Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

שכונת מגורים חדשה תוקם במעין צבי; נסללה הדרך להקמת המלון הסמוך בזכרון יעקב

שכונת מגורים חדשה תוקם במעין צבי; נסללה הדרך להקמת המלון הסמוך בזכרון יעקב

מנהל התכנון אישר תוספת 163 יח"ד חדשות במעין צבי וועדת הערר דחתה סופית את ההתנגדויות להקמת בית המלון החדש בזכרון יעקב, שיכלול כ-160 חדרים מלונאיים בצרוף שטחי מסחר, ספא ובריכה

מנהל התכנון פרסם בימים אלה למתן תוקף את תכנית ההרחבה של קיבוץ מעין צבי הגובל בקרקע בזכרון יעקב עליה מתוכנן לקום מלון חדש. האישור כולל תוספת של 163 יחידות דיור חדשות ומציע תוספת שטח לפיתוח ולבניה לטובת מימוש מכסת יחידות הדיור המותרת בישוב על פי תמ”א 35.

כמו כן, התוכנית מוסיפה שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-2,800 מ”ר בתוך הישוב באופן שנותן שירות לתושבים בקיבוץ וכן לשכונות זכרון יעקב הגובלת, מוסיפה צימרים בלב הישוב ומבטלת שימוש של מפעל הקיים בתחום שטח הישוב. על כן, האזור כולו צפוי להתפתח ולצמוח בשנים הקרובות.

לאחרונה, נסללה הדרך להקמת בית המלון החדש בזכרון יעקב, בצמוד לקיבוץ מעין צבי והתכנית תקבל תוקף בימים הקרובים. זאת, לאחר מאבקים ממושכים, במסגרתם התנגדו תושבי זכרון יעקב להקמתה של שכונת וילות בשטח המיועד לתיירות והוחלט על הקמת המלון במקום השכונה המתוכננת, וכן, התנגדות של המועצה המקומית זכרון יעקב לתכנית להקמת המלון.

בשבוע שעבר בית המשפט דחה ברוב קולות את הערר שהגישה המועצה המקומית זכרון יעקב נגד הוועדה המחוזית חיפה, הוועדה המקומית יישובי הברון וחברת “אמירי גן” בעניין מתחם המלונאות והמגורים המתוכנן להיבנות על הצוק המערבי של הישוב.

בית המשפט טען כי אין למועצה המקומית זכות ערר מכיוון שלא מיצתה הליכים ולא הגישה התנגדות לתכנית, כאשר יכלה לעשות כן. עם דחיית הערר, היזם עודד תורג’מן, מבעלי חברת אמירי גן יפעל להוצאת היתר להקמת המלון אשר מתכונן להיבנות בהשקעה של 150 מיליון שקל.

המלון החדש שיוקם, עתיד עתיד להשתרע על שטח בנוי של 10,000 מ”ר, כאשר הקרקע הינה בשטח של 12 דונם וממוקמת בסמוך לקיבוץ מעיין צבי הצופה אל הים. את הקרקע רכשה אמירי גן מידי הקיבוץ לפני כתשע שנים.

המלון עתיד לכלול כ-160 חדרים מלונאיים בצרוף שטחי מסחר, ספא, בריכה, בית קפה ועוד. חברת “אמירי גן” נמצאת בימים אלה במגעים עם מספר חברות מלונאיות מובילות ובינלאומיות בנוגע לניהול המלון.

התוכנית להקמת המלון בידי חברת אמירי גן, תואמת את מסמך המדיניות לתיירות ואכסון מלונאי בזיכרון יעקב ומתבססת על תיקון 107 לחוק התכנון והבניה על פיו 72% מזכויות הבניה בשטח יהיו למלון וכ- 20% שטח בנייה למגורים, כאשר היתר מוגדר כשטח עיקרי.

עודד תורג’מן, מבעלי חברת אמירי גן המקימה את המלון אומר כי “אני מברך על כך שבית המשפט מאפשר לנו סוף סוף להתקדם ולהוציא לדרך את הפרויקט החשוב הזה. זכרון יעקוב וסביבתה יהנו מתנופה וצמיחה נדל”נית ותיירותית בשנים הקרובות ואנחנו שמחים להיות חלק מכך”.

מהמועצה המקומית זכרון יעקב נמסר: ״קיבוץ מעין צבי פועל להרחבת הקיבוץ בשטחיו, ומכורח הזכויות המוקנות לו, הגיש לשם כך תב״ע״.

״מדובר בתוכנית שרובה צמודי קרקע באופי קיבוצי. לבקשת המועצה המקומית, מתכנן התב”ע הרחיק באופן משמעותי את קו הבינוי משכונת השמורה כך שקו הנוף לא יוסתר.

״במקביל הוועדה המרחבית קיבלה את 3 דרישות של המועצה: הדרך בין הקיבוץ לזכרון יעקב (בחיבור לרחוב הפנינה) תהיה דרך חרום בלבד עם חסימה כשתפרץ רק במקרה חרום.

“כמו כן תהיה שמירה על קו וזווית פנורמת הנוף במצפור גל, וקביעת גובה אפס למבנים, כך שלא יפגעו ככל האפשר בניצפות הקיימת של בתי המגורים בשמורה״.

// בתמונה: מלון רמדה זכרון יעקב. הדמיה: אורן אדריכלים

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן