאווה על המקום שיצר מתוך תשוקה ואהבה לתחום: “התחברתי לצורך להביא את איכות חווית האוכל אל האנשים הביתה. ממש להביא את התחושה של ‘דייט’ במסעדה באיטליה אל הבית”

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן