החלו העבודות להקמת גשר להולכי רגל בין תחנת הרכבת חדרה-מערב ואזור התעסוקה המערבי

הקמת הגשר החלה מיד אחרי הפסח וצפויה להאיץ גם את הקמת מרכז התחבורה המשולב של חדרה, שטחי מסחר , תעסוקה ומשרדים.

החלו העבודות להקמת גשר להולכי רגל בין תחנת הרכבת חדרה-מערב ואזור התעסוקה המערבי

הקמת הגשר החלה מיד אחרי הפסח וצפויה להאיץ גם את הקמת מרכז התחבורה המשולב של חדרה, שטחי מסחר , תעסוקה ומשרדים.

מגדלור-פיד ♋

תחנת הרכבת בחדרה מקבלת שדרוג משמעותי בימים אלה , בדרך להחליף בעתיד את תחנת הרכבת של בנימינה כתחנת מעבר עיקרית,  בין מרכז הארץ לצפונה.  לאחרונה התקבל היתר להקמת גשר הולכי רגל בין תחנת הרכבת לאזור התעסוקה המערבי של העיר אשר ישרת עשרות נוסעים ביום. הקמת הגשר הינה פועל יוצא של שת”פ בין משרד התחבורה, רכבת ישראל ועיריית חדרה והעבודות יצאו לדרך השבוע, מיד עם סיום חג הפסח.

ההיתר להקמת הגשר התקבל במסגרת הליך של הרשאה למבנה, הליך מקוצר להוצאת היתר בחתימת מתכננת המחוז ומהנדס עיריית חדרה. המגמה הייתה להביא לתחילת העבודות בשבועות הקרובים.

עלות הקמתו של הגשר כ 10 מיליון שקלים המתוקצבים ממשרד התחבורה, והוא תוכנן על ידי האדריכל שאול שפיץ .אורכו של הגשר  צפוי להיות כ- 70 מ’ ורוחבו כ-4.6 מ’.

כיום התחנה למעשה מנותקת מהעיר ומאזור התעסוקה המערבי (חד 1300) לכיוון כביש החוף ולמתחם המסחר “מול החוף וילג'” שעתיד גם לאכלס מגדלי משרדים ותעסוקה בהמשך, ונוסעי הרכבת נאלצים להסתייע ברכבם הפרטי או לצעוד ברגל כרבע שעה לכיוון מערב. עם הקמת הגשר, יהיה המרחק חמש דקות הליכה בלבד. עבודת הגשר תושלם בתוך7 חודשים.

בנוסף, חשיבות הגשר הינה בהנגשת החניון החדש של מערך ההיסעים החינמי של רכבת ישראל שהתחיל לפעול לפני מספר חודשים אך ההיענות של הציבור אליו עדיין נמוכה. מטרת מערך ההיסעים הינה להרחיב את מענה התחבורה הציבורית לתושבי צפון השרון, חדרה ויישובי הסביבה, זאת כחלק מההיערכות לעידוד נהגים להשתמש בתחבורה ציבורית סביב חניכת הנתיב השיתופי בכביש החוף.

הגשר החדש להולכי רגל || הדמיות: שאול שפיץ

אחת התוכניות המרכזיות שמקדמת החברה הכלכלית חדרה סביב תחנת המעבר הראשית של הרכבת כאמור,  בסמוך לגשר ובלב חד’ 1300 היא תכנית המתח”מ- מרכז תחבורה ציבורית משולב.  אשר במסגרתו פרט לרכבת ולטרמינל אוטובוסים ראשי יבני כ 100,000 מ”ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים וחניות. המתח”מ יוקם באמצעות מכרזי DBOT לתקופה של 25 שנים.

לדברי שי ארנטכהן מנכ”ל החברה הכלכלית חדרה, “קבלת ההיתר המהירה התאפשרה תודות לעבודה של מחלקת ההנדסה ומנהלת המחוז שחשבו מחוץ לקופסא חרף המצב הלא שגרתי שאנו חווים כעת.

“בניית הגשר שתצא לדרך בקרוב והשלמתו, יזרזו גם את הקמת המרכז התחבורתי המשולב שבסמוך לתחנה. נגישות תחנת הרכבת למתחם התעסוקה יקפיצו את פיתוחו ויאפשרו מהלכים דוגמת הקטנת תקני החניה בפרויקטים שייבנו במתחם כאשר מבחינת היזמים מדובר בחיסכון עצום וכדאיות גבוהה”.

לדברי עודד תורג’מן הבעלים של מתחם הקניות והתעסוקה “מול החוף וילג'”, “רכבת כבדה היא פקטור מאוד משמעותי בקבלת החלטות של בעלי עסקים היכן למקם היום את העסק שלהם, כמו גם בהחלטה של עובדים היכן לעבוד.

“הגשר החדש שעתיד להיבנות הוא משנה מציאות מאחר ועם השלמתו יהיה המרחק מהרכבת למתחם  220 מטר בלבד בעוד היום כל מי שמגיע לחדרה ברכבת, נדרש לצעוד ברגל מעל רבע שעה או למצוא דרכים אחרת להגיע לעיר או לאזור המערבי שלה. החברה ראתה את הנולד עוד קודם, והיא הראשונה לקדם פרויקט של משרדים במתחם התעסוקה והמסחר בחלקה המערבי של חדרה.

“בפרויקט ישנם כבר משרדים מאוישים אליהם העתיקו פעילות חברות גדולות וידועות אשר הבינו את יתרונות המיקום המנצח. לדוגמה חברת הנדל”ן והבניה צמח המרמן שמשרדי ההנהלה שלה עברו אלינו לאחרונה. מעל מול החוף וילג’ צפויים לקום ארבעה מגדלי משרדים, שניים מהם בגובה של 40 קומות כל אחד והשניים האחרים בגובה של 24 קומות כל אחד”.

“תכנון הגשר שנוהל ע”י אגף הביצוע ברכבת ישראל  הושלם בפרק זמן קצר מאוד הודות לשיתוף הפעולה של מהנדס עיריית חדרה שנרתם למהלך”.

340510cookie-checkהחלו העבודות להקמת גשר להולכי רגל בין תחנת הרכבת חדרה-מערב ואזור התעסוקה המערבי

האם הכתבה עניינה אותך? ▲

מגדלור-פיד ♋

עוד ניוז >>

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב print

עוד באתר >>

אולי יעניין אותך

שוטר עירני תפס 3 נערים על אופנוע אחד, ללא רישיון וללא קסדות [רחבי הרשת]

במהלך פעילות אכיפה של שוטרי אגף התנועה באזור הדרום, הבחין השוטר בקטנוע הנמצא בתנועה ממול בכביש 25 ועליו רוכבים 3 נערים ללא קסדות. מיד נסע לעברם במטרה להפסיק את העבירה וסיכון חייהם של הרוכבים.

לידיעה המלאה


הצטרפו אלינו

ארכיון כתבות