Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לאחר הכישלונות בעבר: אלה פרטי תוכנית ההבראה שנקבעה לעיריית אור עקיבא עד 2024

לאחר הכישלונות בעבר: אלה פרטי תוכנית ההבראה שנקבעה לעיריית אור עקיבא עד 2024

עמידה בייעדים מתוכננים מראש ואבני דרך מוגדרים | העלאת ארנונה מידי שנה | קיצוץ וייעול מערך העובדים | סקר נכסים ושיפור מערך הגבייה | הצטרפות לתאגיד מים עירוני ועדכון ספר ספקים | אלה רק חלק מנקודות תוכנית ההבראה אותה אישרה לאחרונה עיריית אור עקיבא במטרה לצאת מהברוך הכלכלי שבה היא נתונה | פרסום ראשון של המסמך המלא

תוכנית ההבראה של עיריית אור עקיבא יוצאת לדרך לאחר שאושרה בחודש שעבר (דצמבר 2021) במועצת העיר. התוכנית, אחת מיני רבות שהיו בעירייה בעשורים האחרונים, רוצה לנסות ולהבריא את המצב הכלכלי של אור עקיבא, לאחר כישלונות חוזרים ונשנים בגזרה זו.

אז מה בעצם אומרת התוכנית החדשה? המטרה היא להביא את הרשות לאיזון תקציבי שוטף החל משנת 2024 ולפעול לצמצום הגירעון המצטבר והסדרת חובות העבר. נכון להיום (סוף 2021) עומד גירעון העירייה על מעל 43 מיליון שקלים, כשעד סוף 2023 הוא צפוי לטפוח אל מעל 61 מיליון שקלים.

על פי המסמך שחולק לחברי המועצה ואושר על ידי רובם (עם מספר מתנגדים), הרשות מתחייבת לבצע את ההסדר, שגובש יחד עם המינהל לשלטון מקומי של משרד הפנים, בצורה מלאה. המסמך אף מפרט כי כל מענק או תוספת מענק שתתקבל בעירייה מצד משרד הפנים, לא תיגרע מהמשך המחויבות לדבוק בהסכם.

בין היתר, צפוי משרד הפנים להעמיד בודק מטעמו שיפקח על יישום הסדר ההבראה ועל העירייה להעמיד למפקח כל דוח ומידע שיבקש. במשרד הפנים דורשים מהעירייה לעמוד בכל ההתחייבויות שנקבעו בתקציב השנתי שלה, ואילו יתברר בהמשך אותה שנה כי ההכנסות פחותות ממה שתוכנן, היא תפעל לצמצם את הוצאותיה באופן ניכר בהתאם למינוס שיתגלה.

כמו כן, דורשים במשרד הפנים כי הרשות המקומית לא תעלה את מספר התקנים שלה – משמע, משרות חדשות, מעבר לתקנים שהיו עד סוף 2021 – מועד אישור הסדר ההבראה. כל אישור עובד/ת החורגים מהתקן – ייאלץ להתקבל במפורש ממשרד הפנים. במקביל, לא יהיו תוספות שכר לעובדים ולא תהיינה הגדלות של תוספות ישנות.

התוכנית מגדירה יעדים, או בשמם השני – אבני בוחן, שעל עיריית אור עקיבא לעמוד בהן במסגרת ההסדר. כך למשל מציינת התוכנית את יעדי הגירעון, יעדי גבייה בהתאם לשיעור המינימום, חיוב לפי תעריפי מינימום, ביטול הנחות לא חוקיות וגביית חובות פיגורים של נבחרים ועובדים בגין ארנונה ומים.

במידה והעירייה לא תעמוד בתנאים – עלול משרד הפנים להשית עליה ועדה קרואה שתנהל את העיר במקום נבחרי הציבור שנבחרו בבחירות האחרונות ב-2018.

בין אבני הדרך המצוינים בתוכנית, נמצאים הסעיפים הבאים:
  • הגדלת הנכסות מארנונה
  • צמצום הוצאות שכר כללי
  • צימצום פעולות כלכליות
  • צמצום סיבסוד חינוך
  • צמצום סבסוד רווחה

מדובר בצמצום של 2.6 מיליון שקלים בשנה על פי התוכנית כאשר הדבר יפגע כמובן בהנחות שינתנו לתושבים בנושאי ארנונה ומיסים, וכן – הדבר עלול לפגוע בעובדים שעלולים לספוג פיטורים בתפקידים ותקנים שונים.

אבני דרך נוספים בתוכנית מדברים על הצטרפות לתאגיד מים וביוב – נושא אשר אושר לאחרונה ועל העירייה להצטרף לתאגיד כזה עד 31 למרץ 2022. כמו כן, על העירייה לסלק את החוב לקרן השיקום בגובה של כ-2 מיליון שקלים.

עוד נקבע כי תעריפי הארנונה יועלו ב-7.5% ב-2022, דבר שאושר בישיבת המועצה שהעבירה את התקציב השנתי בתחילת ינואר. בנוסף, התוכנית מבקשת להסדיר את כספי קרן קיסריה – העברתם לרשות המקומית במקום לעמותת יפתח שטיפלה בכספים עד היום.

התוכנית מבקשת להסדיר את מערך הגבייה – הפרטת המחלקה לניהול חיצוני ויציאה למכרז לבחירת חברת גבייה.

בנושא התייעלות במערך ההון האנושי, מתבקשת העירייה לבחון את המשך העסקתם של העובדים שלה ובמידה והנושא יכלול פיטורי עובדים על העירייה להציג את כל המסמכים בנושא לאחראי בנושא. כמו כן, העירייה תבדוק חריגות שכר של עובדים כולל גמלאיה.

כמו כן, מתבקשת העירייה לבדוק את מצב התיקים בהוצאה לפועל, בחינת נתונים, קבלת אומדן לגבייה וטיפול בתיקים פתוחים בהתאם למיפוי.

עוד נדרשת העירייה לבצע סקר נכסים ליחידות הדיור ונכסי הציבור בשטחה במהלך שנת 2022.

סעיפים נוספים: הסדרת התקשרות ועדכון ספר חוזים ומאגר ספקים, הנפקת דוח על מצב הגינון וההשקיה ברשות, ודוח בנושא פינוי אשפה, גזם וטיאוט.

בשנת 2023 תעלה על פי התוכנית הארנונה פעם נוספת בשיעור של 7.5%. העירייה תתבקש לבצע באותה השנה התייעלות אנרגטית וביצוע מסקנות בנושא גינון, השקיה, פינוי אשפה ועוד.

כמו כן מתבקשת העירייה לבצע הטמעת סקר שילוט עסקים ושילוט חוצות, שלבים נוספים בסקר נכסים, להעביר חוק עזר חנייה וגבייה חנייה ברחבי העיר, להעביר חוק עזר סלילת כבישים ומדרכות, בדיקה מקיפה של מיצוי תקציבי הרווחה והחינוך מול התקינה ברשות והסדרת נכסים ויצירת ספר נכסים.

משרד הפנים מצידו, יעמיד לרשות העירייה, בהתאם לעמידתה באבני הבוחן של התוכנית, מענקים בסך של 26 מיליון שקלים ועוד הלוואות ב-26 מיליון שקלים עד לכדי 52 מיליון שקלים סה”כ.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן