Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

האיומים התממשו: עובדי עיריית אור עקיבא שבתו עד השעה 10:00

האיומים התממשו: עובדי עיריית אור עקיבא שבתו עד השעה 10:00

אחר הצהריים (שלישי, 15.2) הודיע ועד העובדים כי המחאה יוצאת לדרך באופן פעיל, ועובדי העירייה ישבתו עד השעה 10:00 בבוקר, למעט החינוך המיוחד והסייעות המיוחדות | בשעה 8:00 החלה מחאה של העובדים מול בניין העירייה | העירייה: "מדובר בתוכנית הבראה סטטורית שנכפתה על העירייה"

לא שקט במסדרונות עיריית אור עקיבא: ועד העובדים פתח בסכסוך עבודה מול העירייה כשברקע הכוונה להחיל את תכנית ההבראה בתקופה הקרובה שצפויה להביא לפיטורי או העזבת עובדים ולפגיעה בתנאי העסקתם.

אתמול אחר הצהריים (שלישי, 15.2) הודיע ועד העובדים כי מחר המחאה יוצאת לדרך באופן פעיל, ועובדי העירייה ישבתו עד השעה 10:00 בבוקר. ואכן הבוקר (16.2), הגיעו עובדי העירייה אל רחבת המבנה ושבתו תוך הנפת שלטים רבים עליהם נכתב בין היתר: “מספיק להתעלל בעובדים” ו-“עובדים פשוטים שווים לבכירים”. במחאה השתתפו רוב עובדי עיריית אור עקיבא, בכל הארגון, למעט עובדי החינוך המיוחד, הסייעות הטיפוליות, הסייעות האישיות ומלווי ההסעות בחינוך המיוחד בלבד. מלווים בהסעות בבתי הספר בעיר בחינוך הרגיל ישבתו.

למעלה: העובדים בשביתה, למטה – עיריית אור עקיבא | צילומים: פרטי ומגדלור ניוז

“בהמשך להודעה שנשלחה אליכם בעניין השבתת הארגון בשל אי שיתוף פעולה בין ההנהלה לועד העובדים ומאחר וההנהלה ממשיכה לנקוט צעדים חד צדדיים הפוגעים בעובדים אנו נאלצים לממש את זכותנו ולהגן על העובדים”, נמסר בהודעת הועד לקראת השביתה.

“השביתה מיועדת לכלל העובדים, פרט לחריגים שהוצגו, ונדרשים להגיע עד השעה 08.00 לרחבת העירייה לתמוך במאבק שנועד למנוע פגיעה בכולנו. בשעה 10.00 נחזור לעבודה ונדפיס כרטיס כרגיל”.

חבר מועצת העיר אברהם כהן הגיע לשביתה וכתב: “ועד העובדים יחד עם העובדים מפגינים ברחבת העיריה, בטענה שלא יכול להיות תוכנית הבראה בלי להגיע להסכמה עם הועד – ובצדק. הנהלת העיריה החליטה לקחת עו”ד שיטפל בנושא ההבראה לפני שישבו עם הוועד, כמקובל במקום מתוקן וחבל מאוד. אני מקווה מאוד שההנהלה יחשבו טוב לפני המהלך הבא”.

// יו”ר ועד עובדי עיריית אור עקיבא, אבשלום אברמוב 

כזכור, במכתב שנשלח (שני, 15.2) באמצעות עו”ד ליהיא גודל, מנהלת חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות המעוף, למנהלת אגף משאבי אנוש בעיריית אור עקיבא קטי שגיא, דורשים העובדים לעצור את הפעולות החד צדדיות לטענתם מצד העירייה, ומתריאים בטרם יינקטו בצעדים ארגוניים.

במכתב צוין כי בישיבת גישור שנערכה אתמול בליווי עו”ד נאווה לוי, הממונה על יחסי עבודה במחוז חיפה, סוכם על העברת החומר מהעירייה לועד העובדים עד סוף החודש ונקבעו שתי פגישות משא ומתן לאמצע חודש מרץ.

“חובה על הרשות לנהל משא ומתן עם נציגות העובדים על מנת לגבש תכנית הבראה ולהגיע להסכם קיבוצי על מנת ליישמה”, נכתב. “בישיבה הבהרת שאין בכוונתך לדחות את השימועים שנקבעו להיום 14.2.2022 ולמחר 15.2.2022, אליהם הוזמנו כמה עשרות עובדים. הבהרתי כי לא ניתן לקיים משא ומתן ובד בבד לנקוט בצעדים חד צדדיים. העובדים מיוצגים על ידי ההסתדרות, וההסתדרת טרם קיבלה את כל החומר על מנת להיערך למשא ומתן”.

בסיום נכתב כי במידה ועו”ד גודל לא תקבל בתוך 24 שעות הודעה שהשימועים לעובדים בוטלו, ההסתדרות תראה עצמה חופשית לנקוט בפעולות ארגוניות בהתאם לסכסוך העבודה שהוכרז ברשות. “מכל מקום, העובדים יידעו שלא להגיע לשימועים במסגרת סכסוך העבודה, אתם נדרשים בזאת לבטל אותם”.

בוועד העובדים מסרו היום לעובדי העירייה כי כל עובד אשר קיבל מכתב על כוונה לשקול את שינוי תנאי העסקתו בעירייה מתבקש לא להגיב ובוודאי שלא להתייצב לשום הליך מסוג זה. “במידה והדרישה של עו”ד ליהיא גודל לא תענה בחיוב, ביום רביעי יינקטו צעדים כולל השבתה חלקית או מלאה של המערכת. הודעה על כך תצא מחר” ציינו בוועד.

לטענת ועד העובדים, תכנית ההבראה לא הוצגה לעובדים ולא ידוע מי העובדים שייפגעו. כמו כן עלו טענות על מנהלת אגף משאבי אנוש שלא נפגשת עם הוועד ו”מתנהלת לבדה ללא שיתוף פעולה” וטענות שעובדים קיבלו במייל או בוואטסאפ הודעות על פגיעה בשכרם ביום חמישי האחרון, רגע לפני שבת, ולא בצורה מסודרת.

מעיריית אור עקיבא נמסר: “מדובר בתוכנית הבראה סטטורית שנכפתה על העירייה על ידי משרד הפנים, ולא בתוכנית וולנטרית עליה החליטה העייריה בעצמה וזאת בעקבות התקציב הגרעוני של העירייה. ועד העובדים עודכן מיד עם קבלת דרישת משרד הפנים בדבר התוכנית, ואף התקיימו מספר שיחות ופגישות עם הנהלת העיר וביניהם מנהלת אגף משאבי אנוש. העירייה ביצעה פעולות שהן בתחום סמכותה וכל הפעולות הקיימות הועברו לידיעת הוועד. העירייה פועלת בשקיפות מול ועד העובדים בניסיון להגיע להסכמות והכל בניסיון לצלוח את המשבר הכלכלי אליו נקלעה העירייה”.

// עדכון ראשון: 14.2.22 // עדכון שני: 15.2.22

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מרגש: סירת מפרש חדשה לזכרם של קורבנות הטבח באולימפידת מינכן הגיעה לעמק חפר

סירת מפרש בשם “י”א-11” נחנכה במרכז הימי במכמורת | הסירה מנציחה את 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972 | בטקס השתתפו אלופת ישראל בשחייה שלומית ניר-טור, ניצולת הטבח, ובני משפחתו של עמיצור שפירא ז”ל | מנכ”ל המועצה, ראשת אגף החינוך, מנכ”ל הוועד האולימפי ואנשי חינוך נוספים נכחו בטקס

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן