Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

“משבר תקציבי חמור”: הבשורה הרעה והמטרידה בנוגע לבית החולים “הלל יפה” בחדרה

בחדשות 12 מפרסמים היום כי 11 בתי החולים הכלל-ממשלתיים מצויים במשבר תקציבי עמוק מזה כעשור ועלולים להגיע לסף קריסה. בין בתי החולים המצוינים בדיווח נמצא גם בית החולים הכי גדול באזור חדרה – “הלל יפה”.

על פי הדיווח, בבתי החולים מתכננים צמצום של ממש בפעילות הקלינית של בתי החולים, עד כדי ביטול תורים לטיפולים לא דחופים. כמו כן, עלולים להתבטל ניתוחים ו”להקציב לכל חולה 5 דקות בלבד” (בקופות החולים).

כמו כן, במסגרת צעדי החירום המדווחים, תיעצר קליטת עובדים בכל הסקטורים, תופסק הכשרת הסטודנטים לרפואה ולסיעוד, תיעצר קליטת מתמחים, יופסקו התמחויות חדשות, ייעצרו תשלומים לספקים וכן יפוטרו עובדים בכל הסקטורים. חלק מהצעדים כבר נכנסו לתוקף ועלולים להגביר את ההערה בתנאי החולים ובטיפולם.

בתי החולים שנכנסו לגירעונות הם איכילוב, שיבא תל השומר, אסף הרופא, רמב”ם, המרכז הרפואי זיו, וולפסון, המרכז הרפואי לגליל, פוריה, הלל יפה, בני ציון וברזילי.

עוד נכתב כי “ביממה הקרובה הם צפויים לשלוח מכתב למשרדי הממשלה שצוינו, שבו הם מודיעים על שורת מהלכים חריפים שצפויים להינקט. הם מסבירים כי בשל המצב ומתוך אחריות למתן שירותי רפואה איכותיים וטובים לאזרחי המדינה, במקביל לשמירת רמת הבטיחות הנדרשת במהלך טיפולים ואשפוזים, הם יאלצו לנקוט צעדים”.

בין הסיבות למשבר התקציבי ניתן למנות על התייקרות המתה, העלאת השכר לרופאים, ההוצאות הגדולות על רשלנות רפואית ועוד. בין היתר נודע כי הממשלה לא התאימה את התקציב לשינויים המדוברים.

תגובת משרד הבריאות לחדשות 12: חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות נמצאת בקשר ישיר ושוטף עם מנהלי בתי החולים ופועלת בנושא, לצד הציפייה כי בתי החולים יעמדו במסגרת התקציב שאושר להם. המשרד פועל להבטחת מקורותיהם ולוודאות התקציבית של כלל בתי החולים, לרבות בתי החולים הממשלתיים, בשל הסכמי השכר שנחתמו לאחרונה בידי משרד האוצר ללא שיפוי תקציבי הולם למערכת האשפוז. לצד זאת לא יתקבלו כל צעדים חד-צדדיים שיפגעו במטופלים.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
תהילה
תהילה
05/10/2023 08:31

לא ללמוד סיעוד.
השוק מוצף באחיות.
אין עבודה.
המנהלות מחייכות אבל מפטרות אותך עם חיוך קר
אין פרנסה בסיעוד!!!
גם משכורת לא משהו

דילוג לתוכן