Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

המועמד לראשות העיר אור עקיבא, שמחה יוסיפוב, בראיון: “הביטחון האישי של התושבים בשפל”

המועמד לראשות העיר אור עקיבא, שמחה יוסיפוב, בראיון: “הביטחון האישי של התושבים בשפל”

מי שכיהן כראש העיר לשעבר וממלא מקום ראש העיר במשך שנה ב-4 השנים האחרונות, יוצא להתקפה | "כמעט בשום דבר לא התקדמנו במשך עשר שנים למעט באותם הפרויקטים שהתחלתי" | על אלי אנקונינה: "אתה גם לא יכול לשרת רק מגזר אחד" | על הכהונה כממלא מקום: "היו כאלה שלא שיתפו פעולה" | אנקונינה בתגובה: "העיר הלכה אחורה בתקופתו"

“לצערי, בימים אלו, התחושה לא שונה ממה שכל תושבי העיר חשים כבר כמה שנים – את אותה תחושה שהעירייה כבר מזמן פשטה את הרגל. החוסר אונים והחוסר וודאות קיים כבר לא מעט שנים. התושבים איבדו אמון בעירייה”. כך אומר המועמד לראשות העיר אור עקיבא, שמחה יוסיפוב, בראיון ראשון למגדלור ניוז לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שיערכו באוקטובר 2013. 

יוסיפוב, שהתמודד בשתי מערכות הבחירות האחרונות לראשות העיר מול יעקב אדרי והפסיד בשתיהן בהפרש קטן, מעוניין לחזור לראשות העיר בבחירות הקרובות, כאשר אדרי הפעם לא יתמודד מולו בעקבות התפטרותו מראשות העיר. 

יוסיפוב חש שהסיטואציה בה העיר נמצאת היום – חוזרת על עצמה. “זה מחזיר אותי לאור עקיבא של שנת 2003”, הוא אומר. “העירייה הייתה על סף קריסה, עובדי עירייה לא קיבלו משכורות במשך חצי שנה, קבלני הגינון והאשפה סירבו לתת שירות לעירייה, חובות עתק וגרעון שבכל חודש גדל יותר ויותר. אני ממש מתבייש לומר אבל היה פה כאוס נורא. לא אשקר, קיבלתי ירושה של חלום בלהות אבל מי שמכיר אותי כבר אז ידע שאני לא מתכוון להרים ידיים. ההיפך. האתגר הזה בנה אותי. נתתי את כל כולי למען ההצלחה ותושבים עד היום זוכרים לי את זה”.

“הכי כואב לי על פרוייקט פינוי בינוי”. יוסיפוב. צילום: פרטי

ב-2013 סיימת את תפקידך. איזה דברים לדעתך התקדמו בעיר ואיזה הלכו אחורה?
“בלב כבד אני אומר לך – כמעט בשום דבר לא התקדמנו במשך עשר שנים למעט באותם הפרויקטים שהתחלתי כמו מרכז עירוני החדש, פרויקט או פארק, שכונת אור ים, בית יד לבנים, אולם הספורט, הרחבת בתי ספר דרור ורוטשילד, גני ילדים ומרכז המסחרי בשכונת היובל. לא יזמו שום פרוייקט חדש בעיר. כל הפרוייקטים שכבר קיימים רק אני יזמתי. כל שני וחמישי הייתי עולה לירושלים, לשמחתי תמיד הייתה לי שם אוזן קשבת. הייתה תחושה שאני יכול לבנות עיר שלמה עם משאבים אדירים.

“השגתי תקציבים משמעותים לעיר ממשרדי הממשלה השונים ומקרנות של נדבנים. למשל, היה לי את הרצון לאחד את אור עקיבא עם קיסריה. אמנם בסופו של דבר זה לא צלח אך קיבלנו סכום לא מבוטל לקופת העיר. ומה עשו עם הכסף הזה? אלוהים יודע. הייתה אמורה להבנות בריכת שחייה עירונית אך עקב ניהול כושל נגמר הכסף על החלטות שגויות. הכי כואב לי על פרוייקט פינוי בינוי. הייתי כל כך בטוח שאמשיך לעוד קדנציה ואסיים את הפרוייקט בסדר גודל עצום, אפשר לומר פרוייקט היסטורי. עצוב לי שזה שהחליף אותי בתפקיד לא ראה את חשיבות הפרוייקט גם למען העיר ובמיוחד למען תושבי שכונת שז”ר.

מועצת העיר בחרה בך כממלא מקום ראש העיר בתקופה בה אדרי נעצר והורחק מתפקידו. זו לא היתה קדנציה קלה עבורך. המתנ”ס והספריה נסגרו ואז חזרו לפעילות אחרי מחאה, תושבים דרשו הקמת ועדה קרואה.
“זה נכון שאדרי היה בנבצרות ונבחרתי על ידי חברי מועצת העיר למשך כשנה לבוא ולעשות סדר בבלגן, אך לאכזבתי היו כאלה שלא שיתפו פעולה. למרות הכל, קידמתי תוכנית הבראה, אישרתי הקמת בית ספר יסודי ושלוש כיתות גני ילדים בשכונת אור ים. לשמחתי הגנים כבר פועלים ובית הספר ייפתח בשנה הלימודית הקרובה. אישרתי סופית במועצת העיר את פרויקט פינוי-בינוי שכונת שז”ר, הקמתי חניות בעיר ועוד ועוד פרויקטים. על כל הישגיי – כתבתי על כך מכתב למשרד הפנים.

“הביטחון האישי של התושבים הגיע לשפל המדרגה”

יוסיפוב מביט קדימה באופטימיות. גם כשנשאל על המאבק בחקיקה המשפטית – בעד ונגד – שהגיע גם לאור עקיבא, הוא מאמין שהעם יישאר מאוחד. “במישור הארצי התחושות מעורבות. אני לא אומר שיש קרע בעם אך כן יש סדק באחדות העם. אני רוצה להאמין שנדע להתגבר ושיבואו עוד ימים טובים על עמנו כי הרי כוחנו באחדותנו”, הוא אומר.

אתה מתכוון לרוץ לבד? עם הליכוד? או אולי להתאחד עם מועמד נוסף?
“זה לא סוד – אני ליכודניק וחבר מרכז הליכוד כבר עשרות שנים. גם בבחירות 2018, למרות הזיופים בפריימריז, לא עברתי לאף מפלגה ארצית. הקמתי מפלגה מקומית בת לליכוד, “אור עקיבא 1″, שכל חבריה ברשימה למועצה היו חברי ליכוד. לגבי הבחירות הקרובות, בחודשים הקרובים צפויה לצאת הודעה מסודרת מהוועדה המוניציפאלית של הליכוד ולאחר מכן כולנו נהיה חכמים יותר”.

יוסיפוב (במרכז) עם היועץ המשפטי לעירייה עו”ד ארונוביץ ומנכ”ל העירייה דאז, רחמים צאלח, לאחר שנבחר כמ”מ ראש העיר בשנת 2020

מה אתה חושב על פרשת יעקב אדרי? ואיך אתה רואה את מחליפו הזמני – אלי אנקונינה?
“אני מאחל ליעקב אדרי שיהיה בריא. לגבי אלי אנקונינה – הוא היה הסגן שלי, עשה עבודה טובה אך יחד עם זאת, תפקיד ראש העיר זה משהו אחר לגמרי. בכדי להצליח אתה צריך להתנתק מכל הרחשים הפוליטיים ולקבל החלטות קשות גם עם הן החלטות שלא ימצאו חן בעיני בני הברית הפוליטיים שלך ובעיני המקורבים. אתה גם לא יכול לשרת רק מגזר אחד.

“כשאתה סגן, אתה דואג למגזר שלך וזה לגיטימי. ראש עיר זה כבר סיפור אחר. זהו תפקיד ממלכתי יותר שדואג לרווחת כלל התושבים”.

במה העירייה צריכה להתמקד בשנים הקרובות?
“בימים אלה, הביטחון האישי של התושבים הגיע לשפל המדרגה. יש להקים תחנת משטרה בעיר כמו שהקמתי תחנת כיבוי אש ותחנת מד״א, לתת דגש לאיכות החיים של התושבים – ניקיון, גינון, חניה עירונית למשאיות. להשקיע בשעות הפנאי, חינוך, תרבות וספורט, קידום נוער וצעירים. צריך לפעול להקמת מכללה אקדמית, מעונות לסטודנטים, שוק עירוני מודרני, בריכת שחייה ואצטדיון כדורגל.

“בנוסף, להקים מרכז עסקים ובילוי בשטח של 400 דונמים שקיבלתי מבנימינה עקב ועדת חקירה שהוקמה ביוזמתי בשנת 2011. יחד עם זאת, אלחם בכל כוחי לספח את פארק התעשיה קיסריה וחוף הקשתות לתחום השיפוט של אור עקיבא.יש לי את הניסיון העצום לנהל עיר ובע״ה נעשה ונצליח למען העיר והתושבים”.


מעיריית אור עקיבא נמסר בתגובה:

“אמירותיו של חבר המועצה אינן מדויקות בלשון המעטה. אכן, בשנים קודמות מצב העירייה הכללי היה מצוי בירידה, אך כבר בסוף 2022, עם כניסתו של ראש העיר בפועל החדש לתפקידו ועם קבלת מנכ”ל חדש לעיר, החלה העירייה לעבור לדפוסי עבודה ארגוניים מתקדמים שלא היו באור עקיבא שנים ארוכות.

