Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הדור הבא של המפקדים: שניים מזכרון יעקב סיימו קורס חובלים

הדור הבא של המפקדים: שניים מזכרון יעקב סיימו קורס חובלים

לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס מהיוקרתיים בצה"ל, סיימו סגן יהב דבש וסגן מ' את מסלול ההכשרה | הכירו את החובלים הבאים מהמושבה שהולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית

טקס סיום קורס חובלים מחזור 147 התקיים בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות, ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס החובלים היוקרתי נמשך כשנתיים וארבעה חודשים, ומכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית.

הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס.

בקורס חובלים מחזור 147 הוכשרו כ-33 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים. בין המסיימים, סגן מ’ בן ה-21 מזכרון יעקב שצעד על רחבת המסדרים במעמד המרגש, לאחר שנתיים וארבעה חודשים של קורס אינטנסיבי ומשמעותי נחשפו לו דרגות הקצונה וסיכת החובל היוקרתית. הוא מסיים את הקורס במגמת צוללות ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בשייטת 7. מ’ למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב פיזיקה ומוזיקה, בנוסף, הדריך בתנועת נוער.

סגן מ’. צילומים: דובר צה”ל

על הקורס מספר מ’: “אני מרגיש שזה שכל בוקר אני ואני מרגיש משמעותי עבור הלוחמים שלי ועבור ביטחון מדינת ישראל מראה שהגעתי למקום המתאים ביותר עבורי”. הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על מ’ הוא השלב המתקדם, “בשלב הזה למדנו על הצוללת מהבסיס ועד הפרטים הקטנים ביותר ובעיקר נחשפנו לעבודה המשמעותית של שייטת 7 שנמצאת לרוב בסודיות מוחלטת”.

מסיים נוסף מהמושבה, סגן יהב דבש בן ה-21, צעד גם הוא על רחבת המסדרים. הוא מסיים את הקורס במגמת שייט ועתיד לשרת כסגן קצין מחלקה בספינת אח”י סופה מדגם סער 4.5. יהב למד בתיכון המושבה והרחיב מוסיקה ופסיכולוגיה. לפני גיוסו הדריך בתנועת הנוער מכבי צעיר עד כיתה יב’ ובנוסף לקח חלק במכינה חצי שנתית ביישוב הרדוף שעסקה בחיי קהילה ושיתופיות.

סגן יהב דבש

על הקורס מספר יהב: “תמיד ידעתי שאשרת בחיל הים, כמעט כל משפחתי שירתה בחיל בתפקידים משמעותיים ומרכזים. על רובם לא אוכל לפרט אך סבי היה הרס”ר המיתולוגי של חיל הים” וממשיך, “הקורס גרם לי להפוך לגרסה הכי טובה עבור עצמי ועבור הלוחמים שאני עתיד לפקד עליהם בספינות הטילים  להבין בדיוק מה זה להיות מפקד קרבי בים”.
השלב האהוב על יהב בקורס הוא שלב האקדמיה, “התוכן של התואר עניין אותי וזו תקופה חוויתית. נדרש לשמור על הרמה המקצועית, להרחיב את הידע ובנוסף להמשיך לתרגל בסימולטורים את התפקיד שאני עתיד לבצע ולשמור על כושר גבוה. השלב דרש ממני לבגרות ורצינות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן