Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

תביעה: תושב הרצליה נסע ברחוב הטחנה בבנימינה ויצא עם נזק של 5,000 שקלים

תושב הרצליה טוען כי בור בכביש גרם לנזק של 5,000 ש”ח לרכבו. הנהג נסע ברחוב הטחנה במושבה ביום ראשון, 4 בפברואר 2024 סמוך לחצות וחצי, כשמזג האוויר גשום, כאשר פתאום רכבו נתקל בבור גדול. כתוצאה מהפגיעה, שני הגלגלים הקדמיים של רכבו ניזוקו קשות והוא נאלץ להזמין גרר.

הנהג פנה למועצת בנימינה בדרישה להחזר כספי עבור תיקון הרכב, אך נענה בחלקו בלבד. המועצה הסכימה לשלם לו רק 982.8 ש”ח, סכום המכסה את עלות החלפת שני הגלגלים הקדמיים.

האזור בו התרחש האירוע בדרך לרכבת | מתוך כתב התביעה

התובע טוען כי הסכום אינו מספיק, וכי הוא נאלץ לשלם מכיסו עבור תיקון תושבת מנוע ימנית עליונה שנפגעה גם היא כתוצאה מהפגיעה בבור. לדבריו, הנזק הכולל לרכב נאמד בכ-5,000 ש”ח.

“אני לא מבין למה אני צריך לשלם מכיסי עבור נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות של המועצה”, אומר מציין בתביעתו אותו הגיש לבית המשפט השלום בחדרה. “הבור היה גדול ומסוכן, ולא היה שום סימון או אזהרה. אם המועצה הייתה דואגת לתחזק את הכבישים כמו שצריך, הנזק הזה לא היה נגרם”.

צילום: מתוך חומרי התביעה

הוא כאמור הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות תביעה הכוללת את הסכומים על הוצאות גרירת הרכב להרצליה, רכישת זוג צמיגים, רכישת חלק מכאני, עבודות וכיוון פרונט בסך 4,926 שקלים.

כתב הגנה הוגש מטעם מועצת בנימינה-גבעת עדה בתאריך 22.5.24. על פי כתב ההגנה, המועצה מכחישה את כל טענות התובע וטוענת כי התובע הוא זה שאחראי לתאונה, כיוון שלא נקט באמצעי זהירות סבירים. עוד נטען בכתב ההגנה כי ביום התאונה התרחשה סערה חריגה שגרמה נזקים רבים ביישוב, כולל היווצרות בורות בכבישים. המועצה טוענת כי נערכה לסערה ופעלה לפינוי מפגעים ככל האפשר וכי התביעה היא ניסיון התעשרות על חשבון הציבור.

עוד נטען בכתב ההגנה כי התובע טוען כי נסע ברחוב הטחנה וכי נכנס לתוך בור. המועצה טוענת כי התובע לא נקט באמצעי זהירות סבירים, כגון האטת מהירות או הדלקת אורות גבוהים.
עוד מוצג דו”ח של השירות המטאורולוגי המוכיח כי ביום התאונה התרחשה סערה חריגה שגרמה לכמויות גשם גדולות במיוחד.
לסיכום, טוענת המועצה כי התביעה היא מופרזת וכי אין בסיס לטענת התובע כי נגרם לו נזק משמעותי.

בסופו של דבר, בחודש יוני 2024, הגיעו הצדדים להסדר פשרה. במסגרת ההסדר, שאושר על ידי בית המשפט, הוחלט כי המועצה תשלם 2,200 ש”ח כפיצוי והתביעה תסתיים. מדובר ביותר כסף ממה שהייתה מוכנה לשלם תחילה (כ-980 ש”ח) אך פחות מסכום התביעה. הרשמת הבכירה בבית המשפט השלום בחדרה מיכל פרבר אישרה את הסדר הפשרה.

עדכון ראשון: 3 באפריל 2024 בשעה 20:22

דילוג לתוכן