“בין היתר, נוספו תקנים למחלקות שסבלו מחוסר בכוח אדם קיצוני, העיר נכנסה לתוכנית הבראה עם אבני בוחן שמתבצעים הלכה למעשה בימים אלה ומשפרים את מצב העירייה, נכנסו נוהלי עבודה חדשים, הוקם אגף שירות לתושב שייפתח בחודש הקרוב ויציב סטנדרט חדש למענה לפניות תושבים, הוחזרה מחלקת הסברה לעירייה שלא הייתה קיימת משנת 2013 ועוד.

“עם כלל השינויים (וכאלה שטרם נחשפו), ועם אכלוס שכונת אור ים החדשה והמרשימה, אור עקיבא צפויה להמשיך להתקדם ולהפוך לעיר חזקה, מתפתחת ובעלת איכות חיים גבוהה”.

ראש העיר בפועל, אלי אנקונינה, מסר בתגובה: “לא להאמין שלאדם כמו שמחה יש את עזות המצח לטעון את אשר הוא טוען. אולי חלק שכחו, ואולי גם חבר המועצה יוסיפוב שכח, אבל מנובמבר 2020 עד נובמבר 2021 הוא עצמו החליף את יעקב אדרי כממלא מקום ראש העיר בתמיכה רחבה של חברי המועצה. בשנה הזאת, לא רק שהוא לא עשה כלום על מנת לקדם את העיר – אלא היא הלכה עוד יותר אחורה. הוא לא הכין תקציב, והעיר התבססה על תקציב המשכי וחסר של 2018.

“הוא גם לא הכין תוכנית הבראה על מנת להוציא את העיר מהבוץ, רצה לסגור לחלוטין את המתנ”ס העירוני ולא הצליח להעביר את החלטת תאגיד המים – החלטות קשות בהן הוא כשל, והעיר הדרדרה למצב שהיא על סף תהום.

“רק לאחר שנכנסתי, ובזמן של 3-4 חודשים, התחלתי תהליכים הרי גורל שהלכה למעשה הצילו את העירייה. העברתי, יחד עם חברי במועצה את תקציב 2023 במהירות, הכנו תוכנית הבראה, התחלנו תהליכים פנים ארגוניים שמעלים אותה עכשיו על דרך המלך כמו מרכז שירות לתושב, הוספת תקנים למחלקות והוספת תקציבים לעבודה השוטפת.

“חבר המועצה שמחה חושב שהוא עדיין בתקופה של לפני חמש שנים, בתקופה של ראש העיר הקודם, אבל זה כמובן לא יכול לעבוד כיום. לגבי טענתו כאילו האנרגיה מושקעת ב”מגזר” מסוים, הרי שאין שטות גמורה מזו. אנחנו מטפלים ומתייחסים לכל המגזרים בעיר. הגדלתי את תקציב המתנ”ס לטובת פעילויות לכלל המגזרים, מחלקת הנוער מקבלת סיוע ותקציבים על מנת להעמיד אירועים באופן שוטף, ואנו דואגים גם לתרבות התורנית ולאוכלוסייה הדתית בעיר”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
28/02/2024 12:11

מנותקים שניכם. ומתנהלים כמו מלפני 30 שנה.
לכו לראות אחך מתנהלים ברמת גן, תל אביב, באר שבע ותחזרו להטמיע את הדברים.
מה עם אתר אינטרנט של העיריה עם יכולת להגיש בקשות. לשלם תשלומים.לקבל עדכונים. המגדלור לא צריך ולא יכול להיות המקום היחידי עם קשר לתושב. להפסיק להפריד בין כל המחלקות התרבותיות ולשים את המידע במקום אחד. לתכנן לוז אירועים ליותר מחודש חודשיים עם פירוט של מה יהיה. ימים קבועים של איסוף.זבל מהפחים ולא רק כשקוראים לכם לבוא. לארגן גם דברים לא בחינם כמו הרצאות. עם הרשמה מראש. יש לכם אולם ענק שבקושי בשימוש. הוא צריך שיהיה לו מנהל ולוז משלו. שלא נדבר על אי סדרים בחשבונות מים וארנונה שצריךלהגיע פיסית כדי לסדר.

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

החל מאוגוסט: שינוי משמעותי בקרב רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים בישראל

יו”ר ועדת הכלכלה דוד ביטן קורא להחרים אופניים וקורקינטים חשמליים שלא יעמדו בתקנות להתקנת לוחית זיהוי. ביטן אמר את הדברים בדיון מעקב שכינס, לקראת הכניסה לתוקף של חובת התקנת לוחית הזיהוי ב-1 באוגוסט; משרד התחבורה: בחודש הבא נגיש לאישור הוועדה את תקנות הקנסות

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן