Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

בחירות 2023 באור עקיבא | רון אלקובי עם הפנים לעבר הפריימריז בליכוד בראיון חגיגי לשבועות

בחירות 2023 באור עקיבא | רון אלקובי עם הפנים לעבר הפריימריז בליכוד בראיון חגיגי לשבועות

הוא עוסק בייעוץ אסטרטגי, ליווי וניהול משברים של חברות, בוגר תואר שני, רק בן 31 - אבל הוא כבר מציב עצמו הכי גבוה שאפשר לקראת הבחירות הקרובות שיערכו באוקטובר 2023 | רון אלקובי בראיון מקיף ראשון, מספר על אור עקיבא שהוא רוצה לראות, השנים האחרונות והמורכבות בעיר וגם על המחאה בעד ונגד החקיקה המשפטית

בשבועות האחרונים הוא היה שם בפרונט. רון אלקובי היה זה שהניע את תומכי החקיקה המשפטית באור עקיבא, שעמדו מול המפגינים הרבים שהפגינו ועדיין מפגינים בעיר כנגד מהלכי הממשלה וקידום החקיקה.

בשבועות האחרונים הוא הוזמן לראיונות בתקשורת, המשיך בהסברה ברשתות החברתיות ונראה שאלקובי נמצא על הגל. שמו בעיר הולך ומתגלגל בלשונות ואלקובי מצהיר, ערב חג השבועות, כי הוא מתכוון להתמודד בפריימריז בליכוד שיערכו בקרוב באור עקיבא, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2023.

מה אתה חושב על ההחלטה של מתנגדי הרפורמה לקיים מחאה בעיר שבה יש רוב של מצביעי ימין?
“אין חולק כי בעיר אור עקיבא ישנו רוב גדול למצביעי גוש הימין. זה מתבטא בקלפי פעם אחר פעם ועם עובדות אי אפשר להתווכח. יחד עם זאת, מדינת ישראל היא מדינת דמוקרטית ובה לכל אדם יש את הזכות החשובה לחופש ביטוי. אני מאמין, כי חופש ביטוי הוא נשמת אפה של כל דמוקרטיה תקינה וכך צריך הדבר להישאר תמיד. יחד עם זאת, לא אסכים שהמחאה מכל צד תבטל או תפגע בזכויותיהם וברגשותיהם של ציבורים שונים. אבהיר, במקום בו ארגיש כי נחצים קווים אדומים אעשה ככל שביכולתי על מנת לעצור זאת. כך נהגתי עד היום וכך אנהג בכל מקום ובכל זמן.

ואיך אתה מתייחס לאירועי האלימות באור עקיבא שפורסמו ברחבי הארץ? מה אתה חושב על כך שאור עקיבא הפכה ל”מוקד סיקור תקשורתי”?
“אלימות היא מחוץ לתחום בכל מקום ובכל זמן. אלימות פיזית ומילולית כאחד, מבחינתי אין הבדל כלל. המסר שלי לאנשים הוא כי אלימות היא דרכם של חלשים ובכוח והפחדה לא ניתן להשיג שום שינוי ולא הקטן ביותר נהפוך הוא, מדובר בקטליזטור שרק מקדם אנטגוניזם ומעמיק את השסע בחברה שלנו. עדיין, חשוב לי לשים את הדברים על דיוקם ולומר, כי על אף המוצג בתקשורת ומלבד אירועים חריגים שבשוליים משמאל ומימין, אותם גיננו מקצה לקצה באופן מיידי, המחאות בעיר אור עקיבא עברו ועדיין עוברות בצורה טובה ומכובדת מאוד. רוב רובו הגדול של הציבור נוהג באופן פלורליסטי ומגיע למחאות להביע את עמדותיו בצורה מכובדת ודמוקרטית. כך זה יישאר. תושבי העיר אור עקיבא הם אנשים מדהימים וטובים וצר לי שבערוצי התקשורת מנסים להציג זאת באור שונה וכזה שמטרתו הינה להכפיש את שמה של העיר ואת תושביה”.

“העיר זקוקה לשינוי מבני ורחב של המציאות הקיימת וזאת בכל הנוגע לשיפור פני העיר, חידוש התשתיות, סדר וארגון – בארגון, שיפור וייעול המצב הכלכלי, הקניית ביטחון אישי לתושב, סיוע משמעותי לאוכלוסיות מוחלשות, השקעה מתמדת בחינוך ועוד”

“תושבות ותושבי העיר אור עקיבא הם אנשים טובים, חמים ובעיקר אותנטיים”. אלקובי. צילומים: באדיבות המרואיין

אלקובי (31), יליד העיר, גדל והתחנך באור עקיבא, בן למשפחה ענפה ששורשיה שזורים עמוק בהתפתחות העיר מיום היווסדה. מגיל צעיר לקח חלק בתפקידי הנהגה, עוד מהתקופה בה שימש כמדריך נוער צעיר בתנועת הנוער העובד והלומד בעיר ועד להיותו מועמד לראשות העיר בבחירות הקרובות.

הוא שירת ביחידת מצ״ח כרכז מודיעין בשירות סדיר וכקצין מודיעין בקבע. במסגרת השירות, ובין תפקידיו השונים, פיקד על גזרת איו״ש בהיבט החקירתי מודיעיני ופעל לטובת סיכול עבירות פליליות חמורות בתוך הצבא. הוא הצטיין כ-6 פעמים במסגרת השירות.

“המטרה הגדולה איתה יצאתי למסע הזה היא שבסופו אהיה ראש עיריית אור עקיבא, העיר בה גדלתי והתחנכתי”, אומר אלקובי. “עדיין, נכון לעכשיו, מטרת העל מבחינתי היא להתמודד בפריימריז מטעם מפלגת הליכוד ולנצח. שלב אחר שלב, בחוכמה ובאחריות רבה, אשיג את כל מטרותיי הקטנות והגדולות בע”ה. הדרך עוד לפנינו. מה שבטוח הוא כי החלומות שלי קשורים באופן אותנטי בעתידה ובהתפתחותה של העיר אור עקיבא. הצלחת העיר ושגשוגה היא הצלחתי”.

“בעיניי, הציבור בעיר צריך לתת הזדמנות אמיתית לאנשים חדשים ורעננים להנהיג את העיר היקרה שלנו ולהוכיח כי אפשר להצליח ובגדול גם מבלי קבלת סיוע חיצוני”

ניתן לומר על כל מערכת בחירות כ”מורכבת” ו”קשה”. הפעם – אור עקיבא הולכת לבחירות לאחר שראש העיר יעקב אדרי התפטר והוגש נגדו כתב אישום חמור, טלטלה שעברה העירייה בשנת 2020 עם פרשת המעצרים והחקירות, שנתיים של קורונה. עברנו הרבה. איך אתה רואה את הדברים?
“לצערי הרב, אור עקיבא עוברת תקופה קשה. הדבר ברור לכל אדם בר דעת. יחד עם זאת, אומר כי עוד לא אבדה תקוותינו. אני מאמין, כי יחד עם האנשים הנכונים, עם תכנית עבודה מפורטת ומשנה סדורה ושקופה לציבור, אפשר לתקן את הליקויים הקיימים כיום ולהביא שינוי לטובה ובשורה אמיתית ליישוב ולתושביו. החזון שלי הוא לראות את העיר אור עקיבא ממצה את כל הפוטנציאל הטמון בה והופכת לעיר המהווה דוגמא ומופת בכלכלה, בחינוך, בתרבות בספורט ובכלל, עיר עם איכות חיים מהגבוהות בישראל. לשם כך, נדרשת הנהגה רעננה שתדע להוביל לשינוי המיוחל.

“כולי תקווה, שכבר בקרוב, אוכל לסייע יותר לציבור ולשרתו ממקום פורמלי”

אלקובי מתאר כי החיבור והקשר שלו עם תושבי העיר הוא טוב וחזק. “תושבות ותושבי העיר אור עקיבא הם אנשים טובים, חמים ובעיקר אותנטיים. אנשים שיכולים ללמד ערבות הדדית ורעות מהי. אני שמח לפגוש את הציבור הרחב בכל הזדמנות שיש לי אם זה בעסקים בעיר, בכנסים ובאירועים השונים ובהתנדבויות השונות אליהן אני נרתם. חשוב לי לפגוש בציבור, לשמוע אותו ובעיקר לנסות ולסייע ככל האפשר בעת הצורך”.

בשנים האחרונות לתושבים רבים בעיר כבר נמאס. התחושה הייתה ששום דבר לא מתפקד: לא אגף הגבייה עם המון תורים וחוסר מענה, לא בתחום השקיפות לתושב, לא בתחום הניקיון ואף קמה דרישה של תושבים מול משרד הפנים כי תוקם כאן ועדה קרואה. אתה מזדהה עם תחושות התושבים?
“אני מזדהה הזדהות עמוקה עם תחושותיהם הקשות של תושבי העיר. ברמה האישית, אומר כי מגיעות אליי מדי יום מספר רב של פניות ציבור ובקשות לסיוע מכלל התושבים. גם כעת כאשר אינני נושא בתפקיד ציבורי, אני משתדל לעשות כמיטב יכולתי למען תושבי העיר היקרים שלנו ופתרון בעיותיהם השונות. כולי תקווה, שכבר בקרוב, אוכל לסייע יותר לציבור ולשרתו ממקום פורמלי וכזה שמאפשר בעבורי להגיע לציבורים גדולים יותר ובאופן סדיר ומתוקצב בהתאם לצרכים השונים ולפערים הקיימים כיום. בעניין הוועדה הקרואה, צריך להבין כי וועדה קרואה איננה קסם וכמו בכל דבר, גם למהלך כמו זה ישנם יתרונות וחסרונות. צריך להבהיר, זה לא שתגיע וועדה קרואה והעיר אור עקיבא תהפוך בין לילה לעיר מצטיינת. מדובר בפערים מהותיים שנצברו במשך שנים כך שבעיניי בזמן שנותר עד לבחירות הקרובות אף וועדה לא באמת תצליח להוביל לשינוי המיוחל בזמן כה קצר. בעיניי, הציבור בעיר צריך לתת הזדמנות אמיתית לאנשים חדשים ורעננים להנהיג את העיר היקרה שלנו ולהוכיח כי אפשר להצליח ובגדול גם מבלי קבלת סיוע חיצוני”.

אלקובי פנה ללימודים אקדמאיים – תוך מטרה ללמוד את התחומים שהתחבר אליהם מילדות. הוא בוגר תואר ראשון בלימודי ממשל דיפלומטיה ואסטרטגיה מאוניברסיטת רייכמן עם התמחות בלימודי ביטחון וטרור וממשל ומנהיגות. הוא בוגר תואר שני במדיניות ציבורית ושיווק פוליטי בהצטיינות מאוניברסיטת רייכמן. במקביל, שימש כדובר החוץ של אוניברסיטת רייכמן וכן בוגר התכנית למנהיגות סטודנטיאלית ויועץ פרלמנטרי מוסמך מטעם האגף לפיתוח מנהיגות צעירה.

כיום, הוא בעלים של ״B.G.R אסטרטגיה״ – עוסק בייעוץ אסטרטגי, ליווי וניהול משברים של חברות. במקביל, משמש כעוזר הוראה בחוג ל-M.A באוניברסיטת רייכמן בקורס פילוסופיה ורעיון מדיני. בפעילותו פוליטית – הוא משמש כיו״ר מטה הצעירים של מפלגת הליכוד בעיר אור עקיבא, ונבחר כמנהל עיר מטעם הליכוד במערכת הבחירות האחרונה כאשר ניהל את כל הפרוצדורה הנלווית לכך – הובלת מפקד גדול בליכוד, ניהול וקידום בשוטף של כנסים, אירועים וביקורים וכן פיתוח של מפלגת הליכוד בעיר ומחוצה לה.

“מגיעות אליי מדי יום מספר רב של פניות ציבור ובקשות לסיוע מכלל התושבים. גם כעת כאשר אינני נושא בתפקיד ציבורי, אני משתדל לעשות כמיטב יכולתי למען תושבי העיר היקרים שלנו ופתרון בעיותיהם השונות”

איך אתה רואה את אור עקיבא עוד 5 שנים מהיום? על אף המציאות הלא פשוטה
“כיום אני אדם אופטימי. אני אופטימי משום שאני יודע כי יחד עם תכנית מקיפה ושקופה, האנשים הנכונים והכלים הנדרשים, נדע בזמן קצר לתקן את הכשלים הקיימים ולמצב את העיר אור עקיבא במקום בו היא צריכה להיות בשנת 2023. ברמה הפרקטית, אדאג כנבחר ציבור לשים דגש מרכזי על הממשק והתקשורת בין התושב/ת לרשות בעוד שיתוף הציבור בקבלת ההחלטות יהווה כערך עליון בתפיסת השרות בעיר.

“במקביל, אוודא שקיפות תפקודית של הרשות ואדאג כי יתקיים שיווין מוחלט בין כלל התושבים בסוגיית הקצאת משאבים, בחינוך, ברווחה ובתשתיות. לראות עיניי, האתגרים המרכזיים שעומדים לפתחנו כיום הינם מתן טיפול ייסודי ומעמיק בשכונות הוותיקות, פיתוח השכונות החדשות בעיר, הקמת גנים ובתי ספר נוספים תוך מתן דגש על פיתוח מנהיגות ומצויינות, פיתוח תחום ההשכלה הגבוהה בעיר וחיזוק מתמיד של מערכת החינוך, כמו כן ייעול וחידוש התשתיות השונות בעיר והתאמתן לשנת 2023, השקעה בפיתוח אזורי מסחר חדשניים והקמת פארק חדשני המשלב בין הייטק ולואו-טק, שיפור של חזות פני העיר אור עקיבא והשקעה משמעותית בספורט, בתרבות ובפנאי.

“כל אלו ובמקביל לאופרציות נוספות, ימצבו בעוד 5 שנים מהיום את העיר היקרה שלנו במקום שונה לחלוטין ויטיבו באופן משמעותי עם איכות חייו של הציבור ובעיקר עם רווחתו האישית.

אם תצלח את המשימה ותיכנס לתפקיד, מהו הנושא האחד והראשון שתרצה לקדם?
“לראות עיניי, הדבר הראשון במעלה אותו צריך לקדם הינו השבת אמון הציבור בעיר במערכת המוניציפלית שמטרתה היא לשרת את הציבור על כלל גווניו ולהראות כי אפשר וצריך אחרת.

“במקביל, ובהתאם לנסיבות הקיימות ולאור הבנתי המקצועית את המצב בעיר כיום, אנו נהיה חייבים לפעול באופן סימולטני וכזה שנותן מענה למספר נושאים חשובים שדורשים טיפול ייסודי במקביל כבר מהיום הראשון, כך שאין נושא אחד ספציפי.

“העיר זקוקה לשינוי מבני ורחב של המציאות הקיימת וזאת בכל הנוגע לשיפור פני העיר, חידוש התשתיות, סדר וארגון – בארגון, שיפור וייעול המצב הכלכלי, הקניית ביטחון אישי לתושב, סיוע משמעותי לאוכלוסיות מוחלשות, השקעה מתמדת בחינוך ועוד. העבודה היא רבה וישנם פערים לא קטנים שצריך לצמצם. אין לנו את הפריווילגיה לקחת את הזמן, עלינו לפעול במקסימום מאמץ ובמינימום זמן להראות לציבור תוצאות בשטח.

“לטובת כך, אצטרך את אמון הציבור וזאת לשם מימוש החזון של הפיכת העיר אור עקיבא לעיר המובילה באיכות החיים שלה, בחינוך, בתעסוקה, חברה בריאה השותפה לבניין העיר תוך מתן אפשרויות פיתוח שוות לדור העתיד שלנו – ילדי וצעירי העיר”.

אלקובי מתאר כי הקשר שלו עם חברי מועצת העיר, מבוסס על כבוד והערכה הדדית. “למרות הביקורות הנוקבת אותה אני משמיע לאורך הראיון ובכלל, והמחלוקות הקיימות בכל הנוגע לחזון האישי שלי והרצון בהטמעתו בעיר למען התפתחותה ושגשוגה בעתיד, מהיכרותי האישית עם אותם חברים, מדובר באנשים טובים שרוצים באמת בהצלחת היישוב.

“זו גם הזדמנות נפלאה להודות להם על כל פועלם למען הציבור במרוצת השנים ולאחל להם הצלחה רבה בכל. פניי לשלום ולשיתופי פעולה תמיד. כל מי שחפץ לעשות טוב למען העיר ותושביה ומאמין בדרכי ובתוכניותיי, הדלת שלי פתוחה בעבורו ואני קורא לו מכאן להצטרף למסע החשוב אותו אני מנהל בימים אלו לטובת העיר שלנו”.

“בהזדמנות זו, אומר לסיכום כי השרות הציבורי עבורי הינו שליחות, כך שמירב תקופת העשייה בחיי הינה למען הציבור על כל גווניו, וזאת מתוך אהבת האנשים והרצון המתמיד לשפר את רווחתם. ברצוני להודות לאתר מגדלור ניוז על הפלטפורמה המכובדת ולכל התושבים והתושבות הרבים המביעים תמיכה אדירה בי ובדרכי מדיי יום. תודה רבה לכם מעומק הלב, אתם מנוע הבעירה הפנימי שלי. אני מבטיח להיות בכל מקום ובכל זמן על מנת לעשות בעבורכם את השירות הטוב ביותר. חג שבועות שמח, שלכם ולמענכם תמיד, רון אלקובי.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן