תאונות אישיות של תלמידים – מקרים המזכים בכפל פיצוי

בהקשר של פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, ראוי להדגיש מספר עניינים חשובים. עו"ד שהם סלומון ממשרד רנרט סלומון עושה סדר

במקרים רבים אירוע תאונתי במהלכו נפגע תלמיד מקנה עילת תביעה כפולה. במקרים בהם הפגיעה נובעת מהשגחה לקויה בגן או בבית הספר, בפעילות בחוגים, כתוצאה מליקוי בטיחותי או מפגע במתקן, במבנה, במדרכה או בכביש ניתן לתבוע פיצוי מפוליסת תאונות תלמידים ומצד הגורם המתרשל.

עו"ד שהם סלומון ממשרד רנרט סלומון מדווח כי חלק מההורים אינם מודעים לזכויות שלהם לפיצוי בגין נזקים אשר נגרמו בתאונות תלמידים. להלן מקרה שטופל על ידי משרד רנרט סלומון בגינו הוגשה תביעה לפיצוי כנגד המועצה המקומית ותביעה לפי פוליסת ביטוח תלמידים.

קבוצת נערים רכבה במעיין תור במורד מדרכה. הנער שהוביל את הקבוצה נתקע לפתע בבור שנפער במדרכה בגין אריח שהיה חסר. כתוצאה מכך הוא איבד שיווי משקל נחבט בחוזקה במדרכה וסבל משבר במרפק. אחד הנערים שהיה מאחוריו לא הספיק לבלום, פגע בנער שנפל ונפצע אף הוא. סבל מקרע ברצועה בברך. הוגשה תביעה בשם שני הנערים כנגד המועצה המקומית שהינה אחראית מכוח דין על תחזוקה תקינה של המדרכות בשטח המוניציפאלי שלה.

במסגרת תביעת נזיקין כזאת ניתן לקבל פיצוי בגין ראשי נזק שונים. מדובר בפיצוי בהיקף גדול ובסדרי גודל המגיעים למאות אלפי שקלים. בין ראשי הנזק שניתן לכלול בתביעה נזיקית כזו ניתן למנות פיצוי בגין כאב הסבל, הוצאות רפואיות ואחרות,עזרה גם כזו הניתנת ע"י בני משפחה ואף פגיעה פוטנציאלית בכושר ההשתכרות העתידי. אירוע תאונתי כפי שפורט לעיל מקנה עילת תביעה נוספת ולמעשה ניתן לתבוע ולהיפרע כפל פיצוי. במישור הנזיקי כאמור תובעים את הגורם האחראי לנזק, במקרה הזה הרשות המקומית, בנוסף קיימת עילה נוספת כנגד חברת הביטוח שערכה פוליסת תאונות אישיות המכסה את כלל התלמידים ומזכה בפיצוי בגין פרמטרים שונים כשהעיקרי והבולט בניהם הינו בגין נכות/ פגיעה לצמיתות.

צילום: פרטי

 

בהקשר של פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים ראוי להדגיש מספר עניינים:

  1. הפוליסה מכסה את התלמידים במשך כל שעות היממה ובכל ימות השנה בלי יוצא מן הכלל.
  2. הפוליסה מעניקה פיצוי בכל אירוע תאונתי בין אם התרחש בבית או בסביבתו הקרובה,ברחוב,בטיול,במהלך פעילות ספורט,במהלך פעילות בתנועת נוער, בעת משחק עם חברים ובכל סיטואציה דומה נוספת. בהקשר זה ראוי לציין כי יש מספר חריגים לפיצוי למשל כאשר תלמיד נפגע בתאונת דכים, אז הוא זכאי לפיצוי רק במסגרת פוליסת ביטוח חובה של הרכב.
  3. במקרים מסוימים גם הורים שנפגעו במהלך פעילות בית ספרית למשל כמלווים של טיול, יהיו זכאים אף הם לפיצוי על פי הפוליסה.
  4. הכיסוי על פי הפוליסה אינו מותנה בהוכחת רשלנות של גורם כלשהו. די בכך שנגרם נזק גוף המותיר מגבלה או נכות לצמיתות במסגרת אירוע תאונתי בכדי לבסס את הזכאות לפיצוי על פי הפוליסה.
  5. בנוסף לפיצוי שהוזכר בסעיף 4 לעיל קיימת זכאות לפיצוי גם בגין היעדרות מהלימודים לתקופה הקבועה בפוליסה ובתנאי שההיעדרות מוצדקת ומגובה באישור רפואי מתאים. כמו כן ראוי לציין כי גם בגין כל יום אשפוז בבית חולים עקב הפגיעה באירוע תאונתי מזכה בפיצוי במכפלת ימי האשפוז.
  6. מן הראוי להדגיש כי לא כל פגיעה שנגרמת לתלמיד באירוע תאונתי מצמיחה עילת תביעה ומזכה בפיצוי על פי הפוליסה. למרבה המזל במרבית האירועים התאונתיים, גם כאשר נגרם למשל שבר פשוט קיימת החלמה מלאה כעבור פרק זמן מסוים מן האירוע ובמקרה שבו לא היה אשפוז בבית חולים, תקופת ההיעדרות הייתה קצרה מזו הקבועה בפוליסה ולא נותרה נכות צמיתה, בכל המקרים הללו אין זכאות לפיצוי.
  7. טיפולי שיניים אינם מכוסים על פי פוליסת תאונות אישיות תלמידים ואין עילה לדרישה או זכאות בהקשר זה.
  8. כאשר עקב האירוע התאונתי נותרה נכות פלסטית אסתטית כמו למשל צלקת שאיננה מכאיבה ואיננה יוצרת מגבלה כלשהי, אין זכאות לפיצוי אך במקרים מסוימים בהם מדובר בצלקות משמעותיות או בצלקות הממוקמות בחלקים בולטים לעין כמו למשל צלקת משמעותית בפנים, ניתן לפנות ולעיתים ועדת חריגים תאשר פיצוי בסיטואציה של פגיעות אסתטיות כאלה.

 

לסיכום, במקרים רבים אירוע תאונתי במהלכו נפגע תלמיד מקנה עילת תביעה כפולה ופוטנציאל לכפל פיצוי בסדרי גודל משמעותיים. כמו בכל תחום ואולי בעיקר בתחום המשפטי כדאי להתנהל באמצעות עורך דין מקצועי שידע לנהל את ההליך בצורה עניינית ממוקדת ובסופו למקסם את הפיצוי.

השופטת לשעבר מחוף הכרמל מחזיקה תעודת שופט בפועל בניגוד לנוהל; מה אמרו בבתי המשפט?

על פי הנוהל, על שופט שסיים את תפקידו, כמו כל עובד מדינה אחר, להחזיר את תעודת העבודה שלו (כרטיס עבודה) עם סיום כהונתו או עבודתו | השופטת בדימוס אתי כרייף: "זה ליופי, זה לא לשימוש ולא לשום דבר. זה חלק מהכיסוי של הטלפון"

קרא עוד »

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן