Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מהמחאה החברתית לעזרה הדדית: דפני ליף חברה לתושבת עתלית למיזם ארצי

רוני קנטור יחד עם ליף הקימו את 'אינדקס העזרה הגדול' - אתר שמכיל את כל העמותות הפעילות, ארגוני הסיוע לפי תחומים, מערכים התנדבותיים ואף מוקדי סיוע ציבוריים

השינוי החברתי שהתחיל בסלון מול הים: לפני עשור, במהלך שוטטות בשוק יד שניה בחו”ל, רוני קנטור נתקלה באוסף שמלות וינטג’ והחליטה להביא אותן לארץ. היא הוסיפה להן טאצ’ אישי משלה והחלה למכור אותן מדירתה בתל אביב. לימים הדירה הקטנה הפכה לסטודיו לעיצוב שמלות וינטג’ וחנות למכירת נעליים טבעוניות.

ההרפתקה הראשונה בחו”ל הפכה לעסק צומח שכיום מוכר בחנות האינטרנטית הנושאת את שמה, מגוון נעליים טבעוניות אופנתיות עבור קהל גדול שלא רוצה לצרוך מוצרים מן החי. “אני מאמינה כי הדרך הטובה ביותר ליצור שינוי חיובי, מבלי לצעוק ולעשות רעש. אלא פשוט להתחיל את השינוי מהשטח, לקיים אותו ולהוות דוגמה” מסבירה קנטור.

כיום היא גרה בעתלית עם בן זוגה ובנה, בן. מאז שהוא נולד היא רואה את העולם דרך עיניו התמימות עם פליאה, אהבה וקבלת האחר כפי שהוא. מה הפלא שבתקופת הקורונה, גמלה בליבה החלטה לעשות משהו בנידון. היא ראתה אנשים רבים שנאבקים לשרוד ולחיות, היא החליטה לצאת להרפתקה נוספת של עזרה ונתינה מכל הלב, הרפתקה שתלמד את הבן שלך איך אפשר לשנות את העולם מסלון ביתך.

מתוך האתר החדש

רוני הבינה כי בתוך אי הוודאות המאפיינת את התקופה, הרבה משפחות זקוקות לעזרה כלכלית, משפטית ונפשית. היא מצאה שאין מקום אחד שמרכז את כל העמותות והארגונים המציעים עזרה בצורה מסודרת ומאורגנת.

רק אתר “גיידסטאר – רשם העמותות” של משרד המשפטים מרכז בתוכו את המידע, אבל לרב הוא לא עדכני ומציע רק סיוע לנזקקים. לרוני היה רעיון להרחיב את האתר ולהוסיף לו גם את האפשרות למצוא עמותות וארגונים המחפשים מתנדבים, אחרי הכל “כל ישראל חברים זה לזה”.

רוני יצרה קשר עם דפני ליף ממובילות המחאה החברתית ב 2011 וביחד הן הקימו את ‘אינדקס העזרה הגדול’ אתר שמכיל את כל העמותות הפעילות, ארגוני הסיוע לפי תחומים, מערכים התנדבותיים ואף מוקדי סיוע ציבוריים.

השתיים חברו אל הרשת הישראלית להתנדבות ועמותת אופק (שירות לאומי) שסייעו באספקת תשתית לאחסון האתר ובהקמת מערך מתנדבים לצורך מיפוי והזנת נתונים שכלל למעלה מ-300 מתנדבים.

הייחודיות של האינדקס באה לידי ביטוי בכך שהוא מציג את המידע בצורה נגישה, ללא עלות, ללא צורך בדמי רישום ובצורה קלה. ולא רק מי שרוצה לבקש עזרה, יוכל להשתמש באתר אלא גם מי שרוצה להתנדב ולעזור בימים אלה היות והוא משתמש כפלטפורמה המחברת בין עמותות וארגונים למתנדבים מתחומים מגוונים.

האתר הוקם דווקא בתקופת הקורונה, תקופה בה רבים מצאו את עצמם נזקקים לסיוע חיצוני אבל ללא יכולת כלכלית לממן את אותו סיוע. מתרומה של מזון ועד תמיכה נפשית- החיפושים ברשת גדלו ולכן החשיבות של האינדקס נהייתה חיונית. הוא כמובן אינו זמני וימשיך לפעול ולהתעדכן גם כאשר, בעתיד, תחלוף הקורונה מחיינו.

// בתמונה: רוני קנטור | צילום: עמר הכהן

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

פותחים קדנציה: ישיבת מועצת העירייה ה-16 של חדרה התקיימה בהתרגשות וזיכרון [וידאו]

באמצע השבוע (שלישי, 19.3) התקיימה ישיבת מועצת העיר חדרה הראשונה לקדנציה החדשה, לאחר הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בסוף חודש פברואר 24′. הישיבה הועברה בשידור חי בכתבה מתעדכנת כאן במגדלור ניוז.

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן