Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

על ראש שמחתי: אלה 10 הדברים הכי טובים של אור עקיבא

על ראש שמחתי: אלה 10 הדברים הכי טובים של אור עקיבא


הזמנים משתנים, השנים חולפות וגם אור עקיבא הקטנה הולכת בצעדי ענק לעבר העתיד. מה שהייתה פעם מעברה וצמחה בהמשך ליישוב -מתחילה להיראות כמו עיר ואם בישראל. לכבוד חג השבועות יצא “מגדלור ניוז” ופשפש במעשיו (ובמעשי העיר) ובחר את 10 הדברים הכי טובים של אור עקיבא. מסכימים איתנו? הגיבו. ויש גם סקר בסיום.           

1. הקרבה לים

אור עקיבא זכתה מבחינה זו. הקרבה לים משדרגת אותה. במרחק נסיעה קליל (ואפילו הליכה) תושבי העיר יכולים לינות מהמים  ומהחופים בימי הקיץ. אין דבר טוב מזה.

קרובים לים. אור עקיבא וחוף הקשתות

2. הפארקים

אור עקיבא שופעת פארקים. אי אפשר לקחת את זה ממנה. סעו ליישובי האזור, חפשו פארקים ואתרי משחקים לילדים ולא תמצאו כמות ומגוון כמו באור עקיבא. זה התחיל בפארק אורות הירוקה בצפון העיר, השופע משחקים, מגלשות, אזור לגיל הרך ומתקני מוסיקה חדשים לנגינה בטבע. פארק נוף ים שקם לפני מספר חודשים שידרג לגמרי את התמונה, והוא מהווה דגל לפארק מושקע, צבעוני, חדשני, מלא בדמויות ומבנים דמויי אגדות ילדים. הפארק מלא מדי שבת וחג, ובימי חול רבים נוהרים אליו. במרכזו גם בריכת דגים יפהפייה. צרפו לכך את הפארקים הקטנים בלב השכונות, ששודרגו אף הם וקיבלתם, וואלה, השקעה יפה, לא זולה, שעושה הרבה נחת לילדים והורים.

השכנים לוטשים עיניים. פארק באור עקיבא

3. באמצע בין ת”א לחיפה

כשמתארים את אור עקיבא לכאלה שלא מכירים אותה אומרים בדרך כלל – “ליד קיסריה, בין ת”א לחיפה”. המושג בין ת”א לחיפה לא משקר – העיר נמצאת בערך אותו זמן וקילומטרים משתי הערים הגדולות בצפון ובדרום. בימים בהם הכבישים ריקים – 35 דקות גג ואתם ביעד, יתרון נהדר למבלים ולעובדים.

חצי שעה מת”א וחיפה

4. מתחם היכל התרבות, הספריה ומרכז המוזיקה

בשנת 2000 נבנו שני מבנים שלימים יהוו את עוגן התרבות בעיר – היכל התרבות והספריה העירונית. זה לצד זה, מושכים אליהם השניים קהל רב, הצמא לצפות בהצגות, לשמוע סיפורים בשעות סיפור עם הילדים, להאזין להרצאות ולהחליף ספרים לאורך השנה. לפני מספר שנים הושלם הקומפלקס (יש יגידו שהוא עוד יושלם בעתיד) בבנייתו של מרכז המוזיקה, המכיל אולם אירועים, וחדרי לימוד במגוון מקצועות המוסיקה. זהו ביתה של חבורת הזמר העירונית, תזמורת הבוגרים של העיר, קונצרטים ופעילות שוטפת לילדים, נוער ומבוגרים. אין ספק כי השלישייה – מנצחת.

מתחם התרבות. פנינה עירונית

5. חברי המועצה החדשים

ב-2013 התקיימו הבחירות האחרונות למועצת העיר אור עקיבא. ראש העיר מזה עשור הפסיד, ראש העיר הקודם נבחר. אבל לא רק זו הייתה הבשורה המעניינת בהרכב המועצה – אלא דווקא החברים הצעירים שבה.

תחילה זו ילנה זסלבסקי – האישה היחידה במועצה שהתמודדה ברשימתו של שמחה יוסיפוב. היא מחזיקת תיק הנשים וחולשת על עוד תחומים מעניינים. זסלבסקי נחשבת לכוח עולה בעיר אבל לא רק היא. גולן מסיקה הצעיר התמודד ברשימתו של יוסי כדורי ונכנס אף הוא למועצה. עד מהרה הוכיח מסיקה כי הוא חבר מועצה מוכשר שמקדם עניינים – בעיקר תרבותיים ולא רק. גם רמי ראובן, שנבחר תחת סיעת התנופה של ארקדי גדילוב עושה עבודה נהדרת בתחום ההנדסה. שלושת אלה מהווים כיום נכס בלתי מבוטל למועצת העיר.

ילנה (בשחור), גולן (בירוק) ורמי (בכחול). “דם” חדש לעיר

6. הגרעין התורני בעיר

הייתם בטקס המעבר והדלקת המשואות באור עקיבא? שומעים הרצאות בתחומי יהדות ופילוסופיה במתנ”ס? מגיעים לקריאת מגילה קהילתית בפורים? היוזמות האלה הם רק קצהו של מזלג מההיצע שמציע הגרעין התורני בעיר. הגרעין, המורכב ממשפחות דתיות שהגיעו מרחבי הארץ לאור עקיבא במהלך שני העשורים האחרונים, הוסיפו טעם חדש למילה קהילתיות. יוזמות, אירועים, חוגי בית, הפרשות חלה, סיוע ליולדת לאחר לידה, סיוע למשפחות, פעילויות תרבות, פעילויות לילדים ועוד ועוד הם מנת חלקם של אנשי הגרעין, שכל רגע משתלבים עוד ועוד בנעשה בעיר ומביאים רוח חדשה של עשייה. אגב, יש גם קבוצת כדורסל שמתמודדת בליגה ואתם מוזמנים לעודד ואף להצטרף.

הגרעין התורני של אור עקיבא. מחולל פלאים

7. הגעת תושבי חוץ

אור עקיבא הייתה המון שנים “יישוב של הדור הישן” אבל עם הבנייה החדשה, בעיקר בצפון והעיר, והפרויקטים שנבנים כיום, זוכה העיר ל”דם חדש” ורענן בדמות זוגות צעירים שמחליטים להשקיע כאן את כספם אם זה מזכרון יעקב, קיסריה, חדרה והסביבה. אור עקיבא הפכה ליעד מתפתח שכדאי לגור בו.

שכונת היובל בעיר. תושבים חדשים

8. ייצוא של ספורטאים מצטיינים

הכדורגלנים ליאור רפאלוב, אמיר אדרי, ערן לוי, רפי דהאן וגולפאי המחונן אסף כהן, הם רק חלק מהספורטאים המצטיינים שאור עקיבא גידלה במהלך השנים. הרבה מהם עשו חיל בקבוצות גדולות ואף הגיעו לאירופה, כהן עושה חיל בגולף בשנים האחרונות ומסב לעיר נחת גדולה.

   

 9. נקודת מד”א וכיבוי אש

עיר חייבת להכיל בתוכה את מוסדות החירום וזה אכן מה שקרה בשנים האחרונות. עם גדילתה הצליחו קברניטי העיר להנחית פה נקודת מד”א וכיבוי אש שנפתחו ממש בשנתיים האחרונות. לאחרונה קודמה גם נקודת שיטור עירוני לה ייחלו התושבים שנים רבות והנה אור עקיבא צועדת גם היא לעבר הקדמה.

 

10. המחלף

מחלף אור עקיבא שינה לגמרי את אפשרויות ההגעה מהעיר החוצה ומחוצה לה לתוכה. החיבור למטרופולין המרכזי הפך את הגישה לחיפה ולתל אביב, לנתניה ולכפר סבא להרבה יותר מהירה, נגישה, חסכונית ברמזורים ואטרקטיבית. המחלף מאוד נוח ונגיש ולמשתמשי התחבורה הציבורית נפתחו אפשרויות חדשות להגיע לערים הגדולות. אם עד הקמתו, האפשרות להגיע הכי מהר לתל אביב היתה בנסיעה לחדרה ומשם אוטובוס נוסף למרכז, הרי שהמחלף מאפשר הגעה מאור עקיבא לתל אביב ב-50 דקות נסיעה בלבד. ניתן להגיע לתחנות האוטובוס שבו בהליכה רגלית וכל שביל ההליכה המחבר בין העיר לקיסריה שודרג אף הוא כתוצאה מהמחלף.

אחת הגאוות של השנים האחרונות. מחלף אור עקיבא

ענו על הסקר! (התוצאות יפורסמו בנפרד)

[dimbal-poll-manager poll_id=”6″]

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן