Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

כיצד הארכת תוחלת החיים תשפיע על ביטוחי הבריאות?

מחקרים מראים שביטוח בריאות פרטי מעלה את תוחלת החיים. אז למה כדאי להצטייד בביטוח פרטי ומה הוא בעצם נותן? הפרטים המלאים לפניכם

במהלך העשורים האחרונים אנו עדים לעלייה מתמדת בתוחלת החיים, כאשר ישראל קוטפת את המקומות הראשונים בדרך כלל בטבלאות אלה ביחס למדינות נוספות בעולם. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמה לכבוד ראש השנה תוחלת החיים הממוצעת של גברים בישראל עומדת על 80.9 שנים בממוצע ועבור נשים הנתון גבוה יותר ומגיע ל 84.8 בממוצע. עלייה הדרגתית בשיעור האוכלוסיה המבוגרת בעולם ועליית כמות התושבים (העומדת על קצת מעל תשעה מיליון השנה) עומדת להשפיע על תחומים רבים במשק. בין התחומים הבולטים ביותר שיושפעו נגלה גם את תחום הבריאות וביטוחי הבריאות. למה אפשר לצפות?

הביטוחים הפרטיים יעניקו אפשרות לקבלת טיפול מהיר יותר

המשתמשים הרבים ביותר בביטוחי הבריאות הפרטיים הם האוכלוסייה המבוגרת. בגיל הזהב בדרך כלל הגוף נחלש ומחלות שונות מופיעות החל מהחלשות של העצם בעקבות מחסור בסידן ועד לליקויים במערכת העצבים ושחיקת הסחוס. לצד מחלות אלה נמצאות גם מחלות קשות יותר כמו סוגים שונים של מחלות סרטן התוקפות בגיל מבוגר.

עבור האוכלוסייה המבוגרת הנגישות לטיפולים במסגרת קופות החולים ובתי החולים הצפופים טעונה שיפור משמעותי. בעלי האמצעים יכולים לבחור ברפואה פרטית ולשלם על כל טיפול מכיסם. מרבית הציבור, הנמצא במעמד הביניים ומטה יוכל להרשות לעצמו לזכות לטיפול באיכות גבוהה בארץ ובחו”ל רק באמצעות הפעלה של פוליסות ביטוח הבריאות הפרטי.

ביטוח בריאות פרטי מעלה את תוחלת החיים

מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד ופורסם בשנת 2014 בחן את הקשר בין רפורמת הבריאות באחת המדינות בארה”ב לתוחלת החיים בה. הסתבר, כמובן, כי קיים קשר ישיר בין ביטוחי הבריאות הפרטיים לבין תוחלת החיים של המבוטחים. האפשרות לקבל טיפול מקיף ומהיר יותר, העובדה כי לא צריך לשלם על כל בדיקה אלפי דולרים וכן היכולת לקבל אבחנה טובה יותר של המחלה אפשרו לרפא כמות גדולה יותר של תחלואים.

ניתן לשער, כי במדינת ישראל, בה יש ביטוח בריאות בעלות נמוכה לכלל האוכלוסייה אנו עדים לתוחלת חיים גבוהה יותר. אך, מה עם המקרים הנפוצים כיום של מחלות קשות המורידות את איכות החיים ומקצרות אותם? חלק מהמחלות הללו לא מטופלות במסגרת סל הבריאות הרגיל. תרופות מצילות חיים עשויות למצוא עצמן מחוץ לסל בשל שיקולים תקציביים וגם התרופות הנמצאות כיום בסל – עשויות להיות מוחלפות בשנה הבאה.

מה יהיה הפתרון? שוק הביטוח הפרטי עומד לשגשג הרבה יותר בעשורים הקרובים. משום שכמות התושבים במדינת ישראל נמצאת בעליה מתמדת, נגלה “תחרות” רבה יותר על כל מיטה בבית חולים. התורים לרופאים מתארכים ואם היום מטופל עשוי להמתין חודשיים או שלושה לאבחון חשוב אנו עשויים לגלות כי תקופת ההמתנה עשויה לגבול גם בשנה תמימה.

צילום: פיקסביי

כל משפחה צריכה להתכונן לתקופה הזו מראש

כל משפחה כיום, גם זוגות צעירים, צריכים להתכונן לתקופה הזו. לשנים שבהן הגוף זקוק לעזרה על מנת להמשיך ולתפקד כרגיל. נוסיף את כמות השעות הגבוהה שכל עובד בישראל “מבלה” במשרד במהלך השבוע ובדרך כלל עובד בישיבה ונגלה נתונים מדאיגים. האוכלוסייה תהיה מבוגרת יותר, חולה יותר (בשל ישיבה ממושכת) ואם למשפחה לא יהיה ביטוח בריאות פרטי איכותי, מטופלים עשויים למצוא עצמם ממתינים זמן ארוך לטיפולים ואבחונים שיכולים להציל את חייהם.

כיצד ניתן לפתור זאת ברמת המדינה?

הדרך לפתור את מצוקת הרופאים בישראל מתחילה מעידוד של רופאים חדשים להכנס לתחום ואולי אף העתקה של המודל האמריקאי המעניק אזרחות לתושבי מדינות רבות המשתלבים בתחום הרפואה בארה”ב. המשכורות הניתנות כיום לרופאים בישראל נמוכות משמעותית מהמשכורות הניתנות לרופא אמריקאי ולכן רופאים רבים יורדים מהארץ ומשתלבים בבתי החולים המובילים בחו”ל.

אם נרחיב את כמות המיטות ואת בתי החולים בארץ, נגדיל את התקציבים המיודעים להכשרה ולהעסקה של אחיות ורופאים נוספים – הדור הבא של הקשישים לא ימצא את עצמו במסדרונות בתי החולים.

מה מומלץ לעשות עד אז?

עד אז, הסוד לחיים הארוכים טמון ברכישת של ביטוחי חיים פרטיים. הביטוח הציבורי המוענק במסגרת קופות החולים בתשלום נמוך מספיק לעשורים הראשונים בחיים. בעשורים הבאים כדאי שלכל תושב יהיה ביטוח בריאות פרטי – לכל צרה. אין כסף? העלויות של ביטוחים אלה הן שבריר מהעלות של ביצוע הטיפולים בארץ ובחו”ל. על מנת שנוכל להיות שם בשביל המשפחה שלנו גם בעוד עשור כדאי לשמור על הבריאות ולוודא שיש מי שעוזר לנו לשמור עליה.

מה אתם חושבים?

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן