Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

יוצאים לטייל: “האלון הבודד” בכרכור והאגדה הקסומה על “אוזן המשאלות” שנפערת בגזע העץ

יוצאים לטייל: “האלון הבודד” בכרכור והאגדה הקסומה על “אוזן המשאלות” שנפערת בגזע העץ

בסוף רחוב אחוזה בקצה המזרחי של כרכור, עומד ניצב לו על גבעה קטנטנה שריד ליער השרון הקדום אלון תבור גדול ובודד. האלון הגדול חלול מבפנים, ולו "אוזן משאלות" אשר לפי האגדה המקומית ניתן לטפס לפתחה וללחוש לתוכה משאלה

סוף השבוע כבר כאן וזו הזדמנות מצוינת להמשיך ולהכיר את אתרי הטבע הייחודיים של האזור. והפעם בחשיפת הטבע העירוני של פרדס חנה-כרכור, זרקור על אתר ייחודי במינו, “האלון הבודד” שבכרכור, והאגדה הקסומה על “אוזן המשאלות” שנפערת בגזע העץ.

פרדס חנה כרכור ממוקמת על שרידי יער אלוני השרון העתיק אשר מתועד מזה מאות שנים. בתחום שיפוט היישוב ניתן למצוא עצי אלון עתיקים הנושאים היסטוריה רבת שנים בענפיהם ולצידם ניצני התחדשות טבעיים וכן עצים נטועים מימי הקמת היישוב ועד היום. מגוון ועושר העצים הגדול במרחב הציבורי והפרטי משתלבים עם הזהות התרבותית, אופי וציביון המושבה.

בסוף רחוב אחוזה בקצה המזרחי של כרכור, עומד ניצב לו על גבעה קטנטנה שריד ליער השרון הקדום אלון תבור גדול ובודד. האלון הגדול חלול מבפנים, ולו “אוזן משאלות” אשר לפי האגדה המקומית ניתן לטפס לפתחה וללחוש לתוכה משאלה. האלון ניצל מתקופת העות’מניים מכיוון שמצוי על שטח הווקף ולא נכרת למטרות הסקה או בנייה.

שביל כורכר נוח ורחב מקיף את השדה החקלאי ומוביל מהרחוב אל הגבעה בנוחות וניתן להגיע להתרשם מיופיו הייחודי, לאורך כל עונות השנה. 

מינים מיוחדים בסביבת האלון הבודד: בגבעה נאתר מחילות רבות של גיריות מצויות ועקבות של תנים, שועלים וכלבים. הגבעה של האלון הבודד מיוחדת גם הודות לצמחייה העשבונית בהרכב יחיד מסוגו באזור – 

הגעדה הקיפחת היא צמח עשבוני רב- שנתי, ממשפחת השפתניים שגדל בסביבה של קרקעות קלות. תפוצתה של הגעדה מהגולן ועד השרון פורחת בין אפריל ליולי.
כל פרח מורכב מחמישה עלי כותרת בצבע כחול סגול, ועליה הדקים נראים כגזורים. זהו צמח בסכנת הכחדה חמורה מאוד בארץ.

“אוזן המשאלות” בגזע העץ. מראה מדהים. צילומים: דוברות המועצה 

מהמועצה נמסר כי “המועצה פועלת במספר מישורים על מנת לטפח את היער העירוני על כל רבדיו, לחשוף ועל נפלאות הטבע העירוני ולחבר את התושבים לחשיבותם.

“פעילות זו של המועצה משתלבת עם המדיניות שמתווה ראש המועצה, הגר פרי יגור באמצעות אגף שפ”ע והיחידה הסביבתית של ניהול המרחבים הציבוריים וכן אתרי הטבע לשיפור איכות הסביבה המקומית, הבריאות ואיכות החיים תוך שימוש באוצרות טבע יישוביים ושמירה ועיבוי ריאות ירוקות.

“ברחבי המועצה עצים רבים בעלי משמעות, ביניהם עצים ותיקים ומרשימים, החל מתקופת המנדט ועד ימינו. ביניהם אלון השעם המצוי בחצר גן הילדים במרכז המושבה, חורשת אלוני הצפירה המרשימים בגדלם, חורשת האקליפטוסים של המתנ”ס הכוללת מקבץ משמעותי של עצים גדולים מפותחים ויפים,  “המערב הפרוע” מעבר לשדרות הציונות, חלקת טבע פראי”. 

האלון הבודד מתאים ונוח לפיקניק, הליכה בטבע, ליקוט, ספורט וכל בילוי משפחתי אחר. זוהי נקודת ביקור יומית למטיילים רבים. מומלץ להגיע בחורף ובאביב אז האתר בשיא תפארתו, אך האתר מתאים כמובן לביקור לאורך כל עונות השנה.

יש לשמור על הניקיון, להתחשב בשכנים הגרים מסביב וטבע.  

איך מגיעים: השביל אל הגבעה מתחיל מקצה מפגש הרחובות אחוזה וערבה.  ב-WAZE: האלון הבודד.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן