Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

סערת האסבסט: אחרי שהשביתו לשעתיים, הורי ‘הנדיב’ בבנימינה יצאו להפגנה בכיכר הסיפריה

סערת האסבסט: אחרי שהשביתו לשעתיים, הורי ‘הנדיב’ בבנימינה יצאו להפגנה בכיכר הסיפריה

אחרי שאריח אסבסט נפל בסוף השבוע האחרון במתחם בית ספר "הנדיב" בבנימינה - להורים נמאס. הם השביתו את הלימודים באמצע השבוע והיום (ו') יצאו להפגנת מחאה קולנית בכיכר שליד הספריה במושבה

אחרי שהורים בבית ספר “הנדיב” בבנימינה, השביתו באמצע השבוע לשעתיים את הלימודים בין 8:00 ל-10:00, הם יצאו להפגנה נוספת ביום שישי (31.1) ליד הספריה ביישוב. ההורים טוענים לאוזלת ידה של המועצה המקומית בנושא תחזוק בית הספר.

על פי המוחים, בית ספר הנדיב שוכן בבניין מיושן בן 65 שנים, וקיימים בו שלושה מבנים עם גגות אסבסט. ההורים פועלים כבר למעלה מ-5 שנים להסרת הגגות המסוכנים, אולם, למרות שכל גגות האסבסט במבני הציבור בבנימינה הוסרה כבר בשנת 2014, אף לא אחד מגגות בית הספר הנדיב הוסר עד היום. מועד להסרת אחד הגגות נקבע לחנוכה, אולם לא בוצעה הסרתו בפועל, ולא ננקב תאריך חדש לביצוע.

“בהמשך לארוע הבטיחות החמור שארע ביום שישי בבית ספר ולאור חששות ההורים בדבר בטיחות המבנים, פנה הועד בבקשה למפגש הורים בהול עם נציגי המועצה”, נמסר מההורים. “ביום שלישי שלחה המועצה קבלן והציגה דו”ח בדיקה שלדעת ההורים לא ממצה ולא מספק.

“גם דוח זה מצביע על ליקויים”, נמסר מההורים. לפיכך פנו ברשימת שאלות לראש המועצה וביקשו ממנו להפגש איתם. ראש המועצה סירב למפגש ושלח מכתב תגובה שבו מתוארת השתלשות העיניינים אולם אין בן מענה לשאלות ההורים. לאחר זאת השביתו הורי בית הספר את בית הספר גם היום. הנהגות בתי ספר אמירים, אשכולות ואורט פרסמו הודעות תמיכה פומביות במחאה של הורי ביה”ס הנדיב”.

כאמור, בשל ההתרחשויות האחרנות, ההורים החליטו להמשיך במחאה ויצאו היום עם שלטים ומגאפונים לכיכר ליד הספריה. אב שהשתתף במחאה בימים האחרונים אמר כי “אנחנו דורשים מהמועצה לו”ז מתי נכנס לועדת תקצוב, מתי יהרס ויבנה מבנה חדש ותקין, וכן רוצים אישור רשמי ממהנדס שהמקום בטוח לפחות זמני לתלמידים לשהות שם”.

אמש, בשעות הערב, הודיעה מועצת בנימינה-גבעת עדה כי “לאחר מאמצים גדולים הבוקר קיבלנו אישור פרוגרמה לתכנון בינוי חדש של מבנה כיתות בבי”ס הנדיב. מדובר בבקשה שהוגשה על ידי המועצה לפני כשנה כשבמהלך שנה זו קיימו במחלקת חינוך פגישות עם צוות ביה”ס ונציגי הורים לחשיבה משותפת על רצונות הבינוי לכיתות העתידיות”.

מנהלת מחלקת חק”ר מוניק ווקנין ציינה כי “עמדתי בקשר ישיר עם המתכננת מהמטה בירושלים לקידום הנושא והיום בשעה טובה התקבל אישור פרוגרמה. המשמעות בחירת אדריכל והתחלת תכנון ביה”ס. מבחינתנו נקבע צוות בינוי שיכלול מנהלת, צוות חינוכי ונציגי הורים מביה”ס”.

האסבסט בשטח בית הספר

גם ראש המועצה, איתי ויסברג התייחס לנושא ואמר כי “אנו פועלים בכל האמצעים האפשריים לקידום תכניות הבינוי שבמסגרתן יוסר גם גג האסבסט מול משרד החינוך. אני שמח שמאמצינו נשאו פרי וקיבלנו הבוקר את האישור שמקדם אותנו צעד נוסף לקראת הבינוי החדש שיכלול הריסת המבנה הישן וגג האסבסט”.

במועצה ציינו אתמול בערב כי הלימודים הבוקר יתקיימו כסדרם, אולם כאמור, ההורים לא קיבלו את הסברי המועצה והחליטו להשבית בכל זאת את הלימודים.

כזכור, ההודעה על ההשבתה התקבלה אתמול ובהודעה שהופצה להורים נכתב כי “בעקבות נפילת חלק מהגג ביום שישי האחרון ומצבו הבטיחותי הקשה של ביה”ס, יושבתו מחר הלימודים עד השעה 10:00 ע”י ההורים. ההורים מוזמנים להגיע בשמונה, מצויידים בשלטים, על מנת למחות על המצב, להעלות את הנושא למודעות ולדרוש שנושא הבטיחות יטופל באופן בהול. תקשורת הוזמנה למקום. נוכחות גדולה של הורים הכרחית”.

“אנחנו ההורים בבית ספר הנדיב עושים מחר הפגנה ושביתה של שעתיים בגלל אריח שנפל מגג בית הספר ביום שישי”, אמר ל’מגדלור ניוז’ אחד האבות. “בנוסף התברר שהייתה הפסקת חשמל משהו מקצר כנראה. לא בטיחותי. בית הספר בגדול נחשב כבר כפסול בגלל האסבט שיש בו וכל הסדקים בגג. עד עכשיו, כבר עברה שנה מאז הפסילה ואין אפילו מידע לגבי מתי יכנס הבית הספר לועדת תקצוב. ההורים ממש כועסים ודואגים בגלל נפילת האריח. לא נשתוק יותר”.

אב אחר אמר: “יש בבית הספר גגות אסבסט מלפני כ-60 שנה, מבנה הכיתות הוכרז להריסה ובנייה מחדש אבל לא מתקדם. האסבסט, שחשבנו שיעלם עם הבנייה מחדש זה משהו שכנראה לא יקרה בקרוב. יום שישי האחרון נפלה חתיכת אסבסט מהגג למגרש המשחקים וזה הקש ששבר את ההורים. הדרישה מהמועצה היא להחלפת גגות האסבסט מחר. ולא לקשור את זה בבניה עתידית”.

מחאת התלמידים הבוקר || צילומים: קובי קייקוב

פרסום ראשון: 28.1.20, 12:48

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן