השת"פ מתרחב: ארגון 'ידידים' ילמד את תושבי חדרה דרכים ושיטות לחילוץ לכודים ממעליות

בפגישת עבודה בין עיריית חדרה למנהל מרחב בארגון "ידידים" סוכם על שיתוף פעולה בין הרשות לארגון במטרה להרחיב את מעגל מתנדבים

בהמשך לפגישת היכרות עם ראשי ארגון "ידידים" שהתקיימה לפני מספר חודשים בלשכתו של ראש העירייה צביקה גנדלמן, בסיומה הוחלט על שיתופי פעולה בין העירייה והארגון, ערך המשנה לראש העירייה בועז ביטון פגישת עבודה עם מנהל מרחב שרון בארגון "ידידים" יוסף עמר.

במהלך הפגישה, בה השתתף גם מתאם הפעולות בלשכתו של ביטון, שלומי דיין, סקר עמר את פעילות "ידידים" ברמה הארצית ואף הציג נתונים של פעילות הארגון ברחבי העיר חדרה. עוד דנו באפשרות הסיוע של הרשות בהגדלת מעגל המתנדבים באמצעות הסברה והנגשת המידע.

הארגון מעניק סיוע בתחומים שונים, כמו סיוע בהחלפת גלגל, התנעת רכבים, מילוי מים, שמן ודלק בכבישים מהירים, ואף בפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי. בנוסף מבצעים מתנדבי "ידידים" חילוצי שטח לרכבים שהתחפרו, מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ועוברים הכשרות מקצועיות לחילוץ אנשים ממעליות תקועות. כיום מונה הארגון למעלה מ־25,000 מתנדבים ומתנדבות, כ־190 מהם פועלים בתחום העיר חדרה, וכעת פועל הארגון להרחיב את מעגל המתנדבים. בשנה החולפת מתנדבי הארגון סייעו בהצלחה ליותר מ-450,000 אזרחים אשר נתקעו בדרכים או בבתים ברחבי הארץ.

כבר בפגישה שנערכה עם ראש העיר צביקה גנדלמן החליטו הצדדים על שיתוף פעולה בין הפיקוח והשיטור העירוני לבין "ידידים" במטרה להרחיב את הסיוע שניתן לתושבים בעתות חירום, גם בנושאים שאינם באחריות ישירה של העירייה. בין היתר סוכם כי ארגון "ידידים" יערוך ערבי הדרכה לאנשי השיטור והפיקוח העירוני וכן לוועדי בתים, במהלכם ילמדו המשתתפים את הדרכים והשיטות לחילוץ לכודים ממעליות. כמו כן, אנשי הפיקוח והשיטור יצוידו בערכות פתיחה של הארגון, באמצעותן ניתן יהיה לחלץ ילדים שננעלו ברכבים. בנוסף תיבחן אפשרות לשיתוף פעולה בגיוס נוער בסיכון למטרת התנדבות משמעותית בארגון כפי שארגון ידידים מקיים בערים רבות ברחבי מדינת ישראל במסגרת מחויבות אישית.

המשנה לראש העיר, בועז ביטון: "רוח הפעולה של ארגון "ידידים" מתאימה מאוד לרוח ההתנדבות השורה בקרב התושבים בעיר. אני רואה באהדה רבה שיתוף פעולה עם הארגון, בדיוק כפי שאנחנו משתפים פעולה עם משטרת ישראל והמשמר האזרחי. רוח הסולידריות היא ערך יסודי, ומאוד משמח לתת יד לפעילות החשובה שמציע הארגון".

מנהל המרחב ב"ידידים" יוסף עמר: "אני שמח לראות כל פעם מחדש את הרוח הגבית

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן